Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Rabu, 8 September 2010

PUASA VS RAYA



Salam... hmm.. pejam celik? pejam celik? dah nak raya? rasa sekejab je puasa cepat betol masa berjalan sebab aku walaupun puasa dah nak habis aku ingat lagi menu-menu makanan aku masa puasa pertama! dan pertama kali bangun sahur untuk 2010 ni rasa macam baru semalam jer?


Sekarang malam 29 aku pun tak pasti sampai sakarang malam ke berapa malam lailatulqadar? sebab semua malam 10 terakhir bagi aku sama jer? pelik jugak! tapi aku ada tanya kawan-kawan,jiran-jiran sanak saudara saja nak tahu pengalaman dorang macam mana? dapat feedback macam-macam! ada yang kata malam 17,21 dan 25? entahlah tapi bagi aku malam 25 kot? kenapa 25?

Entahlah sebab malam tu sejuk beku dan malam tu jugak masa aku ternampak 1 kelibat macam kabus tapi warna hitam melintas laju di lot parking motor kat flat aku! aku tengok dari tingkap bilik aku serius! bulan puasa ni aku tak tipu tau! depan mata aku sendiri! sampai moto tu terangkat sebelum terbalik masa tu! aku sempat rakam tapi malangnye enset aku plak battery kong masa rakam tu! rugi betol! kalau aku rakam boleh tunjuk kat korang meremang bulu roma aku dan bila kejadian tu jugaklah suis laptop aku terpadam sendiri!! sebab aku tengah taip masa tu (sampai sekarang aku dok pikir apa benda hitam tu? nak kata hantu kan hantu kena ikat? takkan bunian? atau...)

Memang malam 25 tu sejuk sikit! sejuk beku hingga ke tulang hitam! tapi sekejab je la dalam beberapa jam lepas tu panas macam dalam oven plak! tapi ketika aku tulis entry ni jam pukul 3.30pagi bapak aku kata sekarang agak sejuk macam malam 25 tapi sejuk kali ni lain dari biasa! binatang pun tak bunyi senyap sunyi jer hmm.. mungkin malam ni? entahlah hanya Allah yang tahu....

Kalau malam ni lah malam lailatulqadar? aku pun tak tahu nak minta apa? sebab macam-macam bermain dalam kepala otak aku? hehe apa-apapun harap keluarga aku sihat sejatera,murah rezeki dan yang lain tu peribadi? hehe dan tak lupa jugak buat pengomen blog aku ni tak kiralah korang komen entry apa sekalipun aku doakan semoga korang semua pun berada dalam keadaan yang sihat dan murah rezeki... amin.. ha! sepanjang berpuasa ni apa yang aku dapat ialah melatih diri tahan lapar dahaga! haha sebab aku ni suka makan walaupun badan tak jugak naik-naik alhamdulilah la sebab member aku kebanyakan semua obesiti? hehe puasa mengajar kita erti bersabar? melatih kita berlajar menjaga percakapan? apa lagi? hmm.. dan banyak lagilah...

Bila raya plak? ops! mesti semua masih marah aku sebab entry aku sebelum ni? "aku benci raya!" sebenarnya saja je aku tulis tajuk macam tu nak kasi gempak jer! hehe bukan aku benci cuma jeles dengan orang lain? salah satunya budak! cis! dorang dapat beraya kat rumah-rumah sambil minta duit raya! aku masa kecik serius aku tak pernah beraya rumah ke rumah! sebab bila raya je member aku semua balik kampung tinggal aku sorang kat taman tu masa kecik dulu! bila besar plak member aku semua kebanyakan balik kampung jugak! beraya uwaa!! malang betol nasib aku? yang aku ni setiap tahun hmm..beraya dengan hantu raya jer? haha..

Aku jeles jugak tengok orang dapat beraya kat kampung? buat dodol? masak lemang! berkumpul ramai-ramai? main bunga api? Hmm..kenapa aku jeles? sebab aku dah takde kampung! atok dan nenek aku sebelah mak dan ayah semua dah meninggal jadi aku raya kat kubur jer! sedihnyer dah la mak aku cuma 2 beradik bapak aku plak 4 jadi sepupu plak boleh kira dengan jari dan sanak saudara aku kebanyakan dok KL jadi memang raya aku biasa-biasa jer...


====AKU NAK TANYA KORANG SEMUA SILA JAWAB YER? AGAK-AGAK KORANG RAYA HARI APA? KHAMIS KE JUMAAT? MUSHKIL AKU====



P/S=huh! agak panjang jugak entry aku ni? saja nak luahkan semua yang terbuku di hati entah ada atau tidak ke orang baca cerita aku ni? hehe... dan akhir kata dari aku "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN DARI NICK IRFAN DAN KELUARGA! BERHATI-HATILAH DI JALAN RAYA SEMOGA ANDA TAK TERJUMPA HANTU RAYA" Assalamuailaikum....

24 ulasan:

✿ismi:Nauratul Nadiah✿ berkata...

Selamat hari raye!!
mintak maff ek kalau ade komen yg xdisukai..hehe
Tu lah benefit berbadan kecik dan awet mude..haha..walaupun umur dah mningkt,duit rye ttp msukkk..wee!

♥cikHanNa ♥ berkata...

sye raselah hri jumaat kot..
tp best gak lau khamis

p/s: spe pon tak rye kat kampung
sbb takde org kat kmpung.. sedih!

MHps berkata...

Kami ikut je yg kerajaan umum.. sila tunggu malam ni.. Kita dah berapa kali raya jumaat, ingat X?

penaberkala berkata...

raya ari jumaat kot
klu raya khamis, kesian la aku
baru duk dlm bus nk balik kampong

xsabar nk blk kampong

FyZa berkata...

mlm nie sama2 kita tggu ek raya jth hari apa..hehe..
selamat hari raya dek..;)

Ezao' Edogawa berkata...

haha NICK2...
ye ke malam 25? aku langsung tak dapat detect bila .. hehe! best jugak kalau permintaan2 tu termakbul kan? ...

kau tak de kmpg ke NICK? aku pun. atuk nenek aku pun dh mnggal gak. slalu braya kat uma jea. same je la cm ko, jeles tgokj kengkwn balik kg jauh2.. hish! ... jwbnya melawat kubu sajelah.

tak kisahlah , dh setiap tahun cmnikan? so dh lali kata org.huhu!

aku rasa raya JUMAAT la.

Syazwan VL berkata...

yang pasti raya jatuh pada 1 syawal der...eheheheh

BLADE EDGE berkata...

salam all bloggers,

just drop by untuk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR & BATIN.

kalau lalui perjalanan jauh, pandu berhati2...
nyawa hanya satu, cuai jgn skali..

regards,
BLADE EDGE

asliner berkata...

jumaat..
insyaAllah..
erm..sepupu semua boleh kire dgn jari ea..
klu mcm tue..
ape kate nnti bile dah smpai mse.. crik isteri yang bnyk adk beradik...
nnti sronok lar..
bnyk adk ipar..=)
slmt hari rye..

ieQa sWetLuv berkata...

allahu'alam hari raya mana-mana pun x kisahla janji raya jugak kan hehe


salam aidilfitri ya nick.. =)

cemomoi berkata...

heee tu mat rempit yang jadik antu kot... tapi rasanya memang malam doploh lima, malam berikutnya hujan lebat sokmo

MiMiEy :) berkata...

selamat hari raya..

maaf zahir dan batin :)

Fakhrur Razi berkata berkata...

aah la mungkin mlm 25 =.="
sbb mlm tu ak dikejar anjin lolx
mlm2 len xde plop anjin keja (ad kne mengena ke?)
hahaha.. dua2 atuk dan nenek aku pun dh mninggal tapi blek gop kampung jmpe sdare2
xpe la janji ak bole la gop merasa ad kampong XD

ps:raya mngkin jumaat kot.. ak pun ttaw xD

mr.syazwan berkata...

S
A
L
A
M

F
U
U
U
Y
O
O
O

R
A
Y
A

=_=

MuNie berkata...

hye nik! cam seram je malam 25 tu. uhuhu.. yg penting, semoga ramadhan kali ni mbuatkan kte lebih baik dr dolu2 kn? =)

der, sy xsuke lak bile teringat zmn kecik2 ikut mmber g kmpul duit raya. pelik x? masa tu pun xbape nk suke, ble dh besar rs cm ngek je bjln sekampung mtk duit rayab kt umh2 org. apedaa~ :D

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

slm irfan akk nk wish slmt hr raya gak utk irfan hr ni br akk nk BW smbil wish slmt hr raye kt sume huhu =)

p/s: hati2 p mane2

tot tot kecik berkata...

salam..

waah pnjgnye celoteh die..
ermm sal malam lailatul qadar tu..klu irfan berkesempatan mnyaksiknnye..irfan kne bersyukur sbb irfan diberi kerahmatan utk meliht kejadian yg sgt2 istimewa di bulan yg mulia ni..nama pn istimewa msti ada sbbnye npe irfan xdpt rakam..barulah istimewa..btol x..?

okey pape pn..xmo cedih2 k..irfan lbh kuag akk je..tp kte xleh fikir sume tu..kite tetap masih ade mak ayah yg sntiasa berada di sisi kite xkire wktu..


selamat hari raya aidilfitri..
maaf zahir..
semoga raya kali ni memberi rahmat tuk irfan dan keluarga..
senyum selaluu.. :)

Shannice berkata...

haha!.. kelakar entri nick ni..
selamat hari raya... maaf zahir & batin!

are-bue berkata...

salam ari raye

HaNTwO berkata...

selamat hari raya maaf zahir batin :)

hans berkata...

selamat hari raya
maaf zahir batin yer

P/S : Download Lagenda Budak Setan The Series : Episode 5

penjejak maya berkata...

salam,

selamat hari raya moga bergembira di hari lebaran..

annfrendly berkata...

waa.. adik.
kalaulah betul 25hb malam lailatul qadar.. bestnya..

selamat hari raya yer adik...
maaf atas segala salah & silap akak ya..
akak tade duit raye nak bagi kat adik..
cian adik..

NICK IRFAN berkata...

thnkz semua!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster