Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Jumaat, 28 Mei 2010

TAFSIR MIMPI ANDA "part 1"

Semua orang pernah mimpi kan? mimpi takut? sedih? seronok? misteri dan macam-macam lagi? tapi!! korang tahu apa maksud disebalik mimpi-mimpi korang? ha! tak tahu? ok kali ni Doktor Nick ingin berkongsi pengalaman bermimpi kepada anda dan cuba merungkai apa maksud mimpi-mimpi anda yang selama ni anda sendiri pun tak tahu apa maksud mimpi anda tu? jom kita baca sama-sama apa maksud mimpi kita selama ni (tafsir mimpi ni aku dapat dari kawan dia e-mail kat aku)



1.Mimpi ada belalang makan padi : Alamat akan senang, bahagia.

2.Mimpi ada pohon roboh di atas bukit : Alamat akan turut pangkat atau derajat.

3.Mimpi air ludahnya bercampur air lain: Alamat akan kehilangan harta.


4.Mimpi anak kecil menjadi besar : Akan memperoleh kegembiraan.


5.Mimpi anak kecil sudah berumah tangga : Akan mendapat kesusahan.


6.Mimpi anaknya meninggal dunia : Akan timbul pertengkaran dalam rumah tangga.


7.Mimpi anda bertepuk tangan : Alamat anda segar-bugar.


8.Mimpi anda diculik : Berhati-hatilah dalam masalah perkawinan.


9.Mimpi anda dilantik menjadi raja: Akan sukses semua usaha anda.


10.Mimpi anda sedang berguru : Akan datang bahaya penyakit.


11.Mimpi anda sedang dibedah : Akan mendapat ujian atau cobaan.


12.Mimpi angin bertiup sepoi-sepoi bahasa : Alamat di dalam negeri aman sentosa.


13.Mimpi badan anda bongkok : Akan berbadan sehat menyenangkan.


14.Mimpi badan keluar kutu atau luka-luka : Akan memperoieh rezeki

15.Mimpi badan terasa payah atau letih : Alamat segala usaha tidak berhasil.

16.Mimpi badannya berpeluh : Akan memperoleh rezeki atau kebahagiaan.


17.Mimpi badannya terikat rantai : . Akan mengalami sakit.


18.Mimpi banyak kayu bakar di dalam rumah : Akan mendapat untung.


19.Mimpi bekerja dalam lubang galian : Harus bekerja dengan hasil yang sedikit.


20.Mimpi bekerja dan memakai minyak wangi : Akan dapat menghalau semua rintangan.

21.Mimpi bekerja di sebuah kapal : Alamat hidup anda akan tambah baik.

22.Mimpi bepergian naik kereta api : Akan ada perkembangan baik dan cepat.

23.Mimpi berada di atas bukit : Akan memperaleh harta.


24.Mimpi berada di dalam gua : Akan ada perubahan di lingkungan anda.

25.Mimpi berada di dalam kabin kapal : Ada kesulitan dalam hal hukum.


P/S=huh! takde ke mimpi korang dalam ni? la...biar betol check dah? eh! terlupa plak ada sambungan lagi la? hehe mungkin mimpi-mimpi korang ada di entry seterusnya... tunggu..... ok! aku nak sambung tido nak bermimpi lagi? hehe

51 ulasan:

Lepat Pisang berkata...

Hm,banyaknnya mimpi ni..he..he..so far tak der pulak lepat bermimpi seperti di atas.he..he..e

aainaa berkata...

akak aina mimpi die kawin..
n kawin tu secare paksaan..
maksudnye?

sugar2 kapas strawberry berkata...

sy mimpi kwn sy beli volks adalah..hihi

Mr.Z berkata...

aku susah gak kalau nak mimpi2 ni..ada gak ye mimpi keluar kutu.. hehe

penjejak maya berkata...

salam,

mimpi tu mainan tidur je..

Pensel Kontot berkata...

erk...kalu mimpi kita mati...ape ek maksudnya....

Rowena Chasez berkata...

pernah mmpi kena culik..
huhuuu~

BalqisShafiqa berkata...

salam ziarah, nick.

akak pernah mimpi masa memandu kereta akak kemalangan.

ada juga mimpi dihempap batu besar.

tak faham apa pun makna...

~yna_kawaii~ berkata...

iya..xdala mimp sy kat cnii..
x sbar mo tau smbgnnya..:))

rossoneri berkata...

lol, xada lagi dalam senarai... im waitingg...hahahah..

NARDtheNERD berkata...

telupa da la dik apa yg akak penah mimpi..kikiki~

Ad Rifza berkata...

Salam Singgah...Alaaa takde dlm list laa..hehe

ieQa sWetLuv berkata...

kalo mimpi jumpe putera raja.. camne lak tu?? huhu

MissXYZ berkata...

mimpi jl2 ngn siti nurhaliza cm ne? akk mimpi sokmo... hahaha

hans berkata...

ada satu dua mimpi yg aku pernah alami
semuanya bermaksud baik
haha
tapi aku xpercaya lah pun
just baca n ketawa

❤ MyzaLuna ❤ berkata...

ooO..klu mimpi kene kejar ular ditafsir sbg ape pule ye o.o'?

tikosh berkata...

sy slalu mmpi terbang d udare. beeeesh :DDD

kyo_9 berkata...

mimpi umah kene ceroboh xde ke?

Cik SHiN~JU berkata...

Psssttt...Irfan, akak pernah mimpi ade baby tau...huhuhu...sib baik mimpi jer...ape mksudnyer erk?

shameel Iskandar berkata...

mimpi hnaya mainan tidur. Imam Ibnu Sirin, ulama terkenal dgn takwil mimpi kata, mimipi itu boleh ditfsir selaras dgn firman Allah dan hadis Nabi. Contohnya, kalau kita mimpi diberi minum susu, maka bolehlah ditafsirkan sbg kita akan dapat ilmu sbb dalam sahih bukhari ada hadis ttg Nabi minumn susu dan belebihan lalu diberi kpd umar al-khattab. Sussu dalam mimpi itu ialah umar dapat ilmu yg bayak dari Nabi s.a.w

fadhlihamdan berkata...

ada orang kata maksud mimpi tu terbalik dengan yang kita mimpi. contohnye kalau mimpi jadi miskin maksudnya kite nak jadi kaya. betul ke? hu.

mas berkata...

wahh...en3 y dtunggu2.....klo mimpi sal ular belit pa mknanya plak???

ice juliette berkata...

xdela pulak mmpi2 cmtu.. hurmmm... hehe.. slame ni mmpi berangan je kot.. haha

AngahSayang2314 berkata...

dik banyak tul mimpi2 ye... akak kalau mimpi ular pasti ada benda tak baik lagi2 ular hitam..

NICK IRFAN berkata...

lepat=xde ke mimpi ko dlm ni? mngkin part 2 kot?

NICK IRFAN berkata...

aina=kwin secara paksaan??? nnt sy try cari tgk./...

NICK IRFAN berkata...

sugar kapas=ape volks tu???

NICK IRFAN berkata...

mr z=ko x tido ke?? hehe

NICK IRFAN berkata...

penjejak maya=btol tu! hehe

NICK IRFAN berkata...

pensel kontot=mimpi mati selalunya org kata panjang umur...

NICK IRFAN berkata...

rowena=mimpi kena culik?? hm... nnt try cari...

NICK IRFAN berkata...

balqosh=selalunya org kata mimpi kemalangan x elok? xthulah..

NICK IRFAN berkata...

yna kawai=thnkz! hehe

NICK IRFAN berkata...

rossneri=ok2... hehe

NICK IRFAN berkata...

nardnerd=terlupa ker??? hee

NICK IRFAN berkata...

ad rifza=tunggu seterusnya plak? hehe

NICK IRFAN berkata...

ieqa=mimpi jmpa org besar bgus tu...

NICK IRFAN berkata...

miss xyz=mimpi jmpa org terkanal bguslah alamatnya..

NICK IRFAN berkata...

hnas=yup! jgn percaya sgt ni cuma kajian jer...

NICK IRFAN berkata...

myza=mimpi ular nk dpt jodoh tu...

NICK IRFAN berkata...

tikosh=mimpi terbang alamat bgus jgk...

NICK IRFAN berkata...

kyo 9=on the way... hehe

NICK IRFAN berkata...

cik shinju=mimpi baby!!! saya pun pnh gak mimpi ade anak sendiri rasanya maksudnya baik...

NICK IRFAN berkata...

shameel=benar pendapt anda! terima kasih sudi berkongsi pendapat...

NICK IRFAN berkata...

fadhil=btol! slalunya bermaksud terbalik...

NICK IRFAN berkata...

mas=ular?? terbelit??? hmm.. nnt nk try tgk....

NICK IRFAN berkata...

ice=mimpi berangan pun ade ker? hehe

NICK IRFAN berkata...

angah=eh! mimpi ular baik ke? sbb selalunya org kata nk dapat jodoh...

annfrendly berkata...

adik.. akak pernah mimpi diculik.. tapi akak belum kawin lagi.. nanti ade masalah dalam perkahwinan ke? errr.. takutnye...

NICK IRFAN berkata...

ann=eh! jgn percaya sgt kak? ni semua cuma kajian jer... hehe

puteri fesya berkata...

as salam.. lau mimpi tengah jalan kaki kat jalan yang sunyi.. tiba2 ada orang kejar untuk culik kita an,, tapi xsempat culik dh sedor dr tdor.. pe maksud ye?? dh 2 3 kali mimpi yg sme..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster