Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Isnin, 16 November 2009

SALAH SANGKA

Ah Seng seorang yang tinggal di seberang sungai.Dia selalu menaiki sampan penambang pulang ke rumahnya selepas membeli barang di kuala kurau.Di sebuah pekan kecil di kuala sugai itu.

Pada suatu hari Ah Seng,bersama bininya pergi berbelanja di pekan kecil itu, waktu petang, Ah Seng berjumpa dengan kawan lamanya bernama Abu yang bekerja sebagai kontrak di kuala Lumpur untuk pulang ke kampung seberang.

Abu pulang bersama mak, dan isterinya yang baru berkawin. Sewaktu hendak membayar tambah Ah Seng dengan pantas berkata, “Abu Lu gua,bini sama mak lu, bini gua, jangan susah, lu duduk diam-diam,” Ulang Ah Seng.

“Apa lu cakap Ah Seng,wa punya mak ,lu mahu bikin bini,lu jangan main-main Ah Seng, nanti wa hentam lu punya muka” kata Abu marah .

“Tata, gua cakap, lu, gua, mak lu, bini gua, wa kasi bayar semua tambang , lu jangan susah” Kata Ah Seng sekali lagi.

“Wooo, Cakap lah itu macam gua salah dengar dan gua salah faham , soryylah Ah Seng, soryyy” Kata Abu , agak malu, kerana tersalah sangka.


DISUSUN SEMULA SECARA BEBAS
OLEH:NICK IRFAN

8 ulasan:

SeE-DaH berkata...

haha.. ah seng tu mmg.. cakp tunggang terbalik.. mna la abu nk paham..
cheq pon x paham.. haha

NICK IRFAN berkata...

hahaha tau xpe ni cte dr ayah sy... dia kata cte btul... trjd kt bapak dia... abu 2 ayah bpk sy la... jd makna kata dia tok wan sy... hehehe mmg klaka kan?? wakakaka!!!

ice juliette berkata...

erk!!
ckp pon berbelit2..
ptot la owg susah mau phm maa..
huhuu

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=tu la cina ckp kdg2 pening jgk...

ice juliette berkata...

teringat kat cegu cine yg ajo maths uwh...

dia ajo lgsg xphm.. angguk2 je laa..

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=yup! btol! abg pun ade cikgu cina mmg pening dia ajar dorg ckp pelat...

ice juliette berkata...

haha! mmg pening pon.. maths lak tu yg dia aja.. huhu!

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=abg mmg anti-math! hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster