Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Sabtu, 23 Oktober 2010

BUAH APA NI? "part 7"

Salam... pergh!! sekali 3 entry aku letak hari ni! haha sebab banyak sangat gambar dalam laptop aku eh? tahniah juma sebab teka semua betol! ha! ada orang tanya kenapa kadang-kadang dorang teka betol aku kata salah? aku pun tak tahu jadi aku jawab macam ni pada yang tanya sepanjang aku siar buah ni mungkin setiap negeri nama buah lain-lain jadi susah sikit la sebab aku hanya tahu ada 1 nama je? minta maaf yer.. ha! kali ni aku letak buah senang sebab semua buah aku siar aku dah tahu nama buah ni dah lama tapi yang aku tak tahu cuma rupa buah tu macam mana? jadi try goggle tadi dapat la macam ni..



1.Buah_____
=buah ni aku tahu nama cuma tak pernah tengok rupa je? hehe sebab aku selalu makan biji buah...=


2.Buah________
=buah ni selalunya di buat air sedap jugak minum sejuk-sejuk hehe buah...=


3.Buah___
=ni buah jambu bukan versi merah tapi versi putih punya? hehe buah apa ek? hehe sedap tau buah.....=


Buah______
=buah ni masa kecik aku pernah makan! tapi baru pertama kai tengok rupa dia sedap jugak biji dia arwah tok nek aku letak biji dia letak dalam air gula dan letak ais batu perghh!! buah...=


Buah_____
=ni mesti ramai yang tahu ni? hehe buah ni aku paling suka! tapi yang di proses la aku dulu tahu makan je produk yang di hasilkan dari buah ni tapi tak tahu macam manalah rupa jadi ni aku tunjuk kat semua ni buah...=



P/S=jawapan entry lepas.....
pic 1=buah berembang
pic 2=buah setoii
pic 3=buah cepu
pic 4=buah namnam
pic 5= buah kundang

24 ulasan:

echah mashuri berkata...

buah last tu buah koko kn??

Rowena Chasez berkata...

buah num 3 tu mmg mcm buah jambu laa dik..
tpi bukan ek??

Fello Ariza berkata...

hah.. yg ni senang skit..hihi

1. gajus..sedap tuh biji dier wlupun mahal :|
2. longan..sedap air longan..hehe
3.jambu putih @ jambu susu
4. buah pokok nipah kalo x slap..
5.buah koko..ad jenis koko kaler kuning kalo masak..huhu

FyZa berkata...

ha buah laici 2 sedap..hehe..pas 2 buah jambu apa ntah..n buah gajus..2 ja akak taw..hehe

rossoneri berkata...

buah no 3 tu bukan yang rasa masam2 tu ke??sedap dicicah dengan garam tuh??

Cik SHiNJU berkata...

1- gajus
2- laici
3- jambu air
4- siyes xtau..huhuh
5- koko :)

cemomoi berkata...

sesekali makan buah koko sedap gak...

annfrendly berkata...

Akak cube yer..
1. buah gajus
2. buah laici
3. buah jambu susu
4. buah nipah
5. buah koko

bestlah pasal buah2 pelik ni.. baru akak kenal buah2 yang pelik2 akak tak pernah tengok taw..

NARDtheNERD berkata...

sedapp nyaaa buah gajus... :))

mR.sYaH berkata...

1, buah gajus
2. buah laici
3. jambu putih.. haahh..

tu je yg aku tahu..

hans berkata...

semua aku tahu cuma no 3 tu aku xpasti
buah jambu air ker?

P/S : Bila Ego Setinggi Langit Memang Akan Jadi Susah Untuk Mengaku Kelemahan Diri

ieQa sWetLuv berkata...

main teka2 sumer salah..stress~

NICK IRFAN berkata...

echah=yup! hehe

NICK IRFAN berkata...

rowena=yup! buah jambu la jambu susu..

NICK IRFAN berkata...

fello=tahniah! semua btol!

NICK IRFAN berkata...

fyza=laici ke longan? sy pun pening jgk...

NICK IRFAN berkata...

rossoner-yg mne plak ni? kjab..

NICK IRFAN berkata...

shinju=yup! ada yg btol!

NICK IRFAN berkata...

cemomoi=yup! hehe

NICK IRFAN berkata...

ann=1 je salah... hehehe

NICK IRFAN berkata...

nard=hehehe

NICK IRFAN berkata...

syah=ada yg btol...

NICK IRFAN berkata...

hans=jambu susu...

NICK IRFAN berkata...

ieqa=bkn semua salah ada jgk yg btol...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster