Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Sabtu, 28 Ogos 2010

DULU? KINI? AKAN DATANG?

Salam.. terimalah sajak yang tak seberapa dari aku untuk renungan kita bersama... hehe





DULU? KINI? AKAN DATANG?

Dimana kita dulu?
Aman damai dalam rahim ibu,
Cuma bersiap siaga menunggu hari
Menerjah keluar di dunia penuh pancaroba

Dimana kita kini?
Terlalu mudah untuk dijawap,
Berdiri di depan cermin lihat wajah anda
Tegang lagikah kulit,hitamkah rambut dikepala.

Dimana kita akan datang?
Lihatlah tanah perkuburan kita,
Bagaimana mayat masuk ke dalam kubur
Dibacanya talkin buat peringatan yang terakhir.


===Nick Irfan===


P/S=hehe saja nak mencuba jer...

22 ulasan:

senandung semalam berkata...

takutnye...
;(
smge dr sehari ke sehari dpat mnjd manusia yg smkn mulia d sisi Allah

echah mashuri berkata...

dulu kita lupa...kita alpa...
dunia bagai mengejar kita...
dan kita hanyut dalam arus kehidupan...
kita lalai...kita lupa tuhan...
kita bagai musafir yang dahagakan harta..
kita bangga apa yang kita ada..

namun kini..saatnya tiba....dimana sudah sampai janji ALLAH...
kita akan meninggalkan dunia kita...harta kita...
namun bilamana nyawa terputus dengan jasad..
penyesalan adalah tidak bermakna...
dan kita....
hilang harta....hilang keluarga...
reput di mamah bumi dengan penghidupan yang sia2...

zulkbo berkata...

salam..
amboi sedapnya lagu
maher zain erk?

zulkbo berkata...

salam..
dari Allh kita datang
kepadanya jua kita kembali

mR.sYaH berkata...

hahah.. sungguh kreatif kamu..
:D

NARDtheNERD berkata...

ok je dikk...
bagus bagus.. =))

Cheqna berkata...

Dari masa hingga ke masa,
Sekiranya kita dipanjangkan usia,
Dari muda menjadi tua,
Semoga tak alpa dengan dunia,
Penuhi jiwa dengan ilmu agama,
Persediaan berjumpa Yang Maha Esa...


*****

terima kasih dik.

:-)

penjejak maya berkata...

salam,

kesudahannya kita akan kembali kpd Pencipta..

ieQa sWetLuv berkata...

kenalah beringat2 hidup ini sekadar pinjaman. =)

kiwi berkata...

bgus la awk ni...bln rmdhn...bykkn entry mcm ni...huhu

sugar2 kapas strawberry berkata...

takut..tp satu hari nti pasti akn rasa..lambat cepat je

NICK IRFAN berkata...

ss=hehe btol3...

NICK IRFAN berkata...

echah=thnkz! byk info awk kasi.. :)

NICK IRFAN berkata...

zulkbo=yup! hehehe

NICK IRFAN berkata...

zulkbo=btol 2...

NICK IRFAN berkata...

mt syah=hahaha thnkz!

NICK IRFAN berkata...

nard=thnkz! hehe

NICK IRFAN berkata...

cheqna=sama2 kak... :)

NICK IRFAN berkata...

ieqa=yup! btol3...

NICK IRFAN berkata...

Pm=btol tu..

NICK IRFAN berkata...

kiwi=thnkz! hehe

NICK IRFAN berkata...

sugar kapas=btol tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster