Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Selasa, 7 September 2010

SALAH SANGKA

Salam.. kali ni aku nak cerita tentang salah sangka? apa ceritanya? sama-sama ikuti kisah di bawah...


Ah Seng seorang yang tinggal di seberang sungai.Dia selalu menaiki sampan penambang pulang ke rumahnya selepas membeli barang di kuala kurau.Di sebuah pekan kecil di kuala sungai itu.


Pada suatu hari Ah Seng,bersama bininya pergi berbelanja di pekan kecil itu, waktu petang, Ah Seng berjumpa dengan kawan lamanya bernama Abu yang bekerja sebagai kontrak di kuala Lumpur untuk pulang ke kampung seberang.

Abu pulang bersama mak. Sewaktu hendak membayar tambah Ah Seng dengan pantas berkata, “Abu Lu gua,mak lu, bini gua, jangan susah, lu duduk diam-diam,” Ulang Ah Seng.

“Apa lu cakap Ah Seng,wa punya mak ,lu mahu bikin bini,lu jangan main-main Ah Seng, nanti wa hentam lu punya muka” kata Abu marah .

“Tata, gua cakap, lu, gua, mak lu, bini gua, wa kasi bayar semua tambang , lu jangan susah” Kata Ah Seng sekali lagi.

“Wooo, Cakap lah itu macam gua salah dengar dan gua salah faham , sorylah Ah Seng, soryyy” Kata Abu , agak malu, kerana tersalah sangka.



P/S=hehehe lain kali kalau nak cakap kena ada berhenti jangan sambung semua nanti orang ingat lain plak? hehe

20 ulasan:

asliner berkata...

haha..
gelak guling2..

cemomoi berkata...

apek, len kali cakap melayu eeelok orang mlayu jangan berbahasa cam apek tu sebab tu sampai bila pon apek cakap mlayu tak betul

Ezao' Edogawa berkata...

haha.. betul2..
xder fullstop langsung... direct je. mmg lah ...

NICK ko tak blik kg ke ar..?

MiMiEy :) berkata...

hahaha,
kene ada koma nak cakap 2..

shafiqah omar berkata...

ahhahaha kena baca dua kali baru dapat maksud sebenar.

banyak cerita eh anda ni? cam penglipurlara pulak.

Cheqna berkata...

betul dik, noktah, koma tu penting.. :-)

Fakhrur Razi berkata berkata...

hahaha itu cina wa lase
dia cakap tala letak itu 'koma'
kalau letak wa lase xla punya salah paham

mR.sYaH berkata...

aku pun mula2 xphm gak..

nurulain zakaria berkata...

A'ah.bt0l2 kdang2 xperasan bnda2 cm nie.

Syazwan VL berkata...

gua pun kompius gak memula baca...huhuhuhu

NICK IRFAN berkata...

asliner=eh! hahaha

NICK IRFAN berkata...

cemomoi=btol3... haha

NICK IRFAN berkata...

ezao=btol tu! cakap xde fullstop mcm ni la jdnya...

NICK IRFAN berkata...

mimiey=yup! xde koma... hehe

NICK IRFAN berkata...

shafiqah=hehehe ni ada lagi ni... hehe

NICK IRFAN berkata...

cheqna=yup! koma pnting...

NICK IRFAN berkata...

raji=yup! hahaha

NICK IRFAN berkata...

mr syah=hehe kena baca dua kali...

NICK IRFAN berkata...

nurul ain=yup! btol3...

NICK IRFAN berkata...

syazwan=hahaha kena baca byk kali...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster