Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Ahad, 5 September 2010

PERANGAI PELIK DI BULAN PUASA "part 3=hormatilah orang"



Salam kali ni aku nak story plak tapi bukan cerita pasal kebolehan kawan aku tapi ni cerita lain...


Cerita masa form 3 masa tu aku lepak kat kedai makan tapi kitorang tak makan sebab puasa saja je sembang-sembang kosong masa tu eh! jangan salah sangka kitorang habis ulang kaji masa tu saja nak release tension lepak-lepak kedai makan masa tu untuk pengetahuan korang kedai tu tak buka pun

Masa tengah borak tetiba ada plak 2 orang perempuan tapi dia bukan budak sekolah aku sebab tak pernah tengok muka dorang berdua tu tapi boleh tahan jugaklah jugak dorang tu? haha yang sorang tu slumber je datang kat aku dia bagi kuih bulan? aku terkejut dalam hati aku kata "apehal dengan perempuan ni? mana dia dapat kuih bulan plak?"

Member aku 3orang kat situ gelak terbahak-bahak dah dan aku kata balik "aku puasa la woi!" dengan nada yang marah yela kita puasa tetiba slumber plak orang hulur makanan mana tak hangin kan? perempuan tu kata "la..ingatkan you chinese? sory kuih ni kawan saya berbangsa cina bagi tadi saya taknak ambil tapi nanti dia kecik hati plak? ingatkan awak chinese saya kasi la kat awk?"

Aku tengok dia "ni cik tengok name taq la aku ni nama apa? siap ada muhamad lagi depan" adoi..." merah jugak muka dia masa tu tapi bila di pikir balik tak patut aku tengking dia tapi perempuan lagi sorang plak jawab balik "yela kalau kawan aku silap pun tapi tak boleh cakap elok-elok ke? jadi dorang terus pergi"

Aku dah panas masa tu jadi aku kata balik tapi dengan kawan-kawan aku je la "ni hang tengok tadi? punya kurang ajaq betol ada ka dia kata aku cina! terguris hati aku kalau bukan bulan puasa sah aku rogol depa tu!" salah sorang kawan aku kata "hish nick! rilex la nak buat macam mana dah hang mata sepet kalau aku tak kenal hang pun aku kata hang cina jugak? biasalah manusia? dia akan cakap apa yang dia tengok"

Tetiba slumber perempuan marah aku datang balik dengan kawan dia tadi la siap berdiri belakang aku "nak rogol kami? rogol la! dapat la kami anak kacukan nanti? harap-harap macam muka dia macam pelakon korea? cepatlah? kitorang dah ready ni"

Aku terkejut nak tersembur air liur aku masa tu agak-agak la dorang? sebab aku cakap agak teruk dan lucah sikit tapi dorang siap boleh bergurau lagi terus aku minta maaf sebab terkasar bahasa jadi dorang pun maafkan dan dari situ aku berlajar menghormati orang lain... hehe


P/S=ha! kali ni cerita pengajaran ok? jadi kesimpulannya cerita aku ni jangan
cakap kasar dengan semua orang tak kira berlainan jantina? terutamanya bulan puasa jaga percakapan dan hormatilah semua orang tak kira tua muda atau sebaya.... sekian... hehe

13 ulasan:

mira_nas berkata...

pompuan tu tak nak masa depan ke ape nak suh rogol2...
ish3.. teruk..
mata sepet cam cina... oke la tu dari takde mata..nasib baik dia pikir org cina.. kalau dia nampak korang cm alien lagi susah..slap2.. dia tabur je kuih bulan tu..

Raji and Yeen berkata...

alamak muka Nick cm org cina ker?
hahaha bertuah la sape kawen ngn kau nnti kot2 dpt rupa anak korea ;P

ps: hebat kan kte mse budak2 dh bole pk psl bnder2 tuh =.="

✿ismi:Nauratul Nadiah✿ berkata...

lawak2..haha
ok lah tu mke cne..boleh mnyamar nnti..hehe
sooo true:)
layan smua equally okayhh?
hehe

HAFIZI berkata...

ni aku fizi hang ingat lagi rupanya cerita ni? haha aq pun ada sekali masa tu...

terokai seni berkata...

korang ni pon satu, lain keja takde, nak roooogol je.. kang baby tu nak letak mana plak?

sibbaik ko sempat mintak mahap, kalu dak bawak ke akhirat nak rogol anak orang

Pieka berkata...

hehe boleh pulak g bergurau cenggitu..
nseb ah budak skolah lg.. (:

Unknown berkata...

afzainizam=thnk! :)

Unknown berkata...

amira=entahlah bila sia kata mcm tu trus sy minta maaf mngkin dia perli sy agaknya..

Unknown berkata...

razi=eh! xdelah dorg yg kata la... hehe

Unknown berkata...

nau=yup! tambah2 bulan puasa ni... hehe

Unknown berkata...

hafizi=aik! hang pun komen gak?

Unknown berkata...

cemomoi=hehhehee

Unknown berkata...

syasha=hhehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster