Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Ahad, 27 Februari 2011

KERANA 1 HIASAN PASU BUNGA KAMI DI GANGGU

Salam.. kali ni aku nak ceritakan kejadian misteri yang berlaku tahun 2001 sebab tadi aku tengok cerita hantu kat laptop kakak aku? tetiba teringat kejadian masa 2001 dulu masa balik sekolah aku ternampak 1 hiasan pasu bunga yang unik dan pelik macam zaman purba pun ada! ayah aku tanya mak aku kata dapat dari jiran masa tu kami tak syak apa-apa sebab bagi kami sekeluarga pasu tu unik! mak aku kata jiran tingkat atas bagi sebab dorang nak berpindah..

Rupa pasu tu lebih kurang macam ni tapi dia kaler hitam dan panjang sikit cantik dan unik TAPI...
====IKUTI KISAH INI====




Malam Pertama...

bapak aku dengar ada orang menjerit pukul 3 pagi menjerit macam dalam video di atas ni! mak aku kata mungkin orang tingkat bawah atau atas kot? sebab yela kami tinggal flat TAPI!!! bapak aku kata dengar macam perempuan tu menjerit kat dalam rumah kami sedangkan aku dan kakak aku dah tidur masa tu...


Malam Kedua

mak aku masa nak bangun ke bilik air dia ternampak ada 1 kelibat putih di depan dia! mak aku kata siap rasa sejuk! tapi mak aku kira hebat jugak sebab lepas dia nampak tu dia buat macam biasa pergi bilik air sebab mak aku kata mungkin khayalan dia sebab kebetulan dia baru bangun tidur mungkin mengelamun agaknya kami semua tak syak apa-apa lagi...


Malam Ketiga

malam ketiga aku plak kena terdengar orang perempuan nyanyi sayup-sayup jer!!!! serius beb! mula aku syak bawah flat aku tapi bila dengar betol-betol bunyi tu dengar kat pasu bunga!! kebetulan pasu bunga tu depan aku plak sebab mak aku letak kat ruang tamu lepas tu aku tidur memang kat ruang tamu masa tu? patut aku dengar macam dekat jer agak lama jugak tetiba aku dengar perempuan tu nangis plak! ha! lagi la parah masa tu aku hanya mendiamkan diri tak bergerak langsung sampailah azan subuh? aku terus masuk bilik mak dan ayah aku cerita kat dorang sambil badan mengigil jer masa tu...


Malam keempat
sampailah malam keempat kami ingat takde apa rupanya keesokan harinya kakak aku plak demam! dia kata masa dia tengah tidur dalam keadaan mengelamun dia ternampak ada perempuan baju putih berdiri depan dia sambil senyum dan lambaikan tangan!!!! arghhh!!! bila ayah dan mak aku dengar macam terus petang tu jugak ayah aku bawah pergi sekolah letak kat bilik guru (sebab ayah aku cikgu masa tu kat sekolah rendah)


Malam Kelima
Aku,mak dan kakak aku normal semula tapi!! ayah aku plak yang kena dia kata lepas je ayah aku hantar pasu bunga ke sekolah malam tu ayah aku mimpi ada 4 orang red indian mengelilingi ayah aku tengah tidur! dorang marah sebab buang pasu bunga! dorang kata pasu bunga tu tempat tinggal dorang tapi ayah aku kata dia minta maaf dengan cara elok dia kata bukan bermaksud nak buang tapi kami semenjak ada pasu tu kami di ganggu lepas tu ayah aku kata dia bagi kat sekolah dia mengajar red indian tu kata minta maaf sebab yang ganggu kami tu hantu raya yang di kurung kalau tak silap dorang ni kira penunggu pasu bunga tu kot? Alhamdulilah keesokan harinya kami tak di ganggu lagi...


P/S=Semenjak hari tu parent aku jadi fobia nak ambik barang barang yang orang bagi sebab tak mahu jadi macam pasu bunga tu? jadi pesan aku kat korang semua cuma 1 dengar baik-baik ye! ingat! kalau orang bagi benda apa-apa sekalipun walaupun cantik? jangan ambik takut jugak jadi apa-apa macam kami 1 family aku dulu...

39 ulasan:

Anati Soki berkata...

eheheh.. anat ckup suka bila nick start bercerta hantu.. hhehehehe.. scary2.. tp suka!

The Norah berkata...

haishhh...seramnya....

BENA berkata...

ishhhhhhhhhh . seram jek rase. kalo lah bena jadi tempat awk. kompem duk lam selimut bia berpeluh pon sampai pagi. heeee~

dill berkata...

nick! seram!


Miss Dill^^

qyqa berkata...

NICK!!!!
takut!!!!!!
gila betul suara kat video.. meremang den..
huhuhuhuhu

::FAIZ:: berkata...

best la crita ni.... sbb aku suka crita hantu....

Eliza Sulaiman berkata...

seram seyyyY!

KUREKURE COMEL berkata...

nick ni...naik seram mina..adooii...
lpas ni takut nk pegi tandas la...


eiiiee...xnak kutip benda2 antik lg..

Rina Rossoneri berkata...

waaaaaaaaaa kenapa citeeee time xada orang kat rumah niiiiii...waaaaaaaaa sampai hati...

tapi kan macam mana nak tolak,dah orang bagi kan...xkan nak amek pastu letak tempat lain..

Cik_Shiqah berkata...

woahhh seram!
tpi itu stu pengalaman kan.
huhuhu.

zaty luvlianncez berkata...

nick come here...

contest APA ERTI CINTA SEJATI

Shima Hishamuddin berkata...

haha seriously seram kot. grr mcm mne ek rase. tak penah rse cmtu. haha

terokai seni berkata...

eeelok le anto ke skoloh bio dorang blajo jangan ganggu orang je kijanya

Raji and Yeen berkata...

huhu menakutkan
lepas ni kena ckp ngn mak ak jgn mudah amik pasu bunga dari org x.x"

mr.syazwan berkata...

kalau x ambik nnt org kate kita sombong lak amcm?

cr nya ambik tpi lps tu buat GA boleh??

hahahaha

cik sakdi berkata...

nick.. xberani la nak play video tu. ketaq lutut chek. hahahah

Kumbang Jingga berkata...

huhu pas baca cerita ko ni aku pun tingat time kecik2 dulu..ada gak pernah jadi..time tu bukan sbb org bagi..mak aku yg amik tanpan izin hehe

Hanis Azla berkata...

naik pulak bulu roma akak baca citer ni.. seramnya.. lps ni kena hati2 nak terima barang dari org..

Unknown berkata...

hantu..????alamak der...lu bikin gua goyang je...da la gua duk kat ujung2 benua nie......eheheheh....

hentakbelipat berkata...

ngeri beb..pasu bunge tu tmpt makhluk ghaib punye rumah eh..pehhh memang saja je jiran kau tu bg kat kau..saje bg peluang merase ke

Unknown berkata...

weish.seram gilee`
kalau aku da lama pengsan kena kacau camtuh.

n@jwamz berkata...

ahahaha... ntah nape kalu nick start je cite scary2 nih..rasa nk ketawa...cam klako pun ade...:) ni in reality ke nick?? hehehe

Farhan Zulhusmi berkata...

cerita antu erk???
seronoknya baca....menarik gak...hehehe...
tapi nak bukak video tu......
stu dua je boleh bukak......

MR. SYAH berkata...

fuh.. bahaya betul mcm tu..

tp klu xambil nnt terasa hati plakk..

mie berkata...

agak seram..
eheheee

Cik SHiNJU berkata...

Agaknye jiran lama adik tu x tahan kena ganggu tp x berani nak buang pasu tu,tu yang dorg bagi mase nak pindah umah..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. berkata...

as salam nick...

wah citer hantu? seram akk nick. tetiba rasa seram kat opis nie. dah la tinggal sorang je hari nie.

Iszuan | Is berkata...

huu~ seram nye abg nick. :) pandai eh bercerita hantu ... hehehe . papepun lama xdgr cter ye ? -ezao edogawa-

zaty luvlianncez berkata...

ngaaa...btol ke nie..

seram sgt uhhh..huhu

jemput jengok cni >.<

siapa lg MALAS ke sekolah?

NARDtheNERD berkata...

takuttttnya adik..
hehe..
:))

Tanpa Nama berkata...

seyes, saya seorang y penakut!...saya bru bce 2 3 patah perkataan saya dh rse seram sejuk.so sy trus ke bawah tpi cm ternampak jek pic y pakai bju putih tu,waaaaaaa...corfem xdpt tdow mlm ni!...nanti saya bce entry y len neh..:)

AkuMuzikFilem berkata...

serius? gila takut. 1famili kena. tapi tak faham tang red indian tu. ayah kau mengajar di sekolah red indian?

Afzainizam berkata...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
uhhhhh pasu pun ade penunggu gak yerrr..... yelahhhh tak ade yang mustahil dalam dunia ni.... makluk tu pun ciptaan tuhan....kalau kita tak ganggu dia dia pun tak ingin ganggu kita

cik jannah berkata...

betul ke nick??

Unknown berkata...

ok..tak ambik dah..hehe

استاذة ليلا berkata...

gulp! seram!

asliner berkata...

dimanakah nick? (T_T)

zaty luvlianncez berkata...

where are u nick?

jemput jengok cni...

>.<

ibu robotku syg~

dya adriza berkata...

adess... seram la plak...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster