Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Jumaat, 4 Mac 2011

NICK IRFAN KEMBALI CERIA SEMULA!!

Salam.. alhamdulilah laptop aku kembali normal selepas aku format sendiri tadi start dari pukul 2 petang sampai pukul 2 pagi!!! ini serius! sebab tadi kakak aku beli CD untuk format window vista kawan aku plak siap bagi pinjam format window 7 aku try semua haha mula try window vista home basic pelik tetiba skrin semua jadi besar jer grapic tak cantik plak kabur sikit lepas tu aku try plak window 7 kawan aku punya tapi nak format lambat giler aku malas nak tunggu aku uninstall aku terus cuba Window Vista Ultimate plak!! hasilnya!!!!! Waaa!!!!!!!!! Syukur alhamdulilah lappy aku normal kembali cantik klik laju je kluar!!! perghh!! haha terus aku sujud syukur tadi yela excited giler...


Alhamdulilah berkat malam jumaat agaknya sebab elok je aku doakan kepada arwah tok wan dan tok nek aku laptop kembali normal? hmm...



Jadi kesimpulan bagi aku la baik beli CD format sendiri lagi puas hati! eh! tetiba rasa jadi pakar IT plak ha! kalau ada sapa-sapa laptop rosak sila contact aku yer? hehe

ha! aku format kat apek eh! silap nama dia Uncle Sim kat Kompleks Bukit Jambul kena sampai RM45! dia bagi plak Window Vista Black Edition aku tak pernah dengar plak rasanya window baru tu mungkin laptop aku tak sesuai? jadi tadi kakak aku beli CD untuk format hanya RM10 je terus laptop aku boleh guna semula..





TAPI!!!!!!

Ada 1 masalah lagi! laptop aku wireless takde!!!! faham tak? bermakna aku tak dapat nak curi line wireless jiran aku dah sekarang ni!! cis! seronok la dorang sebab selama ni aku la pencuri wireless jiran di flat aku ni haha walaupun dorang letak WEP key dan WPA SK2 key aku tetap boleh ceroboh tau kiranya aku ni hacker wireless di penang la!!! miahaha eh! korang jangan ingat aku jahat plak! aku hack pun cuma tumpang nak update blog itu jer ha! betol la!!! sebab kalau nak harap broadband aku? pakai tak update la jawabnye sebab broadband aku lembab sikit hmm...tapi sekarang sekarang laptop aku dah takleh detect wireless baru padan muka aku!! haha tapi yang ni aku masih mencari lagi apa masalahnya ni??? ada sapa boleh tolong?


P/S=harap-harap lepas ni laptop aku takde masalah kalau ada sah aku nak jual laptop aku ni RM 2000... seriusly!! (sambungan kisah pengambaraan nick irfan siri 11:105)

31 ulasan:

Nazsabrina Iman Zulfikar berkata...

nasib bek aku tak duk penang ;)

dya adriza berkata...

hehesaya suggest awk amek bidang IT la. kaya woh!

hmm pasal wireless x leh detect tu.. mula pergi my computer, klik kanan pergi properties, lepas tu tekan hardware, tekan device manager.

cari network adapter, tgk ada tanda seru atau pangkah warna merah. kalau dia ada tulis 'vista' or apa2, maknanya itulah punca dia.

tp saya rasa punca dia vista tu. myb nick ada slack install sikit. klu betul vista punya hal, kena uninstall blk. bila nk install, ikut prosedur install yg betul.

tp, kdg2 antivirus pun boleh jd punca. hmm nick tgk dulu apa penyebabnya ek.

ni je yg saya dpt tolong. klu x leh, bawak kedai. saya tau betapa merananya x de wireless. hehe

oh ya! ajar la saya camne nak hack wireless. hehehe

Rina Rossoneri berkata...

hahahaha betul tu,seb bek xduk penang..hahha..

sbb tu kalo bab repair laptop rosak,kita suh kwn kpd sape2 yg dikenali buat...takut kalau kedai,menipu...payah kat sini..

☀ Izzaty Hedry☀ berkata...

ptot kna format lappy... asyik hack wifi owg.. hehehe...
sbow ja lh klu gna berok 2....
wifi jiran zaty prob kt 2 mnggu dh net.. hngin 1 bdn sbb xbule nk gna....

ayie berkata...

nak wireless boleh download driver kat internet.. ko kene sediakan cd untuk download semua driver compact.. so bila nak format sendiri senang..xyah nak pergi kedai..pinjam laptop kakak ko la nak mendownload..hehe

KUREKURE COMEL berkata...

tak install utk wifi la tu...hehehe

zulkbo berkata...

salam..
moga sihat..kesian membacanya
moga tabah nick..asam garam dunia
blogging tu..

::FAIZ:: berkata...

wah pengakuan brani mati ni. hahahaha

Cheqna berkata...

Dik, tahniah dah pandai "bukak kedai" komputer sendiri..oklah tu dah jimat..hehe.

tp bab2 hacking ni..mmm..mcm kawan dik tu cakap, nasib baik tak duduk kat Penang..haha.. :-)))

terokai seni berkata...

wooo mencurik dosa, pinjam takpe mintak tumpang sekaki la...

Raji and Yeen berkata...

ceh
nasib baik kau bkn jiran aku =.="

. berkata...

aku suka baca blog ko lagi satu. :)

Cik SHiNJU berkata...

Akak pun nak format laptop nih..
Lembab giler..plus tenet yg lembab
maka dabel lembab!

dib. berkata...

windows black edition tu pirates,mencik tul fez bli laptop asus ni dlu uncle tu pi install black edition lah spatutnya dia install linux. .laz2 fomat sndiri. .

zaty luvlianncez berkata...

haha..dhsyt nick..pencuri wireless

anda ditag:)

استاذة ليلا berkata...

haha. laptop kita pon asyik wat ha kdang2 tuh. nak 4mat gak lah!

ooooo..curik wireless ea...~

MR. SYAH berkata...

nick, ko kena ajar aku hack wireless jiran aku.. broadbandaku dh tenat.. keh3..

dill berkata...

penuh pancaroba. hihi


Miss Dill^^

Noor Cahayaaa berkata...

huishh power la boleh hack wireless org :D seb bek x dok penang . hehehe

zazaw berkata...

leptop rosak
memang seksa tahap gilaaaa

sugar2 kapas strawberry berkata...

lama tk dtg sini..

Miss AZ berkata...

dah lama tak fomat latop ni..
meh tolong famat kan.. hehe :D

Hanis Azla berkata...

lps baca entry ni terus terfikir.. ada tak jiran yg tengah curi line wireless akak. ha..ha.. takpelah, klu ada pun akak mmg halal kan.. dah rezeki dia.. lappy akak ni pun takde wireless jgk skrg ni.. sudahnya walaupun ada wireless line kena jgk bertenggek kat tepi port aje.. aduh.. bilalah nak format balik ni..

si para para berkata...

patut la lama tak nampak..aku pun dah lama tak datang sini...


kalau ko duk sebelah rumah aku naya la nick.mesti berat aku nak update blog.ko asyik bergayut je kat line aku.haha gurau je nick.

asliner berkata...

hack wireless=loptop KO..=)

p/s: ajarlar cikit ilmu hack wireless tue..hehe

niniem◕‿◕ berkata...

ahaha.niat x elok..
naahh...amikk..wireless x leh plak..
cian nyer..ahahaha:D
ngeee~

Afzainizam berkata...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maaf kerana lama tak berkunjung yerrr .. kerana ade masalah pada laptop aku..baru hantar repair lerr...

waaarrgghhh kite senasib rupanyerrr aku pun baru ajerrr format .... aku dahhh hampir seminggu tak bukak laptop ni.... wehhhhh dok kat kedai tp sekarang ni dah ok ... Alhamdulillahhh... tp terbang duit haku kali ni nak buat tak pandai....

Unknown berkata...

test

tot tot kecik berkata...

salam..


oo hilang sbb xleh nk detect wireless ye..?

kak tot nk btau ckit ni..haha pelik dgr kak tot.. :p

ermm tot gne wndows vista home basic..mule2 pas format tu, mmg screen die jd agk besr, dgn tulisn gabak, mcm2 la..nmpk xcntik sgt..
tp klu nick ade utk utilities, sume tu boleh dselesaikn..alhamdulillah sgt cntik dan power jugak lbh kuag wndows 7..


then sal wireless tu, slalunye sbb applicationnye nick xinstall..mende tu mmg siap ade skali ngan utilities..klu sush sgt, p kt site lappy nick..then cri sware tuk wireless pastu install..slesai.. :)

Tanpa Nama berkata...

salam.ada sesiapa tahu kenapa skrin ladtop saya jadi lebar,pasang lagu bunyi tersekat-sekat begitu juga tonton movie gambar kabur,last sekali microsofword pun kabur

Tanpa Nama berkata...

Tadi ko kata...ko biasa hack wifi jiran2 lo tu...camana caranya?...ajor la sikit apa yg ko tau tu...aku pun ni tengah cari2 klau ada sesiapa yg pakar dlm perkara2 hack wifi ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster