Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Isnin, 29 Ogos 2011

PUASA TERAKHIR


Salam... hmm.. pejam celik? pejam celik? dah nak raya? rasa sekejab je puasa cepat betol masa berjalan sebab aku walaupun puasa dah nak habis aku ingat lagi menu-menu makanan aku masa puasa pertama! dan pertama kali bangun sahur untuk 2011 ni rasa macam baru semalam jer? serius! cepat masa berlalu..



Sekarang puasa yang terakhir kalau betol esok raya aku dah kaji 10 malam terakhir ni aku tak nak la kata malam lailatulqadar malam ke 23? tapi malam ke 23 yang pelik sikit berlaku ke atas diri aku!

1.badan aku seram sejuk start pukul 12 sampai subuh
2.aku mimpi pun pelik (aku lalu di satu lorong lepas tu depan ada persimpangan bercabang aku tak tahu nak pilih jalan yang mana satu?)
3.malam tu buka tingkap sejuk macam peti ais walaupun hari tu tak hujan!
4.ada permintaan aku malam tu alhamdulilah telah dimakbul oleh Allah pada hari seterusnya tapi bukan semua tapi ada yang dimakbul oleh Allah
5.cuaca petang hari tu pun mendung tak panas terik macam selalu

aku ada tanya kawan-kawan aku saja nak tahu pengalaman dorang macam mana? dapat feedback macam-macam! ada yang kata malam 17,27 dan 29? entahlah mana satu yang betol...


Tapi tahun 2010 aku buat kajian malam ke 25 lailatulqadar mungkin sebab malam tu sejuk beku masa tu jugak aku ternampak 1 kelibat macam kabus warna hitam melintas laju di lot parking motor kat flat aku! aku tengok dari tingkap bilik aku! depan mata aku sendiri! sampai moto tu terangkat sebelum terbalik! aku sempat rakam tapi malangnye enset aku plak battery kong! rugi betol! kalau aku rakam boleh tunjuk kat korang meremang bulu roma aku dan bila kejadian tu jugaklah suis laptop aku terpadam sendiri!! sebab aku tengah taip masa tu (sampai sekarang aku dok pikir apa benda hitam tu? nak kata hantu kan hantu kena ikat? takkan bunian? atau... ni perkara pelik tahun 2010)


Kalaulah betol malam 23 malam lailatulqadar? syukur bertuah sebab aku dapat rasai sebab bukan semua orang dapat rasa.. ha! sepanjang berpuasa ni apa yang aku dapat ialah melatih diri tahan lapar dahaga! haha sebab aku ni suka makan walaupun badan tak jugak naik-naik alhamdulilah la sebab member aku kebanyakan semua obesiti! hehe puasa mengajar kita erti bersabar? melatih kita berlajar menjaga percakapan? apa lagi? hmm.. dan banyak lagilah...

Bila raya nanti aku jeles jugak tengok orang dapat beraya kat kampung? buat dodol? masak lemang! berkumpul ramai-ramai? main bunga api? Hmm..kenapa aku jeles? sebab aku dah takde kampung! atok dan nenek aku sebelah mak dan ayah semua dah meninggal jadi aku raya kat kubur jer raya pertama ni! sedihnyer dah la mak aku cuma 2 beradik bapak aku plak 4 jadi sepupu plak boleh kira dengan jari dan sanak saudara aku kebanyakan dok KL jadi memang raya aku biasa-biasa jer...


=AKHIR KATA AKU NAK TANYA KORANG SEMUA SILA JAWAB YER? AGAK-AGAK KORANG RAYA HARI APA? BETOL KE SELASA KE RABU? MUSHKIL AKU? KITA TUNGGU LA PENGUMUMAN NANTI EH! ORANG YANG AKAN UMUM NANTI PAK CIK YANG SELALU BUAT PENGUMUMAN TU KE ORANG LAIN?==



P/S=huh! agak panjang jugak entry aku ni? saja nak luahkan semua yang terbuku di hati entah ada atau tidak ke orang baca cerita aku ni? hehe... dan akhir kata dari aku "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN DARI NICK IRFAN DAN KELUARGA! BERHATI-HATILAH DI JALAN RAYA SEMOGA ANDA TAK TERJUMPA HANTU RAYA" Assalamuailaikum.... (esok hari raya! harap dapat kumpul duit raya banyak leh beli game lagi banyak! hahahaha)

7 ulasan:

Izzat Azhar berkata...

esok last puasa.. sepat gila masa berlalu..
Kelibat hitam? Grr.. Seram..*takut

Rowena Zainuddin berkata...

selamat hari raya.
maaf zahir & batin ye.

Solihahazahar berkata...

itu lerr ramai kate Rabuu raye T___T

scha cha berkata...

da kajian mgatakan, kalau 1st puasa jatoh pada arie isnin, mungkin malam lailaturqadar terjadik pada malam ke29..
wallahualam..
:)

::FAIZ:: berkata...

kalau ikut kalender hr ni last puasa

ntah la... kita tunggu je pengumuman

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir Batin
Ikhlas dari Faiz Farish

Shima Hishamuddin berkata...

rasa macam 27 ramadhan je sbb time tu agak tenang la cuaca. kalau 23, untunglah mse tu buat qiam hahaha. dah last2 ni kat rumah tak buat langsung. btw, selamat hari raya maaf zahir batin :)

miera berkata...

ada lah org baca,
aku baca sampai habis okkk
huhu~

selamat hari raya dude.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster