Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Khamis, 23 September 2010

NICK DAN HANTU-HANTU 1 MALAM DI HOSPITAL "siri 10:episod 97"

Salam thankz kepada semua yang sudi singgah blog aku ni! alhamdulilah nuff aku dapat jugak BE! hehe ha! dalam episod lepas aku ada terjumpa geng hitam dan geng putih kan? sapa dorang tu? kenapa tetiba plak ada di tingkat 11 hospital? nak tahu? jom ikuti kisah selanjutnya...



siri 10:episod 97


AKU SEMAKIN GELISAH APA PLAK 3 ORANG HITAM NI NAK TANYA AKU? TETIBA YANG ORANG HITAM YANG AKU TAK TAHU NAMA TADI DATANG KE ARAHKU DAN BERKATA "TADI AKU LUPA NAK PERKENALKAN DIRI? NAMA AKU HITAM MENAWAN"

TETIBA HITAM LEGAM BERSUARA "HUH! BILA
PLAK BAPAK KO JADI MENAWAN? NAMA DIA HITAM PEKAT LA EH! NAMA KO APA PLAK?" AKU "LA..INGATKAN HITAM MANIS TADI? HA! TERLUPA PLAK? SAYA NICK IRFAN? EH! KORANG NI SAPA? KUMPULAN HITAM PUTIH KER? MACAM TV DULU-DULU PLAK? EH! KALER LAIN TAKDE KE?"

HITAM LEGAM MENJAWAB "KAMI BUKAN
HITAM PUTIH LA? KAMILAH HANTU LEMBAGA HITAM DAN DORANG PLAK LEMBAGA PUTIH! TARAAA!!" PUTIH BERSIH "EH! NI NICK IRFAN! YANG PEMBELA HANTU KAN? SEKARANG SEMUA HANTU DI DUNIA HEBOH CERITA PASAL NICK TAU TAK! FAMOUS TAU NICK SEKARANG DI KALANGAN PERSATUAN HANTU-HANTU SEDUNIA!"

PUTIH SUCI
"BILA KAMI NAK MASUK DALAM CERITA NICK PLAK?" PUTIH SILAU "EH! BILA NICK NAK SHOTTING BALIK CERITA HANTU TU NICK? SETAHU SAYA SEPANJANG BULAN PUASA NICK CUTI KAN? NI DAH HABIS PUASA TAKNAK SAMBUNG CERITA HANTU TU?"

HITAM LEGAM "HA!
NI KALAU KO NAK TULIS CERITA HANTU PANGGIL KITORANG YE?" HITAM PEKAT "KALAU KO NAK MASUK SCENE HANTU WAKTU SIANG PANGGIL KITORANG LEMBAGA HITAM SEBAB SIANG KITORANG SENANG DILIHAT" PUTIH SUCI "KALAU NAK SCENE MALAM PANGGIL KAMI LEMBAGA PUTIH? HEHE SENANG KAN?"

AKU "ERKK..EH! NAK PANGGIL
APA PLAK? MEMANG SEKARANG AKU TENGAH TULIS CERITA HANTU LA NI?" 3 ORANG LEMBAGA HITAM BERKATA "JADI KAMI DALAM CERITA KO LA NICK? WAH! TERHARU PLAK RASA!"

TETIBA LEMBAGA PUTIH PLAK DATANG MENGHAMPIRI AKU DAN MENOLAK LEMBAGA HITAM DAN
BERKATA "NI SCENE KAMI! KAN SEKARANG WAKTU MALAM! JADI MALAM BIARLAH KAMI YANG TERLIBAT DALAM CERITA NICK NI? SEBAB MALAM LEMBAGA PUTIH LA SENANG KELIHATAN! BETOL TAK NICK?"

LEMBAGA HITAM "MANA BOLEH! KAMI
PUN NAK MASUK JUGAK DALAM CERITA NICK! TAKKAN NAK TUNGGU SIANG PLAK!" DAN DENGAN TIDAK SEMENA-MENA SEMUA LEMBAGA PUTIH MENJERIT "SERANG!!!"

SEKALI LAGI TERJADI PERTENGKARAN AKU CUBA UNTUK MELERAIKAN MEREKA TAPI LEMBAGA PUTIH DAN
HITAM TETAP JUGAK BERGADUH? AKU MENJERIT "WOI! RILEX LA! AKU MEMANG TULIS PASAL KORANG LA! SEMUA PENGUNJUNG DI BLOG
AKU BACA KISAH NI DAN TAHU KEWUJUDAN KORANG DALAM BLOG AKU? JANGAN GADUH-GADUH LAGI!"

PUAK LEMBAGA HITAM "MANA BOLEH
NICK! DORANG LEMBAGA PUTIH! KAMI PLAK LEMBAGA HITAM? KAMI RASA TERPINGGIR! DAH LA HITAM? HODOH PLAK TU! SEKARANG MALAM PLAK? MACAM MANA ORANG NAK NAMPAK KAMI?"

AKU "HISH! JANGAN KATA MACAM TU LEMBAGA HITAM SEMUA? KORANG SEMUA KAN DARI SPESIS LEMBAGA
JUGAK JADI TAKDE BEZA PUN? CUMA KALER JE LAIN? HA! APA KATA MULAI HARI NI KORANG DUA BERKERJASAMA DALAM CERITA AKU NI!"

PUAK LEMBAGA PUTIH "NICK NAK KAMI JOIN ADVENTURE DENGAN LEMBAGA HITAM KER? APA FAEDAH YANG KAMI DAPAT? SELAIN DARI
HITAM KAMI TAK NAMPAK APA PUN YANG BAIK UNTUK KAMI?"

AKU BERFIKIR SEJENAK "HAISH! JANGAN KATA MACAM TU? KORANG PUN
SAMA,KALAU PUTIH KAT TEMPAT CERAH AKU MANA NAMPAK TAU! HA! UNTUK MEMUDAHKAN AKU PADA MASA AKAN DATANG APA KATA KORANG BERGABUNG! KORANG BOLEH JADI HANTU TAHI CICAK! CANTIK APA KALER HITAM CAMPUR PUTIH? TV DULU-DULU PUN HITAM PUTIH? BENDERA TERENGGANU DENGAN PAHANG PUN HITAM PUTIH? DORANG BOLEH BERSAMA JE? KENAPA KORANG TAK BOLEH? JANGANLAH ASYIK BERGADUH JER OK??"

LEMBAGA HITAM DAN LEMBAGA PUTIH BERKATA "BIAR KAMI BERBINCANG! HMM...OK! BEREH JE! HEHE THANKZ NICK! KO MEMANG
PENDIDIK HANTU YANG BERKERJAYA! HIDUP NICK!"

AKU HANYA TERSENYUM SAHAJA DAN APABILA MELIHAT LEMBAGA PUTIH DENGAN

LEMBAGA HITAM BERBAIK DAN MULA BERKERJASAMA JADI AKU BUAT KEPUTUSAN MENINGGALKAN LEMBAGA PUTIH DAN HITAM DAN TERUS MENAIKI TANGGA KE TINGKAT 12 PLAK....


P/S=ha! dah terjawab kan sekarang! hitam dengan putih tu adalah Lembaga Putih dan Lembaga Hitam! bukan lembaga tabung haji yer.. ha! apa plak yang ada di tingkat 12 nanti? hantu apa yang aku jumpa plak nanti? tunggu jer la...

28 ulasan:

jijie berkata...

uih... dasat la dapat BE.. hehe..

FyZa berkata...

tingkat 12? jeng3..apakah??? suspen ja ek..

terokai seni berkata...

banyak juga pejabat kerajaan yang memunyai lembaga... takuttt jumpa dorang

n@jwamz berkata...

ceh ko cikgu antoo ke?? pendidik lagik tuu...hahaha
woOoOo....wat happen kat tgkt 12 ekk..
nick,kasi la antoo tu nama...:)haha

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

Ooo ingatkan lembaga tabug haji lalalala =P

Tanpa Nama berkata...

hantu punggung besar...
hahahah!

annfrendly berkata...

adikk.. akak datang..
fuh.. banyak episod akak tertinggal ni...
malamni akak nak try habiskan semua episod...
lama dah tak baca siri hantu adik.. rindu wooo..

NARDtheNERD berkata...

lembaga tu macam mana rupe nye ye dik?..hehe

zulkbo berkata...

salam nick..
banyak pengalaman
nick dengan hantu2 ni
ye..?he he..takut..

MR. SYAH berkata...

hahahah...
mcm ni klu mcm2 ada kt hospital..
makin xpergi r..
lawak2 jugak.. seram2 jugak.. hahah..

Ieqa Swetluv berkata...

adoii lembaga2 ni pun nak tumpang glamer kat blog nick ek..haha

Sir Marcello berkata...

hahaha gua ingat cinta seram yang amat..rupanya seram lucu...miyahaha~

AngahSayang2314 berkata...

wah tahniah la dah dapat BE hehehe

Unknown berkata...

jijie=thnkz! hehe

Unknown berkata...

fyza=tunggu2... hehe

Unknown berkata...

cemomoi=hehehhe

Unknown berkata...

najwam=nama? dh kasi dh hitam legam? dll...

Unknown berkata...

miss lolly=hahahha

Unknown berkata...

lelaki ini=sapa tu??

Unknown berkata...

ann=hehehe thnkz kak! lama xnmpk akak?

Unknown berkata...

nard=menyeramkan.... hehehe

Unknown berkata...

zulkbo-biasalah hehehe

Unknown berkata...

mr syah=2 in 1 la... hehehe

Unknown berkata...

ieqa=tu la pasal nk tumpang gak... hehe

Unknown berkata...

sir macello=tgk kat label ada kelakar seram... hehehe

Unknown berkata...

angah=thnkz kak! :)

annfrendly berkata...

bergaduh pulak berebut kan scene.. hehehe.. betul gak tu.. nanti campur aduk hitam & putih jadi thi cicak..
hihiiiiikkk

Unknown berkata...

ann-tu la kak lembaga hitam dgn putih mmg xleh jmpa... hehe selamat xde lembaga tabung haji dtg sekali...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster