Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Rabu, 27 April 2011

5 FILEM YANG PELIK 2010

Salam.. kali ni aku nak tunjukan filem tahun 2010 sahaja yang jalan cerita yang agak pelik bagi aku? kadang-kadang tu tak paham pun ada kira imaginasi pengarah filem ni tinggi jugak la antara filemnya adalah...


PEACOCK
filem ni paling pelik pernah aku jumpa sebab mengisahkan seorang lelaki yang baru kahwin tapi pada hakikatnya dia tak kawin! faham tak? sebab dia jugak jadi laki dia jugak jadi perempuan untuk memperdayakan bos dia tapi tetiba bila dia pergi kerja? dia selalu dapat panggilan telefon di rumah yang mengatakan bini dia kol? huh! padahal dia jugak yang jadi perempuan? masih tak faham? korang tengok je (Trailer)

HUMAN CENTIPEDE
Filem ni paling pelik dan ngeri sebab mengisahkan seorang doktor dia nak sambungkan 3 orang manusia ni supaya jadi macam centipede iaitu ulat gonggok! eee.. mengerikan korang tengok la sendiri (Trailer)

BURIED
filem ni tentang seorang lelaki yang kena ambush oleh pengganas dan sekarang dia terperangkap di bawah tanah dan hanya berbekalkan pemetik api dengan telefon? tapi hanya ada 90minit untuk hidup? berjayakah dia keluar dari situ? pelik cerita ni (Trailer)

THE BOOK OF ELI
filem ni plak berkenaan seorang lelaki yang di tugaskan menjaga sebuah buku aku pun tak pasti buku apa? tapi semasa dalam perjalanan ramai orang nak buku tu tapi hasilnya semua mati sebab lelaki ni sangat melindungi buku yang di bawanya dapatkan dia membawa buku tersebut ke destinasi yang sepatutnya? (Trailer)

LEGION
Filem ni aku tak berapa minat sangat sebab tentang tuhan hantarkan malaikat untuk menjaga seorang wanita hamil sebab banyak kuasa jahat nak bunuh bayi dalam kandungan tu? (Trailer)



P/S=ni adalah filem yang paling pelik bagi aku walaupun ada jugak filem di atas yang aku faham jalan cerita tapi dalam katogori filem pelik jugak memang kretif la jugak pengarah ni? hehe ha! ada lagi tak suggestion untuk filem yang jalan cerita yang agak pelik dan tak faham yang korang tengok?

13 ulasan:

::FAIZ:: berkata...

nak tgk yg second

puteri ain berkata...

macam best je cite ni .. nak tengok la :)

Hazieq Sanat berkata...

ada cerita yg hazieq x tgk lg... tp hazieq dah tgk cerita legion 2... erm..berdasarkan apa yg hazieq faham.. ceria ny pasal seorang malaikat yang ditugaskan untuk menjaga seorang bayi. bayi itu pada masa hadapan adalah nabi. so ada malaikat yang iri hati, n nak bunuh budak itu supaya dia x hidup. kerana apabila budak tu hidup maka pangkat malaikat akan turun, ataupon kire budak 2 akan jadi lebih mulia dari malaikat. jadi utk mengelakkan bende 2 dari berlaku, so malaikat pown x nak ar bdk 2 hidup.... dari segi agama kita, cerita ny mmg sangat2 sesat ar...
ny berdasarkan pemahaman hazieq sebagai salah seorang pengkaji Filem...

AkuMuzikFilem berkata...

3 darinya aku dah tengok, dan takdela pelik sangat. biasa yang pelik2 ni jepun suka la buat. sila tonton GANTZ

dya adriza berkata...

waa!!! sambung human jd ulat gonggok. ya Allah seriau!!

BERMASALAH berkata...

aku baru lepas tgk cerita prayers for bobby.

cerita pasal gay. menghalalkan gay dan lesbian di dunia.

kontroversi baii cite tu. and cite tu based on true story.

. berkata...

book of eli sangat cool juga. legion pun best.

Oasis berkata...

Semua tu aku tak pernah tgk tapi yang pasal doktor psiko tu macam best jugak. Lat kedai DVD dah kluar ke blum agak2nya.

NARDtheNERD berkata...

ok..memang semua pelik2..tapi mcm best je.. :)

Judiene berkata...

Cam best pulak citer Centipede tuh.
Huhuhu.

WanFadhilah berkata...

semua pun tak pernah tengok. hehe :P

Farhan Zulhusmi berkata...

nick...farhan lebih tertarik yg first tu...
dia lelaki dan dia juga perempuan..mcm mane tu??hahaha

KUREKURE COMEL berkata...

mina pernah tgk...sekejap je...lsptu ntah ape2 la...mcm sarat sgt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster