Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Selasa, 18 Mei 2010

BILA DITIMPA MUSIBAH ATAU SAKIT

Biasanya orang yang selalu sakit Allah sayang kepadanya,dan di akhirat akan dikurangkan sikit penyeksaannya,mengikut bagaimana kesabaran kita menerima ujian itu di dunia.

Biasa seorang yang jatuh sakit,Allah akan menghapuskan dosanya,kemudian diambil selera makannya,selepas seminggu dua diangkat tenaga kita lalu kita menjadi lemah,selepas itu pula diambilnya cahaya muka,sebab itu bila dilihat orang sakit mukanya tidak ada seri lagi.

Dalam keadaan begitulah kita dinilai tahap kesabaran,para malaikat menimbangkah sudah sampaikah masanya untuk hamba Allah ini meninggalkan dunia ini? jika tidak, pelahan-lahan akan dipulangkan semula,selera makan,tenaga dan cahaya muka lalu kita pun sihat kembali.......


P/S=saja kasi info agama sikit? hehe

44 ulasan:

Awanama berkata...

bagus bagus
=)

nara berkata...

alhmdllh.. com tngh sakit.. demam..
muka x berseri.. huhu

love_angel~ berkata...

kasi byk2 pun xpa nick..:))

thanx anyway..Alhamdulillah dpt ilmu bru..saling mengingati..:))

Awanama berkata...

betul tue, kalau kita redha dengan ujian nya InsyaAllah martabat kita akan diangkat. Yang mengalami sakit, dan sihat kembali moga - moga berubah menjadi terbaik daripada baik. Yang meninggal dunia dengan harapan ditempatkan dikalangan orang - orang beriman.

syazana amira berkata...

erm...tazkirah pendek... :D

FyZa berkata...

wah bgus..tp 2 la..Allah x ken berikan sesuatu dugaan klu kita x mampu utk menempuhnya...=)

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

bagus dik sekali-sekala bagi info agama nih.....

supergassoline berkata...

Allah da jnji kn yg terbaik untuk kite :))

AngahSayang2314 berkata...

good job teruskan unsur2 agama ye..

NurSya berkata...

ustaz aisya dolu2 anda bgtau..ucapkan lah innalillahiwainnailaihirojiun pd bile2 mase kita d timpa musibah..bukan hanya semasa berlaku kematian..:)


p/s --> tdo pkol bpe la nick irfan ni ek?? hahak..;p

zikrie berkata...

emmm..x)

yusuf mujahidin ™ berkata...

well said bro

jg diri

zulkbo berkata...

salam nik
alamakkk..
uncle suka enrti ni
alhamdulillah kongsi
ilmu..jazakallah..

Sufy berkata...

kalau lagi banyak lagi bagus..:) anyway, kalau sakit baru kita ingat DIA kan...eheee...paling x suka bila air hingus meleleh..iskk

NARDtheNERD berkata...

bagus la adik ni...=)

Ieqa Swetluv berkata...

setiap dugaan yang diberi pasti ada hikmah di sebaliknya kan =)

Balqish berkata...

betul apa yang nick tulis.
akak memang orang yang pucat (anaemia).

YanTzAnabella berkata...

halololo...nick nick..
:)

si para para berkata...

msa sihat kita lupa nikmat sihat yang Allah bagi..bila sakit baru kita rasa....betapa besarnya nikmat sihat...

Unknown berkata...

tirah watif=thnkz! hehe

Unknown berkata...

aimi san=jgn risau tuhan sayang awk... :)

Unknown berkata...

yna kawai=thnkz! :)

Unknown berkata...

encik sparkle=btol tu en sparkle! sokong pendapat anda! :)

Unknown berkata...

chocorolate=yup! hehehe

Unknown berkata...

fyza=btol tu kak! hehe

Unknown berkata...

alimaz=sj sekali sekala berkongsi... hehe

Unknown berkata...

cik cepet=btol! hehe

Unknown berkata...

angah=thnkz! hehe

Unknown berkata...

yup! btol awk kata tu...eh! mcm mne thu ni? syyhh... x tido sampai siang... lalala

Unknown berkata...

zikrie=huh? hehe

Unknown berkata...

yusuf=thnkz bro! :)

Unknown berkata...

zulkbo=thnkz uncle! sj kongsi...

Unknown berkata...

sufy=yup! btol 2! hingus meleleh mmg sy sokong sgt2! tnsion btol nk buat keje pun susah...

Unknown berkata...

nardnerd=thnk kak! :)

Unknown berkata...

ieqa sweetluv=btol tu sy sokong! :)

Unknown berkata...

balsih=huh! akak kena anemia ke? hope akak cpt sembuh amin..

Unknown berkata...

yanztie=alo kak! hehe

sugar2 kapas strawberry berkata...

bila sy titiskn air mata sbb sakit..sy dkira x bersbr ke?

Unknown berkata...

sugar kapas=nape ni sedih2?

Unknown berkata...

thnkz smua sudi komen! :)

AnnFrendly Garden berkata...

kalau akak demam @ sakit sure terlentoq.. tak larat.. baring & tido aje.. ape pun akak taknak merungut sebab mak akak pun ade pesan cam adik tulis nie :)

Unknown berkata...

ann=yup! btol tu kak sakit tu dugaan jer... hehe

mas berkata...

owh.....:-)

Unknown berkata...

mas=hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster