Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Sabtu, 26 Jun 2010

MISTERI YAKJUJ DAN MAKJUJ "episod 3"

Ok! aku sambung balik pasal yakjuj dan makjuj jom! ikuti kisah selanjutnya berkenaan yakjuj dan makjuj! layan....


Dr Fauzi berkata,selain dua surah al-Quran itu, terdapat banyak hadis kuat yang membicarakan mengenai Yakjuj dan Makjuj tetapi terdapat juga perbezaan pendapat di kalangan ulama mengenai ciri-ciri bangsa itu yang tidak diterangkan.adis riwayat Imam Ahmad pula menerangkan ciri fizikal Yakjuj dan Makjuj yang antara lain bermuka bulat dan kulit kekuningan seperti wajah kebanyakan penduduk Asia Tengah.

lama juga cenderung mengatakan Yakjuj dan Makjuj berasal dan dikurung di benua Asia Tengah berdasarkan tafsiran ayat ke-90 dari surah al-Khafi yang menyebut Zulkarnain sampai di tempat terbit matahari>katanya.

Pendapat lain menambah yang Yakjuj dan Makjuj berkemungkinan berasal daripada bangsa Tartar dan Mongul manakala lokasi tahanan mereka adalah kawasan pergunungan luas Caucasus.Beliau berkata, kebanyakan ulama menyatakan yang bangsa itu terus wujud sehingga kini tetapi dipisahkan daripada dunia manusia oleh Allah SWT menerusi tembok dibina Zulkarnain itu.

Katanya lagi, tugas bangsa itu setiap hari sejak ribuan tahun lalu adalah mengorek tembok itu untuk tembus ke dunia manusia tetapi Allah masih menghalang mereka dengan kembali meneguhkan benteng berkenaan sehinggalah hampirnya hari kiamat.Allah akan mengizinkan tembok itu runtuh dan Yakjuj dan Makjuj bebas ke dunia manusia apabila hampirnya kiamat dan peristiwa itu menjadi satu daripada 10 tanda besar kiamat..


P/S=bersambung esok! ada lagi ni pasal yakjuj dan makjuj ni...


BRAZIL 0 VS 0 PORTUGAL ni dorang pakat ke apa ni? sebab last aku tengok brazil lawan portugal dorang belasah portugal 6-2!!! aku terkejut jugak tapi semalam dorang lawan dua-dua berhati-hati! jadi keputusan pun seri! hmm...

IVORY COAST 3 VS 0 KOREA UTARA selamat korea selatan masuk ke pusingan kalah mati? sian korea utara aku ingat dorang hebat? sebab brazil hanya menang tipis je dengan dorang hari tu..

SPAIN 2 VS 1 CHILE
aku tengok perlawanan ni apa-apapun hebat jugak la spain walaupun menang tipis je? chile plak kena kad merah! adoi.. kenapa banyak sangat kad merah piala dunia kali ni tapi selamat spain menang! kalau dorang kalah la? sah dorang kena lawan dengan brazil! tapi nampaknya dorang akan bertemu portugal dan chile akan bertemu brazil! hahaha


HONDURAS 0 VS SWISSZELAND sian dorang dah la seri lepas tu tersingkir plak dua-dua pasukan ni? hehe apa-apapun cuba lagi nanti.. hehe


====RAMALAN KEPUTUSAN PIALA DUNIA===


=URUGUAY 0 VS 1 KOREA SELATAN=

malam ni dorang lawan aku meramalkan korea menang! 1-0! gol jaringan pak ji sung! rasanya perlawanan rancak serang menyerang sebab korea main laju! aku ada tengok dulu dia lawan dengan greece dan agentina dorang banyak dapat gol hasil kesilapan lawan! dorang lawan uruguay pun aku rasa dorang dapat gol pun hasil kesilapan pemain uruguay jugak...

=USA1 VS 2 GHANA=

aku rasa ghana menang 2-1! gol jaringan asamoah atau boateng! sebab dorang ni je yang nampak aktif di padang dan USA plak aku rasa yang mampu menjaringkan gol mungkin demsey! sebab masa lawan algeria dia yang banyak melancarkan serangan berbanding donovan..

30 ulasan:

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

spain 2-1 ke ?

hohoho

Cik SHiN~JU berkata...

satu hari nt bangsa itu pasti akan dpt keluar dan masuk dlm dunia manusia...semoga kita semua dilindungi Allah s.w.t

akak pun syak dorg pakat nak draw..brazil ngn portugal dedua main mcm hampeh...

Juaini Jamaludin berkata...

diorang akan muncul selepas dajjal mati dibunuh nabi Isa as kan?

Wanie Azeera berkata...

nick irfan, sempat lg buh bola hehe.. btw, nice info pasal ni.

NARDtheNERD berkata...

wahh...siap ramalan lagi..hikhikhiii~

sugar2 kapas strawberry berkata...

sekarang pon da kena korek kn benteng tu

meorazor berkata...

yearghh bro!!gua suport ghana dgn korea selatan!

terbaekk...

p/s; pasal yakjug makjug tu ada aku bc sebnarnye dah ada sekeliling kita...tnggu masa je nak bertindak..sebab dlm alquran tu perumpamaan shj..tafsiran nya ada byk.. wallahuam..

senandung semalam berkata...

great info...
brazil n portugal...
thumbs up

ice juliette berkata...

xsaba nk tnggu smbgn psl yakjuj n makjuj..

reen_sofee berkata...

nak bace lagi!!

mR.sYaH berkata...

hahha: brazil seri..

arap2 england pasni kat pusingan kalah mati..

annfrendly berkata...

adik akak berminat sangat pasal yakjut & makjut.. dajal jugak..
akak pernah terbaca.. Yakjuj & makjud tu sebenarnya dah ade... orang yahudi tu dorang cakap adelah yakjuj & makjuj sebabnya dorang dah bina tembok besar tu.

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

tq irfan sudi berkongsi =)

NICK IRFAN berkata...

miss lolly=nape plak?? hehe

NICK IRFAN berkata...

sinju=yup! btol3... seram dgr... eh! tu la dorg mmg pakat la...

NICK IRFAN berkata...

juani=yup! mne thu ni???

NICK IRFAN berkata...

wani azera=hehe campur je semua sekali... hehe

NICK IRFAN berkata...

nardnerd=hehehe :)

NICK IRFAN berkata...

sugar kapas=yup! takut dgr...

NICK IRFAN berkata...

meorazr=tu la pasal.... takut jgk...

NICK IRFAN berkata...

senandung semalam=hehe thnkz :)

NICK IRFAN berkata...

ice=ok2... hehe

NICK IRFAN berkata...

reen=nnt sy post lagi...

NICK IRFAN berkata...

mr syah=harap2 mcm tu la...

NICK IRFAN berkata...

ann=btol tu kak... org ramai kata yakjuj makjuj tu yahudi???

NICK IRFAN berkata...

miss xyz=ok! :)

AngahSayang2314 berkata...

bab 3 dah.. hehehe dik diorang bukan pakat la..BRAZIL 0 VS 0 PORTUGAL tapi peluk2 hehehehe

nak tahu nextt

NICK IRFAN berkata...

angah=huh! biar btol! hmm.. mcm pelik je dorg ni...

si para para berkata...

dr fauzi..macam kenal je..hehe

NICK IRFAN berkata...

para=dr fauzi tu ko la... hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster