Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Ahad, 4 Julai 2010

MAKHLUK HALUS

Ha! aku kali ni nak letak entry pasal hantu sikit sebab dah lama agaknya aku tak letak entry pasal hantu ni? dan terima kasih kepada yang bertanya "mana cerita hantu nick tu?" aku berhenti menulis buat seketika nanti insyaallah aku sambung balik? jadi untuk tidak menghampakan korang semua aku letak cerita pasal hantu jugak? tapi ada ke sapa-sapa yang berani nak baca ni? hehe



Anjing berteriak panjang tengah malam bermakna, bahwa ada keluarga kita yang telah meninggal dunia sedang mengunjungi anda

Anjing peliharaan bersuara perlahan sambil kepala menunduk dan bulu-bulunya berdiri dimalam hari bermakna, bahwa di dalam rumah kita sedang berkeliaran arwah orang tua pemilik rumah atau arwah majikan anjing tersebut.

Bayi dihinggapi kupu-kupu pada malam Jumaat bermakna, arwah datuk atau nenek sedang mengunjungi kepada bayi tersebut

Disarankan kepada anda apabila sedang melalui simpang empat pada jam 12 malam hendaklah berdehem “Ehem!” sebanyak 3 x. bermakna, anda meminta izin lewat kepada mahluk halus penunggu jalan tersebut.

Disarankan kepada anda mengadakan doa selamat sebelum mengisi rumah baru
bermakna, anda meminta izin kepada mahluk halus penunggu rumah.

Disarankan kepada anda untuk tidak membuat rumah kecil jauh terpisah di belakang rumah utama bermakna, agar rumah itu tidak di tempati roh jahat

Disarankan kepada anda untuk meletakkan seikat sapu lidi dan gunting dibawah bantal bayi bemakna, agar bayi tersebut terlindungi dari gangguan mahluk halus

Disarankan bagi wanita yang sedang hamil letakkan gunting dibawah bantal ketika hendak tidur bemakna, agar wanita hamil dan bayi yang ada dalam kandungannya terhidar dari pengaruh mistik dan guna-guna serta gangguan mahluk halus seperti pontianak.

Disarankan bagi wanita yang sedang hamil untuk selalu menggantungkan pisau lipat kecil pada baju bermakna, agar yang mengandung dan calon bayinya akan terhindar dari gangguan mahluk halus

Disarankan untuk anda jangan pernah menyimpan tanah dari kuburan ditempat manapun karena akan mengakibatkan tempat itu menjadi tempat arwah yang tanah kuburannya diambil

Disarankan kepada anda untuk menyimpan bawang merah dan kunyit diatas pintu rumah karena akan berfungsi untuk melindungi rumah dan keluarga anda dari gangguan mahluk halus dan ilmu-ilmu hitam yang dilakukan oleh orang jahat

Disarankan menaruh bawang merah atau kacang hijau disekitar tempat anda menyimpan wang karena mempunyai makna sebagai penangkal dari pencurian wang yang dilakukan oleh toyol

Dilarang mencabut alis mata pada malam Jumaat karena akan meyebabkan datangnya mahluk halus yang bertubuh kecil biasa disebut toyol

Jika ada angin yang bertiup di sekitar anda, padahal daun pohon di seberang anda tidak bergoyang, pertanda pontilanak sudah dekat sekali dengan anda.


P/S=hehe kalau korang nak tahu aku tak baca pun entry aku ni? aku cuma ambil dalam e-mail terus copy kat blog aku ni tapi kalau sapa berani baca memang aku respek la! tabik kat korang! kalau korang tanya aku sama ada betol atau tidak? aku pun tak tahu... hehe


GERMANY 4 VS 0 AGENTINA keputusan ni memang di jangka! haha sebab tengok jerman lawan dengan england pun aku dah rasa dorang boleh pergi jauh jadi menang terbukti jerman adalah pasukan yang terbaik! 4-0 agentina dan 4-1 england!! wah! tabiklah kat jerman..

SPAIN 1 VS 0 PARAGUAY gol jaringan david villa! memang hebat la villa ni! spain ni selalu menang gol sebiji atau 2 biji je? adoi.. dorang banyak main bertahan jadi apa-apapun spain menang! yahoo!! aku memang mengharapkan spain menang dan aku harap jugak final ni spain dgn belanda... hehe


===RAMALAN PIALA DUNIA===

URUGUAY 0 VS 0 BELANDA (penalti 2-4) aku rasa perlawanan ni akan berlarutan hingga ke penalti sebab belanda main bertahan termasuk jugak dengan uruguay jadi aku rasa berkesudahan seri agaknya? tapi kalau penalti aku rasa dapat kat belanda sebab aku tengok keeper belanda lagi kebal dari uruguay... hehe

SPAIN 1 VS 0 GERMANY macam perlawanan final euro 2008!! masa tu di menangi oleh spain kan? aku rasa mungkin kali ni dorang menang lagi dengan jaringan yang sama dan aku rasa mungkin david villa jaringkan sebiji kot? tapi aku rasa mungkin spain boleh menang...

42 ulasan:

Fakhrur Razi berkata...

pergh ak rse cm ad khurafat? leh cye ke...?
ramalan kau mantap larh XD

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

go german!!! go german!!! go german!!!

NARDtheNERD berkata...

sokong german lah dik...
hehehe~

senandung semalam berkata...

boley caye ke...
khurafat right...

reen_sofee berkata...

seram lak bace!
huhuh

beautiful_rose berkata...

rsenye sume bende kt atas tu mcm khurafat x le nk pecaye lgsg............mohon doa perlindungan dr ALLAH lbh afdal.moge kite sume dijauhkan dr pekare2 y x diigini..ameenn.....

lme x singgah sini. =)

Ann berkata...

jerman vs spain..terimbas kembali final europe 2008...mybe kah spain bakal menang lagi? or jerman dpt tewaskan juara bertahan..erm?

ps: sedih nick argentina kalah...teruk sgt maradona tu, ptutnyer defend kene kuat gak...

tot tot kecik berkata...

salam..

hehe boleh pulak irfan xbca ye..ape daa..

akak bca..tp pelik2 gak yg disarankn tu..?ermm xtau nk kata amalan yg elok atau khurafat..huhu..

zulkbo berkata...

salam nick..
macam-macam kepercayaan orang yek..
yang nyata kita sebagai orang islam
Allah jualah segalanya..baik buruk atau tidak berserah pada-NYA di samping berdoa..wallahualam

TUKANG KATA berkata...

HAHA..bace jer tp tak nak percaya..

p/s lama tk tak berkunjung ke sini..rinduuuu

Ezao' Edogawa berkata...

wah! seram aku baca entri ni nick. ada yg aku pnah dgr dan ada yg aku bru tahu skg. ...

GERMANY mmg hebat! xsangka! nsib baik pasukan pilihan aku tu. heehehe.

PERTANYAAN:
nick. nak tanya ni. apa guna NUFFNANG ye? boleh aja mcm mna nk guna? apa klebihannya?

buk berkata...

ahahhaha....bodo la sape yg percaya benda2 ngarut yg merosakkan iman ni....ada ka patut letak gunting bwh bantal???? ada bukti dr Al-Quran dan hadis ke???

adakah anda perlu mintak izin dgn makhluk??? berdehem 3 kali tu masa kencing la nk bg suci dr hadas....

kalau nk rumah x masuk iblis baca surah Al-Baqarah dan Al-Imran....

masa tido x nk setan ganggu baca surah 3 Qul dan sapu sluruh badan....pastu baca la ayat kursi ka....

jika x nk apa iblis mai kacau tingkatkan amal.....

perlu yakin pada amal agama islam jgn yakin pada kebendaan...

kiwi berkata...

sy sk0ng argentina.huhu

RoMz berkata...

alangkah bestnya kalo spain betol2 menang dengan germany kan..

NICK IRFAN berkata...

fakrur razi=aku pakai letak je x baca pun... hehe ha! thnkz!

NICK IRFAN berkata...

miss xyz=go spain! go spain! hehhe

NICK IRFAN berkata...

nardnerd=x minatlah kak? sy sokong spain... heheh akak sokong german ker?

NICK IRFAN berkata...

buk=thnkz buk! hehe aku x baca pun aku letak je x pasan plak khurafat? sory2...

NICK IRFAN berkata...

sendung semalam=jgn pcya... sy sj letak jer... hehe

NICK IRFAN berkata...

reen=sy baca tjuk pun seram... hehe

NICK IRFAN berkata...

bautiful rose=yup! jgn pcya... hehe

NICK IRFAN berkata...

ann=ape2pun smoga byk kejutan lagi nnt... hehhe

NICK IRFAN berkata...

tot=yup! xbaca pun baca tjuk pun seram...

NICK IRFAN berkata...

zulkbo=btol3... hehe

NICK IRFAN berkata...

TK=btol3... jgn pcya,...

NICK IRFAN berkata...

ezao=aku dh cte kat blog ko psl nuff ni...

NICK IRFAN berkata...

kiwi=sama la... sedihnyer,,

NICK IRFAN berkata...

romz=btol! aku sokong!

Cik Buya berkata...

Iish.. kita hanya perlu tawakal pada allah je.. but ada jugak petua2 org dulu2 yg boleh digunakan.. tapi tak perlu la sampai perempuan mengandung tu simpan gunting bawah bantal.. jgn mengingau bunuh org sudah.. kekeke. itu bukan elak makhluk halus tp jadi makhluk pembunuh lak. kekeke

NICK IRFAN berkata...

cik buya=oh...thnkz! hehe :)

AngahSayang2314 berkata...

nick apa yg angah baca ada gak betul tapi yg segelintir tue tak pasti la.. hehee

Tanpa Nama berkata...

bermohon perlindungan hanya kepada Allah. Tak baik lah letak entri ni, takut ada yang percaya nanti.

Takutlah hanya kepada Allah ya. Dan hanya jadikan Al-Quran sebagai panduan. Bukannya yang lain okay :D

NICK IRFAN berkata...

tanpa nama=eh! sapa plak tanpa nama ni? ape2pun thnkz! sory ye terletak entry ni...

NICK IRFAN berkata...

angah=sy no komen jer..

si para para berkata...

salam nick...
baru sehari dua aku tak berblog, dah 3,4 n3 ko..cepat tul ko update.hehe
sowi aku bz skit...
hmm pasal yg kat atas tu...rasanya banyak yang khurafat la nick...macam mintak izin semua tu...
kita kena mintak izan ngan pencipta kita je...
betul tak...
eh mana aci tuan sendri tak baca n3 dia post..hehe

si para para berkata...

hehe ramai yg komen pasal n3 ni nick..
betol la apa yg ko cakap tu..jgn percaya...
lagi pun tu kan ramalan dan kepercayaan org lama2...
so yang baik kita ambik..yg tak baik tu kita buang..betul tak?

NICK IRFAN berkata...

para=aku x thu aku pakai post je bila org komen baru aku baca... bru pasan khurafat byk...

NICK IRFAN berkata...

para=btol aku sokong... thnkz komen! :)

mis dulces berkata...

leh pakai ker nie?.ishk2..

NICK IRFAN berkata...

miss dulces=entah no komen...

annfrendly berkata...

hihii. adik.. akak tak berani nak bace.. esok mak akak balik kg.. nanti tingal umah sorang akak takot..hahaha

NICK IRFAN berkata...

ann=ok! heheh sy pun x baca2 lagi.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster