Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Ahad, 6 Mac 2011

ORANG TUA BERTONGKAT DEPAN TINGKAP!!

Salam.. Dalam entry lepas banyak jugak orang kutuk aku di e-mail dan di facebook ada jugak di chatbox? sob.. sob... aku bukan curi cuma pinjam je lagipun line broadband tak berapa nak laju berbandung wireless laju sikit jadi pinjam sekejab je kalau aku curi aku tukar password dia sekali biar dia tak boleh guna! tapi aku tak buat la sebab tak baik la aniaya orang lagipun salah disisi undang-undang... ok! tukar topik pasal tu aku nak cerita misteri seram masa aku kecik dulu masa ni aku baru tadika...


Orang Tua Misteri


Kejadian ni masa tu aku baru masuk tadika umur dalam 6tahun je aku masa tu suka main Lego sapa tak kenal lego? pergi google! selalunya budak-budak memang suka main lego aku selalu main sampai lewat malam jugak la sebab entahlah seronok susun lego ni dulu aku kretif jugak susun jadi bentuk macam-macam! best oh...

Sampailah pada 1 hari aku main lego sampai lewat malam sebab esok tu cuti masa tu mak,ayah dan kakak aku dah tido aku masih bermain Lego lagi masa tu,sampailah dalam pukul 2 pagi tiba-tiba aku terasa macam ada orang di berdiri di tingkap disebelah aku! sebab masa tu aku main lego atas sofa kat ruang tamu masa tu jugak mak dan kakak aku tido kat ruang tamu tapi tidur atas lantai..

Masa tu aku buat tak endah jer teruskan menyusun Lego sampailah 1 ketika aku terasa ada angin sejuk sampai ke tulang hitam datang dari tingkap? terus aku toleh alangkah terkejutnya aku masa tu menang real la aku ternampak ada seorang orang tua berdiri kat depan tingkap siap senyum lagi dia pegang tongkat macam dalam gambar kat atas ni masa tu tingkap terbuka luas..

Terus aku menjerit panggil mak aku! semua family terjaga masa tu terus aku tunjuk kat tingkap dengan tangan terketar-ketar sambil menangis aku kata "ada orang tua kat situ dia senyum kat nick!" mak aku tengok tingkap tu mak aku kata "takde sapa pun? lagipun tingkap pun tertutup masa tu? memang kejadian yang menakutkan sampai sekarang aku dapat bayangkan wajah orang tua tu..

Tapi tu cerita di rumah lama kat Perak rumah teres memang menyeramkan sebab depan rumah padang bola belakang plak hutan! tapi sekarang pindah di Flat alhamdulilah 24jam tak sunyi sebab kat bawah flat ni ada banyak plak orang bukan gerai makan dulu sunyi la sekarang tak lagi.. hehe



P/S=pesan aku kat korang jangan berjaga sampai lewat malam kalau tinggal di tempat yang sunyi-sunyi ni nanti takut ada plak yang menumpang? hehe

24 ulasan:

zulkoa berkata...

muke dye mcm gambar diatas?..ko ingat lg kan?..huhu

Nazsabrina Iman Zulfikar berkata...

hmmm mesti terkejut+ seram kan...

tapi kalau you jumpa pakcik tu lg sekali..what will you say?

Anisa Hang Tuah berkata...

isk..menyeramkan.

Kak Long berkata...

crite ni mcm crite the uninvited je.. tp dlm crite tu, hantu die nenek pompuan.. hehe

dill berkata...

uish! pengalaman yg menakotkan!


Miss Dill^^

dib. berkata...

huish2..takowt2..ta pnah jd lagi tp bile baca bwu pasan bape byk 'masa tu' daaaaa. .peace2 hehe!

KUREKURE COMEL berkata...

perhhhh...nape nick tak kenyit mata semula?hihihi...

استاذة ليلا berkata...

mak ai..tkotnyer! huhu~

nyway. jgn trase ke hape pasal last ntry tuh. juz tkot org tuh tak redha kita pkai line dy jek. tp kalo kita tak tau,,xpelah =___= tamau sdey2 keyh~ ^_^

Farhan Zulhusmi berkata...

hehehe.....
pakcik tu ada minta number tepon x...mane taw dia nak maen msg sama...hehehe

Gimi berkata...

Seram bulu tengkuk da..

niniem◕‿◕ berkata...

huhuhuii..nyesal bce entry ni...sbb sy tgh dok sorang kat umh =.=

hey2..sy ska men lego jgak..dulu mak salu pesan..jgn letak leg0 dlm mulut...

Noor Cahayaaa berkata...

hurgghh menakotkan . naseb baek die tak join maen lego skali . lol :D

Mohamadazhan.com berkata...

kenangan tu :) lego dulu mak aku takut dok bubuh dalam mulut.hehe.budak2.

zaty luvlianncez berkata...

nie yg malas nie..

bca n3 cmnie malam2.waaaaaaaaaaaa

terokai seni berkata...

tu la time tido main sampai tak hengat dunia

Khairul Onggon berkata...

Mungkin pakcik tu tgk ada budak comel kiut miut tu la pasal dia singgah jenguk tingkap kkekeke... :P

mie berkata...

nasib baik gue selalu tgk citer seram..
dah rasa kurang skit..
heheee

Raji and Yeen berkata...

ishh kau ni mmg lah dh la ak bce malam2 ni =.="
ni yg cuak nk overnite nih..

Cheqna berkata...

ish ish...silap lah akak baca entry ni malam2..nasib baik bukan sorang2, hehehe

:-)

AkuMuzikFilem berkata...

Banyak betul kau jumpa hantu? weh, aku kagum apa dengan kepakaran hack kau, jangan peduli orang kata. haha.

mr.syazwan berkata...

rumah flat juga jarang dimasuki pencuri kan?

hehe

Wanie Affandi berkata...

okeh!!skang pukul 1232 malam...nitee!!!!!

Cik SHiNJU berkata...

Seram gak yer..
Alhamdulillah akak belum lg ade pglaman ngn makhlus halus nih..mintak2 jgn la..

sArA berkata...

dy dtg suh tido la tu :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster