Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Selasa, 7 September 2010

AKU BENCI HARI RAYA!!!


Salam... mesti bila korang baca tajuk ramai yang marah aku ni? hehe hmm.. bukan apa? raya tahun ni entahlah aku macam takde mood langsung nak raya! serius! entahlah mungkin salah satunya aku tak dapat makan rendang! sebab dulu kan aku kena elergic? aku ada cerita dalam entry ni masa kena tu habis gatal 1 badan aku? dan aku pensan seminggu! nak buat macam mana sebab bila makan ubat mesti tido 12jam! bila bangun badan gatal balik! makan balik tido balik 12jam! korang bayangkan macam mana? dah macam orang mati jer aku masa tu.. adoi..

Sekarang alhamdulilah aku beransur pulih tapi tak sepenuhnya lagi itu pun aku pergi farmasi sebab atas nasihat parent aku? aku taknak makan ubat doktor dah!! agak-agaklah kalau makan aku mesti tido 12jam! ubat tido apa dia kasi? bila aku pergi farmasi seminggu selepas tu doktor bagi ubat biji aku telan sampai 40biji! serius! barulah kurang gatal di badan aku ni! selamat ubat dia murah dalam Rm3 untuk 10biji dan doktor kata aku tak boleh makan SEAFOOD! uwaa!! sedih! dah la ketam! sotong! udang fav aku! masa tu ok lagi sekali doktor kata DAGING jugak! arghh!! tidak! tapi kesedihan aku terubat bila doktor
kata ayam boleh makan! hehe hmm..jadi sebab itulah aku benci hari raya ni!! nak puasa lagi! 3 bulan pun takpe! uwaaa!! sebab raya tak boleh makan rendang! sebab aku setiap tahun mesti mentedarah rendang di pagi raya!!!! uwaa...!!!




P/S=sedih betol aku tak dapat rasai nikmat kesedapan makan daging! sob... sob...

22 ulasan:

mR.sYaH berkata...

alah nick..

rendang ayam kan boleh makan.. rendang jugak tu..

aku suka makan udang..
walaupun gatal aku ttp mkn..
tp xdelah gatal teruk sgt..

syAzAnA berkata...

wooo. sian tul aku tngok ko. sabar yerr. xpew2. asalkan ayam boleh makan. hehe

hans berkata...

kesiannya ko
haih
xper
ayam leh makan lagi

P/S : Alhamdulillah! Thanks DIGI! Thanks Nuffnang! Terima Kasih Semua!

FyZa berkata...

alahai ciannya kat kamu..npa ye..x try berubat cara kg plak ke kot2 pas 2 dah ok ke..

shah-ila-ain berkata...

tak pe sabarlah....sekurang2nya boleh makan yg lain2...tak baik lak cakap gituuu benci hari raya...baru Allah uji awk sedikit dah hilang rasa syukur...mcm mane nak jd hamba Allah yg teguh hati n iman ni,kalah dgn cubaan dan ujian yg sekecil2nya...

ikiketetel berkata...

ahahaha.kesian betol ta bole makan rendang.tapi en, iki sokong aa raye ta besh.hoho. myb sbb da besa kut? ta rase da punn kesedapan raye nie.HAHA :D

cemomoi berkata...

alahai hilang sikit nikmat Allah, mungkin ada hikmahnya tu... cayyuk barangkali belum jumpa penawarnya tu

Mr. Moque berkata...

sabaq na..
leh makan ayam lg tu.. :)

amira berkata...

ko jaga makan je lah ok.. no hatred..okeh

Shannice berkata...

sabarlah nick oi?... jgn benci raya sbb tak dpt makan makanan kesukaan?..
ada hikmahnya nick gatal2 alergik tu?

asliner berkata...

bnyk lagi mknn yang boleh di mkn kan?
so..no need to worried n just enjoy ur hari raye..

NICK IRFAN berkata...

syah=rendang ayam ade ke? setahu aku daging jer... aku mmg langsung xleh makan nnt malam2 aku xleh tido gatal2....

NICK IRFAN berkata...

syazana=tu la selamat ayam boleh.. hehe

NICK IRFAN berkata...

hans=ayam boleh.. lega..

NICK IRFAN berkata...

fyza=x berani la kak....

NICK IRFAN berkata...

shah ila ain=hehehe thnkz! :)

NICK IRFAN berkata...

ikanketete;=hehehe yup! nk puasa lagi! sbb puasa xde hantu...

NICK IRFAN berkata...

cemomoi=harap2 mcm tulah...

NICK IRFAN berkata...

mr maque=yup! btol3...

NICK IRFAN berkata...

amira=hehehe thnkz!

NICK IRFAN berkata...

shanice=thnkz! :)

NICK IRFAN berkata...

asliner=hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster