Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Selasa, 18 Mei 2010

BILA DITIMPA MUSIBAH ATAU SAKIT

Biasanya orang yang selalu sakit Allah sayang kepadanya,dan di akhirat akan dikurangkan sikit penyeksaannya,mengikut bagaimana kesabaran kita menerima ujian itu di dunia.

Biasa seorang yang jatuh sakit,Allah akan menghapuskan dosanya,kemudian diambil selera makannya,selepas seminggu dua diangkat tenaga kita lalu kita menjadi lemah,selepas itu pula diambilnya cahaya muka,sebab itu bila dilihat orang sakit mukanya tidak ada seri lagi.

Dalam keadaan begitulah kita dinilai tahap kesabaran,para malaikat menimbangkah sudah sampaikah masanya untuk hamba Allah ini meninggalkan dunia ini? jika tidak, pelahan-lahan akan dipulangkan semula,selera makan,tenaga dan cahaya muka lalu kita pun sihat kembali.......


P/S=saja kasi info agama sikit? hehe

44 ulasan:

tirah watif berkata...

bagus bagus
=)

aimi-san berkata...

alhmdllh.. com tngh sakit.. demam..
muka x berseri.. huhu

~yna_kawaii~ berkata...

kasi byk2 pun xpa nick..:))

thanx anyway..Alhamdulillah dpt ilmu bru..saling mengingati..:))

Encik Sparkle berkata...

betul tue, kalau kita redha dengan ujian nya InsyaAllah martabat kita akan diangkat. Yang mengalami sakit, dan sihat kembali moga - moga berubah menjadi terbaik daripada baik. Yang meninggal dunia dengan harapan ditempatkan dikalangan orang - orang beriman.

chocolate strawberry berkata...

erm...tazkirah pendek... :D

FyZa berkata...

wah bgus..tp 2 la..Allah x ken berikan sesuatu dugaan klu kita x mampu utk menempuhnya...=)

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

bagus dik sekali-sekala bagi info agama nih.....

cikCEPET berkata...

Allah da jnji kn yg terbaik untuk kite :))

AngahSayang2314 berkata...

good job teruskan unsur2 agama ye..

Nuraisyyah berkata...

ustaz aisya dolu2 anda bgtau..ucapkan lah innalillahiwainnailaihirojiun pd bile2 mase kita d timpa musibah..bukan hanya semasa berlaku kematian..:)


p/s --> tdo pkol bpe la nick irfan ni ek?? hahak..;p

zikrie berkata...

emmm..x)

yusuf mujahidin ™ berkata...

well said bro

jg diri

zulkbo berkata...

salam nik
alamakkk..
uncle suka enrti ni
alhamdulillah kongsi
ilmu..jazakallah..

SuFy berkata...

kalau lagi banyak lagi bagus..:) anyway, kalau sakit baru kita ingat DIA kan...eheee...paling x suka bila air hingus meleleh..iskk

NARDtheNERD berkata...

bagus la adik ni...=)

ieQa sWetLuv berkata...

setiap dugaan yang diberi pasti ada hikmah di sebaliknya kan =)

BalqisShafiqa berkata...

betul apa yang nick tulis.
akak memang orang yang pucat (anaemia).

YanTzYanTtiE berkata...

halololo...nick nick..
:)

si para para berkata...

msa sihat kita lupa nikmat sihat yang Allah bagi..bila sakit baru kita rasa....betapa besarnya nikmat sihat...

NICK IRFAN berkata...

tirah watif=thnkz! hehe

NICK IRFAN berkata...

aimi san=jgn risau tuhan sayang awk... :)

NICK IRFAN berkata...

yna kawai=thnkz! :)

NICK IRFAN berkata...

encik sparkle=btol tu en sparkle! sokong pendapat anda! :)

NICK IRFAN berkata...

chocorolate=yup! hehehe

NICK IRFAN berkata...

fyza=btol tu kak! hehe

NICK IRFAN berkata...

alimaz=sj sekali sekala berkongsi... hehe

NICK IRFAN berkata...

cik cepet=btol! hehe

NICK IRFAN berkata...

angah=thnkz! hehe

NICK IRFAN berkata...

yup! btol awk kata tu...eh! mcm mne thu ni? syyhh... x tido sampai siang... lalala

NICK IRFAN berkata...

zikrie=huh? hehe

NICK IRFAN berkata...

yusuf=thnkz bro! :)

NICK IRFAN berkata...

zulkbo=thnkz uncle! sj kongsi...

NICK IRFAN berkata...

sufy=yup! btol 2! hingus meleleh mmg sy sokong sgt2! tnsion btol nk buat keje pun susah...

NICK IRFAN berkata...

nardnerd=thnk kak! :)

NICK IRFAN berkata...

ieqa sweetluv=btol tu sy sokong! :)

NICK IRFAN berkata...

balsih=huh! akak kena anemia ke? hope akak cpt sembuh amin..

NICK IRFAN berkata...

yanztie=alo kak! hehe

sugar2 kapas strawberry berkata...

bila sy titiskn air mata sbb sakit..sy dkira x bersbr ke?

NICK IRFAN berkata...

sugar kapas=nape ni sedih2?

NICK IRFAN berkata...

thnkz smua sudi komen! :)

AnnFrendly Garden berkata...

kalau akak demam @ sakit sure terlentoq.. tak larat.. baring & tido aje.. ape pun akak taknak merungut sebab mak akak pun ade pesan cam adik tulis nie :)

NICK IRFAN berkata...

ann=yup! btol tu kak sakit tu dugaan jer... hehe

mas berkata...

owh.....:-)

NICK IRFAN berkata...

mas=hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster