Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Rabu, 2 Februari 2011

KELENJAR AIR LIUR VS BENGKAK CANTIK

Salam... maaf aku lama tak update nampaknya lepas ni pun aku susah nak update walaupun intenet aku sekarang tengah laju giler babeng! tapi nak buat macam mana aku kena penyakit kat bawah ni? korang tahu tak apa dia penyakit ni? boleh hilang tak?


=pinjam gambar pak cik google kesian budak ni macam aku jugak=

Nampaknya aku mungkin berhenti berblog buat seketika bukan selamanya kerena aku sekarang kena korang tengok la tajuk kat atas tu Ya!! aku kena kelenjar air liur,bengkak cantik,kelenjar troid,goiter dan beguk bermaksud dari cuping telinga hingga ke rahang aku bengkak sebelah kiri!!! sob.. sob... nak makan pun susah sebab nak nganga sakit mulut..

eh! aku nak tanya korang kat sini sapa pernah kena? sila tolong jawab aku hargai sangat jawapan korang semua,please!!!!! aku nak tanya


1.korang letak apa untuk sembuhkan penyakit ni? aku dengar orang letak Nila dan Cuka betol ke? aku tak pernah cuba lagi sebab was-was jugak ni.

2.ha! lagi 1 apa pantang larang? tak boleh kena apa? cahaya matahari ker?

3.kena pantang jangan makan dan minum apa? sebab setakat ni semua makanan aku bedal kecuali pedas-pedas aku hentikan seketika

4.setahu aku jugak penyakit ni perempuan je yang kena sebab ikut petua dulu-dulu kalau perempuan kena kena pakai barang kemas cantik betol ke? tapi kalau laki yang kena takkan aku nak kena pakai barang kemas jugak?? uwaa!!!

5.kalau pergi klinik kena injection tak? aku bab injection ni aku lemah sikit

6.ada ubat tak? ubat sapu ke? ubat biji ke untuk penyakit ni kat farmasi? apa nama dia?

7.apa penyebab kena penyakit ni ye??

8.ada apa-apa info lagi tak pasal penyakit ni korang nak bagi tahu sila-sila..


P/S=sila tolong la jawab soalan aku ni kalau tak jawab semua satu soalan pun jadilah.. aku harap sangat korang bantu aku sebab aku sekarang tengah kebas mulut ni nak makan pun susah asyik minum jer? dan seriusly 25 kali aku buang air kecil hari ni dan semalam sebab aku tak makan dah 2 hari ni bukan minta simpati tapi ni betol punya.. kerjasama anda amat di hargai hanya Allah yang dapat membalasnya.... terima kasih...

28 ulasan:

Rina Rossoneri berkata...

a'a letak nila,adik dulu penah kena, tapi masa tu kita kecik lagi, xingatlah..kenapa tak pegi klinik.. gi lah klinik nak cepat baik...

WanFadhilah berkata...

huhu.. kesian.. pernah kena time kecik2 dulu.. letak nila + cuka. dia akan surut la nanti.. pantang tu xtaw la plak kalau ada pntang.. kalau xdpt nak makan, makan bubur je la.. klu g klinik pun xpasti dia akn bgi apa, sbb biasanya letak nila + cuka je.. time nak letak tu, selawat la sikit.. insya ALLAH moga2 cepat sembuh..

IMANSHAH berkata...

kesian lu

aku dulu sapu nila je

Judiene berkata...

Aku lupe la bro.
Mase kecik dulu pernah kene sekali.
Yang aku ingat aku sapu nila yang kaler biru tu la kat bahagian yang bengkak.
Tentang pantang larang die tak sure r.
Try la google kalo ade.
Ape-ape pon, get well soon!

:)

Tanpa Nama berkata...

pernah kena waktu kecik2 dulu. sapu nila je, patu pi klinik.

Fira berkata...

masa kecil2 pnh la skarg dh x
nak sembuh die sng je
kat rumah tu ada sarang angkut2 x ?
alaa yg buat sarang gune tanah kat tepi2 penjuru dinding tu
dari buang amik tanah die tu ( buang la anak die ) bancuh air letak kat tmpt sakit
benda ni agak sejuk la
insyAllah mesti cepat baik :)
dulu klau kena benda ni la ubat die
x pyh nak enjit ke mkn ubat ke
ok !

mr.syazwan berkata...

setahu letak nila tu je la

moga sihat cepat

=_=

cik sakdi berkata...

ooo saye xtau la..kalau bisul tau la.hehe
semuge cepat sembuh ye..

MR. SYAH berkata...

aku dulu pernah kena masa kecik.. mmmg sapu nila dgn cuka jer..

tp best dulu klu kena begok ni sebab xyah pergi sekolah takut jangkit dgn budak lain..

kimchisu berkata...

huuhuhu cian kt cik nick kita..xpe cool jek coz kejap je sakit ni ^^
ermm wat masa ni tahu letak nila n cuka..insyallh baek coz pnh kne dulu..sgt busuk ok..hahahaha

semoga cepat sembuh k ^^

BUNGA berkata...

dulu masa kecik2 pakai nila.. tp x berapa ingt buat apa lgi..
apapun pergilah klinik jmpa doc.. mudah2an cpt smbuh yer .

suri solehah berkata...

salam..akak dulu-dulupun camtu kalau kena mak mesti letak nila serbuk ngan cuka..kalau nila air skrg ni tak pasti pulak keberkesanannya..cubalah mana tau,,org tuakan hidup ngan pengalaman..pantang lain rasanya takde kot..

Cik SHiNJU berkata...

Salam Irfan..

Akak plak bengkak gusi nih..huhuh
Mmg xde mood nak on9..
Makan pun tak..jamah roti jek..
Yang akak tau letak nila tu jelah..

Cik_Shiqah berkata...

penah kena dlu wktu kecik tpi mak sapu nila plus cuka je. slalu cmtuh lah.

pepun mge cpt sembuh yer! =)

Yellow LEOpard berkata...

xpernah kenaa..tapi better ko pegi klinik cepat2..

asliner berkata...

ala nick..
saya tau jawab yang satu jer..
memang betul kene letak nila..
kene sapu betul2 kat tempat tue lah..

p/s: semoga cepat sembuh..=)

brat2104 berkata...

kurang iodin nih.. jumpa doktor je.. ok?

moga cepat sembuh..

rabiatuladawiyah berkata...

name penyakit nie beguk.. klu gi klinik nanti dia bg krim.. klu letak nila n cuka pon okay.. tu ptua org lame..
bukan pompuan je la yg akn kene.. laki pon ade gak...
n pyakit nie sekali seumur hidup.. pyakit nie bjangkit rasenye..
tp rasenye tak de la sampai tak ley kene matahari..

KUREKURE COMEL berkata...

hope cepat sembuh...jwpnnnya semua diatas...hehehe...


jgn gerak byk2 sgt...hehehe

dya adriza berkata...

saya pernah kena. letak nila je nick. nanti dia surut. xd pantang2 segala. klu lbh 2 minggu, baru p klinik. pelik gak. besanya bdk kecik2 yg selalu kena. hik3

Alal berkata...

smua jwapan ade di klinik..hehe..smoga cpat semboh

BENA berkata...

bena dulu time kecik2 letak nila . xyah was2 ok awak. heeee :)

mie berkata...

gue slalu tgk orang letak nila..
habis biru..
heheeee

Farhan Zulhusmi berkata...

isy-isy...bahaya penyakit nie...boleh bawak maut...hehehe....
just joke...
rasanya letak nila tu betul...cuka pon boleh+ragi...boleh susutkan bengkak....
alhamdulillah...xpernah kena..

ibuintan berkata...

biasanya sapu nila ngan cuka je

Tanpa Nama berkata...

sangat kesian..

dulu pun saya pernah kena..
then just sapu nila dan cuka je..better try then never...huhu

MR. SYAH berkata...

nick kau kena tag dgn aku..

http://syahthebest.blogspot.com/2011/02/contest-gurauan-terlampau-by-hanys.html

z berkata...

waaa...letak nila kowt...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster