Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Ahad, 8 Ogos 2010

SAMA-SAMA KITA AMBIK IKTIBAR

Salam... ni email dari sahabat aku memang agak menakutkan!! cuba korang teliti betol-betol tarikh dalam ni?? perasan apa-apa tak? apa-apapun harap-harap cuma kebetulan sahaja.....



(1-1-2010) Tahun baru "hari Jumaat"

(26-2-2010) Maulidur rasul "hari Jumaat"

(2-4-2010) Good friday "hari Jumaat"

(28-5-2010) Hari wesak "hari Jumaat"

(10-9-2010) Hari raya Aidilfitri "hari Jumaat"

(27-8-2010) Nuzul Al-Quran "hari Jumaat"

(5-11-2010) Depavali "hari Jumaat"




Adakah KIAMAT sudah hampir????

Dalam Al-Quran Allah telah berfirman bahawasanya KIAMAT terjadi hari JUMAAT!!!!
Banyak2 kita beristighfar dan berdoa pada Allah semoga dosa2 di kita
ampuni..




22 Tanda Kiamat Semakin Hampir


1. Sembahyang diabaikan (diringan-ringankan ).

2. Keinginan nafsu syahwat digalakkan dan berleluasa disebarkan melalui internet, iklan, buku, gambar, risalah atau filem.

3. Penjenayah menjadi pemimpin dan kebanyakannya jahil mengenai agama dan banyak memberi fatwa yang menyesatkan pengikutnya.

4. Perkara benar menjadi salah dan salah menjadi benar. Sukar untuk membezakan perkara halal dan haram kerana yang haram dianggap halal serta sebaliknya.

5. Berbohong menjadi satu keperluan dalam hidup dan menganggap jika tidak berbohong sukar untuk hidup senang.

6. Membayar zakat (harta, perniagaan dan pendapatan) dianggap beban.

7. Orang yang hidup mengikut kehendak agama ditindas dan hati mereka sentiasa merintih kerana maksiat berleluasa tetapi mereka tidak mampu mencegahnya.

8. Turun hujan di luar musimnya dan hujan tidak memberi keuntungan kepada makhluk di muka bumi.

9. Fenomena lelaki berkahwin dengan lelaki (homoseksual) dan perempuan berkeinginan kepada perempuan (lesbian) semakin menjadi-jadi.

10. Perempuan menguasai lelaki dengan memakai ubat guna-guna, sihir dan amalan syaitan lain.

11. Anak-anak mengingkari dan menderhaka ibu bapa (ibu bapa menjadi kuli dan anak menjadi tuan).

12. Kawan baik dilayan dengan kasar, manakala musuh diberi layanan baik.Kawan disangka lawan dan musuh dianggap sahabat serta memusuhi orang yang mengajak berbuat kebaikan.

13. Dosa dipandang ringan malah bangga melakukannya seperti zina, minum arak, bergaul bebas antara lelaki dan perempuan, meninggalkan sembahyang, mendedahkan aurat dan berjudi.

14. Masjid dihias indah tetapi kosong, terpulau, berkunci dan banyak berlaku kecurian barang masjid yang berharga.

15. Ramai yang sembahyang tetapi munafik dan berpura-pura. Di dalam sembahyang berjanji akan mengikut suruhan Allah tetapi di luar sembahyang melanggar perintahNya,

16. Akan datang golongan manusia dari Barat menguasai mereka yang lemah (iman) dan ramai terpengaruh dengannya seperti mengikut cara mereka berpakaian, bergaul dan suka berpesta.

17. Al-Quran dicetak dengan indah tetapi hanya dijadikan perhiasan dan jarang dibaca serta diamalkan kehendaknya.

18. Amalan riba berleluasa hingga orang alim pun terjebak sama.

19. Darah manusia tidak berharga, sering berlaku pembunuhan, peperangan dan jenayah.

20. Penganut Islam tidak mahu mengamalkan suruhan agama dan tidak mahu membela serta menyebarkannya.

21. Akan bertambah banyak penyanyi wanita (wanita yang tidak beriman adalah senjata syaitan yang baik).

22. Ramai orang kaya pergi umrah dan haji dengan tujuan melancong, yang sederhana pergi untuk berniaga dan yang miskin bermaksud meminta sedekah.


P/S=semoga kita semua dapat iktibar dengan artikel ni.... amin...

24 ulasan:

anis berkata...

er ?
dlm al quran on ad ckp , slagi ta terjadi tnde2 kiamat yg besar , insyaallah smpat lg untuk org islam beraubat .

termaktub dlm al quran bahawa , selagi tidak kluar ne yakjuk n makjuk , tidak muncul ne dajal , tidak turun ne nabi isa , tidak terbit matahari dari sebelah barat selagi itu kita smpat bertaubat .

segala tarikh yg tertulis di entry nih hanya lah kebetulan .

ingin tao selanjut , snggh ; diaonly.blogspot.com .

mnta kbenaran nick na amek ckit psl entry nih ye .

MieraJellina berkata...

OMG?!!

Cheqna berkata...

Cantik peringatan ni dik..trimaksih..

semoga kita tidak lalai dalam menjalankan kewajipan sebagai khalifah..dan termasuk di dalam golongan hamba-NYA yang beriman dan beramal yg soleh..amiin..

teruskan berkongsi artikel2 yg baik..:-)

reen_sofee berkata...

hmm
sume tanda tanda dah ada!
Allahuakbar!

NARDtheNERD berkata...

thanks for sharing.
teeheee.

Fakhrur Razi berkata berkata...

huhu xperlu ragu2..
slagi ada masa nih
ambil larh iktibar~
nk bertaubat bler dajjal dh turun sume bler dh ad petanda sume mmg wAllahualam smpt ke x X.x"
thx mmperingtkn aku =D

echah mashuri berkata...

takutnye!!ishh...
thnks 4 info irfan..
tnda2 kecil kiamat tuuu..sume da ade kan

zulkbo berkata...

salam nick..
dari pada apa yang berlaku kini
sememangnya kiamat semakin hampir
tapi wallahulam...

sugar2 kapas strawberry berkata...

ohhhh..sama2 la kita ambik ikhtibar :)

Iznie berkata...

salam nick....
klu ko prasan la kan...tahun lepas pun ad byk gak hari2 penting jatuh pada hari jumaat.
mybe kebetulan, insyaAllah...

jgn ler plak kita percaya sgt2 bnda2 camni sampai mngganggu fikiran kita...kan berdosa bertakhlid pada benda yg kita tak tahu betul ker tidak...just husnuzon ( be postive) jer... n ambik the main message yg dia nak sampaikan (supaya bertaubat) & be a good muslim! :)

semoga kita ambik iktibar dri artikel nie...

wallahualam....

hentakbelipat berkata...

banyak yg dah jadi tuh...

FyZa berkata...

o1-o1-10 akak pling ingt tarikh 2..hehe..
erm takut bla pk pasal kiamat..mcm2 maksiat dah jd skang..malaysia pun dah x mcm dlu..

NICK IRFAN berkata...

anis=thnkz! :)

NICK IRFAN berkata...

miera=huh?

NICK IRFAN berkata...

cheqna=thnkz kak! :)

NICK IRFAN berkata...

reen=tu la takutnyer..

NICK IRFAN berkata...

nard=ok! :)

NICK IRFAN berkata...

razi=btol3..

NICK IRFAN berkata...

echah=yup! hehe

NICK IRFAN berkata...

zulkbo=btol 2...

NICK IRFAN berkata...

sugar kaps=btol.2

NICK IRFAN berkata...

iznie=thnkz! :)

NICK IRFAN berkata...

HB=btol tu...

NICK IRFAN berkata...

fyza=kenapa plak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster