Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Selasa, 23 November 2010

TOLONG SAPA TAHU MAKANAN NI??

Salam.. ha! hari tu ada orang tanya kat aku kenapa tak jadi ahli kat blog dia? jadi aku jawab untuk semua sekali? aku tak boleh jadi ahli kepada blog sesiapa dah lepas ni entahlah aku sign in e-mail aku untuk nak follow blog orang tak boleh! pelik jugak jadi maaf semua.... ok! berbalik kepada entry aku ni apa makanan kat bawah ni ek? aku pun tak tahu semua gambar ni kawan aku yang kasi dia suruh aku teka aku manalah tahu? jadi aku nak tanya korang sapa yang tahu tolong la beritahu yer...





=makanan ni nampak macam sedap sebab ada inti sekaya atau jem kat dalam? apa benda la agaknya?=


=ni plak nampak macam pulut? tapi kawan aku kata bukan?=


=ni aku pernah makan! tapi aku tak tahu nama sebab masa tu member belanja aku makan punya manis! bila tanya apa makanan ni member aku kata cuba teka? hmm..=


=ni aku ingatkan lemang hangit? rupanya ni sejenis makanan? entah aku tak pernah tengok pun?=


=ni mula aku tengok aku pikir ni roti goreng dalam ada hot dog tapi kawan aku kata bukan jugak!! adoi... tension betol nampak makanan yang aku tak pernah nampak ni=



P/S=sapa yang tahu sila jawab nanti aku tanya kawan aku betol tak apa yang korang teka tu? hehe

36 ulasan:

Hanna Iha berkata...

yang warna kuning tu
jala emas. guna telur itik
betul tak?

Hanim Mahali berkata...

yang first tu macam apam doremon...

- zuriey - berkata...

lum bfast lagi ni..mula rasa terliur tgk pic ni

Unknown berkata...

Hui! semua makanan tradisonal tu...
Tak ingat nama tapi yg kaler kuning tu tak silap jarum mas ko kuih org Kelantan.

balqis berkata...

tahu yg ni je.

3. jala emas
4. dodol kan?

yg no. 5 penah makan tp tktau nama.

yang 1 & 2 sriyes tkpenah tgk. hehe :D

FyZa berkata...

huhu suma akak x pernah tgk..tp yg last 2 akak pernah mkn..rasa manes2 cket..tp x taw nama..

Ibu Ammar berkata...

aaaa.

aku jenis tau makan je..

lagipun. nama2 makanan ni, lain tempat lain namanya kengkadang kan. huhu

hans berkata...

semua aku tak tahu
hahaha

P/S : Jom Jalan - Jalan Cari Makan Di Kedai DENAI dekat Menara UOA Bangsar

Nur Mudrikah berkata...

rasanya yang kaler kuning tu gula..dia ala2 gula2 buatan sendiri la...cara buat dia main tarik2,wat cam angka 8..tak bapa ingat dah

Ann berkata...

roti kaya
xtau
roti jala
xtau
xtau

rasenya lah kot..........

kEr0R0 iJau a.k.a DaMiA aMiRa berkata...

yang last sekali tu dangai..yg len xtau..hehhe...

Cheqna berkata...

Dik..lapar pulak tengok makanan ~ belum breakfast lagi ni..so tak de idea nak meneka..hehe

:-)

No name berkata...

pertama tue.. aku pggl candy.. mmg sedap.. salu jual kt pasar mlm.. ke2 tue tahu nama dia, tpi dlu waktu mkn kecik2 dulu.. dia bungkus mcm hantu bungkus.. so aku pgg kuih hantu bungkus.. dlm dia tepung jer tp sedap..rasa manis2.. ke3 tak tahu.. ke4,lemang pulut hitam kot.. ke5 tue bukan dia mcm kelapa - kelapa skit ke???

Fello Ariza berkata...

adehhh..

kalo part nme mknan nih mmg lemah..

huhuhuk

Cik SHiNJU berkata...

Salam...

Yang no-2 tu akak lupe nama dia tapi kuih tradisi org labuan,sabah rasanye..

terokai seni berkata...

no 2 tu pnah makan tapi tak hengat nama

adzmarfazami berkata...

gambar yang last je tau kuih apa.. itu kuih dangai.. ^_^

Unknown berkata...

cik hanna=sy pun x thu...

Unknown berkata...

hanim=apam doremon????

Unknown berkata...

zuriey=hehehe

Unknown berkata...

jemari=oh.... thnkz!

Unknown berkata...

balqidh=mngkin btol kot?

Unknown berkata...

fyza=sama la kita kak

Unknown berkata...

puteri biru=sama la kita jgk..

Unknown berkata...

hans-hahha

Unknown berkata...

mudrikah=btol ker???

Unknown berkata...

ann=xpe2...

Unknown berkata...

keroro=yg tu je thu? hehe

Unknown berkata...

cheqna=alamak! hehe

Unknown berkata...

lizzie=wah! nnt sy try semak jawapan dia...

Unknown berkata...

fello=hehehe

Unknown berkata...

shinju=oh.... thnkz!

Unknown berkata...

cemomoi=sama la kdg2 kita mkn je x ambik thu psl nama...

Unknown berkata...

miss nera=yeke?

kEr0R0 iJau a.k.a DaMiA aMiRa berkata...

hhehe..ok la 2 an..
drpda xtau 1 p0n..
dangai tu mak mentua kak saya d0k wat jual tu tau..
tipt0p 0wh dangai dia..
aiseh..t'p0m0te plak..
tp kue laen2 tu siyes npk sedap..esp jala emas tu..nyumm..nyum...

Unknown berkata...

keroro=oh dangai? sedap x? sy xpnh mkn plak nnt nk try la yg mak mertua akak tu jual... kt area mne ek?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster