Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Sabtu, 3 Julai 2010

FAKTA MENARIK DUNIA "Bahagian 4"

Ha!ok! kali ni kita bersambung balik pasal fakta semalam yer? hehe ok! semua fakta seterusnya! layan...



61. Gerakan Bruce Lee sangat cepat sehingga mereka harus melambatkan filem agar kita dapat melihat semua gerakannya.

62. Satu kilo dari berat badan kita mengandung 7000 kalori

63. Darah sama pekat dengan air laut

64. Air laut di lautan Atlantik lebih masin dari pada di lautan Pasifik

65. Topeng tokoh Michael Myers di film horor ‘Helloween’ sebenarnya adalah topeng tokoh Captain Kirk (Star Trek) yang di cat putih - mereka kekurangan modal.

66. Nama asli butterfly (kupu-kupu) adalah flutterby.

67. 1 bayi lahir setiap 7 saat

68. Satu dari 14 wanita Amerika berambut perang asli. Lelaki pula hanya satu dari 17

69. The Olympic adalah saudara dari kapal Titanic, dan berlayar dengan selamat selama 25 tahun.

70. Saat Titanic karam, 2228 orang ada di dalamnya. Hanya 706 yang selamat

71. Di Amerika, seseorang dikenalpasti menderita AIDS tiap 10 minit. Di Afrika, seseorang meninggal karena AIDS setiap 10 minit

72. Sampai usia 6 bulan, bayi boleh menelan dan bernapas secara serentak. Orang dewasa tidak boleh melakukannya

73. Alasan kenapa di iklan jam kebanyakan jarum menunjuk pukul 10.10, karena jam itu akan kelihatan seperti sedang tersenyum

74. Seiap tahun bulan menjauh 3.82cm dari bumi

75. Saat kita bertahan hidup dan tidak ada bahan makanan, kasut adalah makanan terbaik untuk dimakan karena mengandungi cukup gizi untuk hidup buat sementara waktu.

76. Dalam satu titis air, mengandungi 50 juta bakteria

77. Dengan menaikkan kaki prlahan-lahan dan berbaring tenang dengan punggung lurus, kita tidak akan tenggelam di pasir selut.

78. Satu dari 10 orang hidup di suatu pulau

79. Memakan saderi membuang kalori lebih banyak dari pada kalori yang terkandung dalam saderi itu sendiri

80. Lobster dapat hidup selama 100 tahun


P/S=esok sambung lagi yer..


PIALA DUNIA

BELANDA 2 VS 1 BRAZIL yaho!!! belanda menang! haha aku memang mengharapkan belanda menang pun!! memang kejutan terbesar piala dunia kali ni! belanda menang gol jaringan sendiri oleh felipe melo dari brazil dan wesliy sneider dan brazil dari robinho dan ada 1 kad merah iaitu felipe melo sebab menjatuhkan arken roben.. hehe

URUGUAY 1 VS 1 GHANA (penalty 4-2) aduh! aku sokong ghana sebab doranglah satu-satunya kelab dari benua africa yang tinggal tapi nampaknya dorang kalah plak? jadi takdelah kelab dari benua africa gol jaringan dari muntari dari ghana dan forlan dan ada 1 jugak kad merah! pelik btol piala dunia kali ni banyak kejutan dan kad merah plak...



===RAMALAN PIALA DUNIA====


GERMAN 3 VS 2 AGENTINA walaupun aku sokong agentina tapi aku tak confident dorang boleh menang sebab germany hebat! sebab dorang dah kalahkan england jadi aku ramal jerman menang gol dari lucas podolski dan klose agentina mungkin tevez kot 2 biji? messi rasanya takde kot? hehe

SPAIN 2 VS 0 PARAGUAY aku rasa spain ada peluang untuk menang sebab dorang nampak lebih konsisten dan pantas corak permainan dorang pertahan pun kuat jugak? jadi aku ramal spain boleh menang gol jaringan david villa 2 biji dan torres nampaknya takde gol jugak? hehe

24 ulasan:

senandung semalam berkata...

bdtu pantas ye bruce lee...
knpe la brazil kalah...
choy..
hhaaaa

Reen berkata...

pasal piala dunia tak leh tinggal ehh?
hahahaha

zulkbo berkata...

Salam bertandang hari sabtu
yang sibuk bagi saya..moga
anda selalu ceria dan sihat..
hebatnya Bruce Lee tu yek?
sayang mati muda..

Iznie berkata...

aku dah kira dah...9 org kawan aku tak stay kt pulau....so ko org yg ke 10, mesty dok pulau kan? hehe

hah..dah ada baby lahir td...comey2.... :)

tue la...rs mcm german nak mng jer...tapi takpe..aku setia pd argen...hehe :)

Ann berkata...

akak sokong belanda..yes!

mlm ni argentina lak...go go go...

NARDtheNERD berkata...

aiyakk~
makan kasut utk terus idupp...
xmahuuuu. =))

si para para berkata...

oh aku tak nk makan kasut.hahaha

berazil kalah..waaaa abis la...semau kalah ni..


nick..yg tu bukan sajak..ko tak baca abs lagi cerita tu...

yg tu blog aku yang dulu..ko ingat tak lagi telaga buruk? hehe

MR.Z berkata...

ternyata ramalan anda salah, argentina TIADA gol. hehe ;)

mr.syazwan berkata...

1 bayi lahir setiap 7 saat????

FUUUYOOOO... biar betul...

apa2 pun Germany mng..

haha

yeah!

Unknown berkata...

senandung semalam=agentina pun kalah... adoi...

Unknown berkata...

reen=yup! nk buat mcm mne dh minat? hehhe

Unknown berkata...

zulkbo=oh..thnkz! tu la sian bruce lee...

Unknown berkata...

iznie=yup! mcm mne ko thu? aku mmg dok pulau pun..

Unknown berkata...

ann=belanda menang la.. cuma agentina kalah...

Unknown berkata...

nardnerd=klu dh xde makanan lagi? hehe

Unknown berkata...

para=oh.. aku tsilap la sory2...

Unknown berkata...

mr z=tu la pasal kecewa aku..

Unknown berkata...

mr syazwan=yup! btol3.... hehe

AngahSayang2314 berkata...

sabar ye dik angah dah telah dah yg Germany bole memang tapi adat la...

AngahSayang2314 berkata...

betul ke dik bruce lee tue???

Unknown berkata...

angah=btol tu kak... :(

Unknown berkata...

angah=yup!sy pun bru thu jer...

annfrendly berkata...

wah.. 1 bayi lahir setiap 7 saat.. fuh kalau sehari ntah berapa ribu bayi lahir kan..

Unknown berkata...

msti byk la kak! hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster