Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Khamis, 3 Mac 2011

LAPTOP AKU GILA

Salam.. lama giler jugak aku tak update? hmm... tapi nak buat macam mana lappy rosak plak! hampeh tol! selepas aku pegi format la sebab sebelum ni laptop aku berjenama Compaq Presario CQ40,window vista home basic,2 RAM,AMD Athleon core 2 duo x65,2.10GHZ,32 bit perghh!! detail aku kasi ni!!! haha aku pergi format sebab cadang nak memperbaharui laptop aku ni sekali bila habis format Apek kat kedai tu tu kasi Window Vista Black Edition dan tambah 4 RAM!!! perghh!! cantik klik laju! Dasyat!! haha nampak macam normal je ok! ceritanya bermula disini...


ni rupa laptop aku sebijik macam ni takde beza mana-mana pun tapi ni google punya gambar jer..


Bila aku check la satu persatu tetiba laptop aku kata eh! bukan dia tulis tanda "window update!" aku apa lagi update la macam biasa tapi!! amat mengejutkan aku bila habis update bila restart! window aku tetap yang asal cuma menu start button taskbar yang kat bawah sekali kat setiap laptop ada kan?

ni yang normal kan? setiap orang laptop macam ni kan? tak tahu? cer try tengok....


TAPI!!! selepas update dan restrat laptop aku jadi macam ni!!! arghhh!!! memanglah takde apa-apa yang rosak tapi ganggu la aku nak yang normal semula!!! dah la jadi macam ni yang paling aku bengang giler GAMES tak boleh main!!!!! sebab tu aku lama tak update hilang mood nak tengok laptop aku ni! hampir jugak aku nak baling laptop aku bawah flat tapi sebab aku pikir laptop ni RM1000 ke atas jetapi kalau laptop harga 20sen je kat kedai memang aku nak pecah-pecahkan...

ni la rupa start menu button taskbar aku sekarang? mesti korang kata "alah adjust la setting? theme? properties ke?" ha! jangan kata adjust kat situ semua benda aku dah buat tengok dalam youtube? search kat intenet tapi still macam tu jugak!!! arghh!! tekanan jiwa betol aku sekarang ni pergi kedai apek tu semula dia kata kena format lain? huhu..


P/S=sapa-sapa pernah kena tak? ha! ada tahu tak macam mana adjust jadi normal balik selain dari format balik sob.. sob..

20 ulasan:

Shima Hishamuddin berkata...

patut la lame tak update. haha tak tahu menahu psal komp.

Raji and Yeen berkata...

hahahah adeh susah gak cmtuh o.O
ak memang buta bab IT nih
tapi ak gne laptop pun utk internet
jer =.=" assignmnt
huh jgn arap lol

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. berkata...

nick beli baru je lah terus....

::FAIZ:: berkata...

tak reti la... sory. tak dpt nak nolong...

YanTzAnabella berkata...

uuu
akak tak penah kene cenni :S

zaty luvlianncez berkata...

waaa..xtaw la nk tlg nick

huhu

kimchisu berkata...

laa ciannya
ermm format bru jela..hehehehhe
tp lenkali x yah tekan button update tu coz dlu penah gak wat lappy akak..terus blank n akhirnya kne la meleter
ohohohho

☀ Izzaty Hedry☀ berkata...

ksian nya.. nkl kna format 2 3 kli kopak wet...;p

KUREKURE COMEL berkata...

aiikk...properties pun tak blh?
try tukar theme...blh tak?

IMANSHAH berkata...

laptop aku dan meletup..takleh guna dah

Rina Rossoneri berkata...

beli baru..hahahaha fuh jgn marah aaa

LavenderPurpleMe berkata...

lappy kita sma brand...lappy awk salu wat hal x? means cam charger die cepat rosak..skrin senang rosak...keyboard senang rosak....or else. Huu~

MR. SYAH berkata...

aku mmg tak tahu.. klu format blik baik ko guna window 7 dan klu ada suruh update apa2 jgn update..

LoyarLawa berkata...

ciannnn...huhuhu

Aslina berkata...

ko ade enable restoration tak??

kalo aku masa guna windows dulu2 kalo jadi camtu aku pegi restore ke time sebelum windows update tu je. pastu aku terus disable windows update sebab aku gune windows pirate. hehe.

skang da tak main da mende2 camni. gune ubuntu je. senang dan bahagia je hidup. hehe.

Anati Soki berkata...

member2 anat slalu jadik cmtuh. erm.. diorng ckp.. maybe sbb miscrosoft tuh yg tak ori kot.. so, auto detect kalau tekan updtae yang kita guna tak ori. sbb tuh sistem trus jadik kcau bilau.. mmg. dr sem1 lg.. membe2 slalu pesa.. kalau ada butang update jgn klik yes. hehehe

Tanpa Nama berkata...

ak pon penah jd cenggini gak....
mmg laju gler bler anta kdai...
tp bler kluar suh update..
ak pon ikut gak pas2 jd cm lmer blek laptop ak jd slow smp ak rser nk baling bwh tangga jew...
spatutnya ko backup lpas ko anta kt apek 2..
pas2 klu pe2 jd ko leh restore blek...
cuba ko try restore

ayie berkata...

waa laptop kau ngan aku sama la..hehe.. ala apa susah pergi je beli cd window..format sendiri je..senang..xyah nak pening kepala..hhee

dya adriza berkata...

skrg da ok, tp wireless plak wat hal ek.. hmm..

Tanpa Nama berkata...

nick irfan...laptop windows pirates xleh di update windows nya sbb xda lesen dr WINDOWS..[wlpn kuar pkataan update plez jgn update]..dats y windows kamu da problem hihihihi...beware aftr dis...melainkn windows ori...windows ori hrga rm200+...sllunya lptop di format akn dpt windows pirates...tq XD da pa2 mslh dgn windows bleh tnya sy k [aq tetap aq from FB]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster