Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Jumaat, 15 Januari 2010

TETAP DI HATI

KALI NI AKU NAK BAWA KORANG SELAMI ALAM GHAIB! HEHE JOM IKUTI KISAH NI! HEHE


Sewaktu hendak pulang dari tempat kerja Damacus menunggang motosikal pada lewat malam tetapi malang tak berbau dia di timpa kemalangan tetapi orang yang melanggarnya hilang entah ke mana?

Damacus terlantar di hospital kerana keperihatinan pengguna jalan raya yang lain pada ketika itu melalui jalan di situ dan menghantarnya ke hospital tak lama kemudian pada ketika itu kedengaran suara doktor dengan jururawat tengah berbual

jururawat tu berkata “ni jantung penderma yang kita terima tu doktor” doktor itu menjawab “eh! Jantung ni sesuai ke dengan pesakit ni awak dah scan?”

jururawat tu berkata “ye..doktor saya scan dan jantung ni yang paling sesuai lagipun pemilik dia dah meninggal dunia” doctor tu berkata “ok! Jom kita semua jalankan tanggungjawab kita menyelamatkan mangsa“

setelah selesai dalam beberapa hari Damacus sedarkan diri dan dia hairan lalu berkata “kat mana aku ni? Aduh! Silaunya cahaya matahari ni,panas plak tu eh! Suara sapa tu? ada perempuan plak? Sapa dia ni? Wa! Ada taman bunga plak kat depan hospital ni? Apasal dia ada kat situ macam bidadari plak?” perempuan yang di lihat Damacus itu hanya tersenyum saja…..

Tetiba lamunan Damacus terhenti kedengaran suara yang menyapanya berkata “hey! Dama kemas barang cepat doktor dah beri kelepasan untuk keluar! Cepat la!”

Damacus terkejut dan menoleh ke belakang rupanya yang memanggilnya ialah kakaknya Dahlia.

Damacus menjawab “Ha! Kak bila sampai? Mana mak dan ayah?”

Dahlia menjawab “Mak dan ayah? Dorang tak dapat datang tapi dorang dah tunggu rumah,cepat sikit jangan dok termenung je? Kita dah lambat ni”

Damacus berkata “ok” Dahlia berkata “cepat tau akak tunggu dalam kereta”

tetiba Damacus memandang semula tempat di mana di lihat perempuan tadi tapi perempuan itu sudah tiada? Taman bunga pun sudah hilang?”

Damacus terkejut dan berkata “eh! Aku berhalusinasi ni?” dia pun mengemas bilik tidurnya tetiba kakaknya datang semula Damacus terkejut dan bertanya “kenapa kak datang balik saya nak keluar dah ni?”

Dahlia menjawab “akak tertinggal kunci? Mana letak tadi akak terlupa plak?”

Damacus pun tolong mencari dan terlihat semula perempuan tu di luar jendela tingkapnya tersenyum seperti tadi.

Damacus bertanya kepada kakaknya “kak! Perempuan kat luar tu kawan kakak ker”

Dahlia berkata “akak datang sorang je,kenapa?” Damacus berkata “tak ada apa-apa”

Dahlia tetiba menjerit “ha! Dapat pun! jom balik rumah mak dan ayah tak sabar nak jumpa Dama” mereka pun keluar….

Damacus bertanya lagi “kak! Perempuan kat sebelah saya ni betol ke bukan kawan akak,dia asyik ikut kita jer?”

Dahlia terkejut “kau ni Dama jangan takutkan akak! Akak datang sorg je la”

Damacus terkejut dan berkata “Tapi kenapa……” belum sempat dia habiskan ayatnya perempuan tadi pula yang besuara “awak nampak saya ek?? Baguslah sekarang saya dah tahu sapa yang terima jantung saya,saya Warina”

Damacus terkejut dan berkata “macam mana awak.. argh!!! Tidak tu semua khayalan!!!!”

Dahlia hanya tersenyum sebab sebelum berjumpa Damacus,Dahlia di maklumkan oleh Doktor mungkin Damacus akam mengalami gangguan jiwa tapi tak serius dan tak perlu di risaukan.

setelah masuk ke kereta Damacus terus lelapkan matanya.Sampai di rumah di terus rebahkan dirinya di katil tapi dia terkejut kerana di hadapan katilnya Warina berdiri sambil tersenyum.

Damacus terkejut dan berkata “argh!!! Semua ni khayalan! Baik aku tidur lagi mungkin hantu ni akan hilang bila aku terjaga nanti”

Warina pun berkata “wei! Saya bukan hantu la,saya la orang yang derma jantung kat awak,saya cuma nak minta tolong 1 benda mungkin tuhan bagi awak nampak untuk bagi peluang kat saya betulkan kesilapan”

Damacus terus berpura-pura tidur….

Keesokan harinya bila bangun dari tido Damacus pergi ke bilik air untuk mandi alangkah terkejutnya dia apabila Warina ada di sebelahnya lalu berkata “hai! jumpa lagi”

Damacus terkejut dan berkata “wei! Agak-agak la..saya nak mandi ni keluar la!”

Warina berkata kalau awk tak nak tolong saya,saya akan terus tinggal sini dan menghendap awak mandi! Nak? haha”

Damacus berkata “argh!! Kejamnya awak!! Ok2… awak menang sekarang awak nak saya buat apa? Awak nak jantung awak ke?”

Warina berkata “ish! Nak sindir la tu saya kan dah mati,saya cuma nak minta tolong awak jumpa kedua ibu bapa saya? Dorang menetap di penang"

Damacus terkejut dan berkata “gila! Jauh! Tak nak la saya sanggup awak tengok saya mandi malas nak pegi dari KL ke Penang jauh la”

Warina pun menjawab “tolong la awak! Saya janji lepas awak tolong saya? Saya takkan ganggu awak lagi,Saya kan dah derma jantung saya pada awak! Kalau saya tahu awak tak nak tolong tak ingin saya dermakan jantung pada awk! Saya cuma nak jumpa mama dan papa dan nak mereka tahu saya sayangkan mereka dan tak bermaksud nak lukakan hati mereka sebab lari dari rumah,masa tu saya marahkan ayah yang selalu mengongkong,tapi saya tahu ayah bimbangkan keselamatan saya? saya nak jumpa mereka nak minta maaf sebelum saya pergi dengan aman” ketika itu dapat di lihat wajah Warina yang sayu…..

Keesokan ari mereka bertolak Damacus menaiki motor dia pergi awal pagi tapi tanpa memberitahu keluarganya tapi dia sudah tinggalkan nota.

Setelah sampai ke rumah Warina dia memperkenalkan dirinya Damacus kawan kepada warina ketika itu Warina mengikuti belakang Damacus.

ketika itu ibu Warina menyambut Damacus dengan mesra kemudian datang ayahnya,Damacus melihat Warina dan Warina memberi isyarat lalu dia memberitahu kepada mereka setelah memberitahu mak dan ayah Warina terkejut maknya terus menangis tetapi ayahnya plak tidak mempercayai dan terus menghalau Damacus.

walaupun di halau Warina masih berada di dalam rumah ini kerana dia adalah roh,pada ketika itu Damacus sudah hendak pergi ke pintu pagar dan kemudian Warina keluar menembusi pintu dengan wajah yang hampa.

tetiba maknya ada di belakang dan memanggil Damacus dan meminta maaf bagi pihak ayahnya.

Maknya memberitahu bahawa mereka tak pernah berasa hati dengan Warina mereka juga tahu Warina mahukan kebebasan dan maknya memberitahu mereka dah lama maafkan Warina.

Ketika tu angin tetiba bertiup kencang pada ketika itu roh Warina semakin kabur Warina berkata “Terima kasih awak saya sekarang dapat pergi dengan tenang jaga jantung saya baik-baik macam tu juga dengan orang yang awak sayang,selamat tinggal”

Damacus hanya tersenyum dan di dalam hatinya berkata “tiada istilah selamat tinggal untuk kau Warina kerana kau sentiasa di hatiku buat selamanya……..”


P/S=KALAU AKU BOLEH NAMPAK ROH KAN BEST? BETOL TAK? KORANG BERANI TAK? HEHEHEHE...

32 ulasan:

nand nasyari berkata...

nk ke..? kalo dpt roh yg muke scary cmne..?
wohhooooo~

kasihkuamiera berkata...

caba sekali lalu..pnjgn sngt :P

mid0rie zizie berkata...

ha.. nnt bet0l2 nmpak x tid0 mlm kang nnt.. huhu..

master teddy berkata...

uish..xmo ah.takot ar

fArAh07 berkata...

ades. kseraman melanda?

.rENEx. berkata...

huu..kalo jadi kat aku hal ni cnfrm pengsan trus da..
xsmpt say hai pun kat roh tu..huhu

NICK IRFAN berkata...

nard nasyari=btol gak! seram plak? hehehe tp sy ske jd mcm ghost whistperer....

Zain Issac berkata...

btol3.. mcm cte ghost whisperer tp versi lelaki...

NICK IRFAN berkata...

kasihkuamiera=xphm la mksud awk???

NICK IRFAN berkata...

midorie zizie-klu first time mmg takut klu dh biasa mcm melinda gordon biasa la... hehehehe

NICK IRFAN berkata...

master teddy=takut ker?? hmm... bg sy ok jer.. hehehe

NICK IRFAN berkata...

farah07=hehehe kesejukan mendatang..

NICK IRFAN berkata...

renex=huh! hehehee rilex la xkn nk pengsan kot? biasa la... dia dtg nk minta tolong jer tu....

NICK IRFAN berkata...

zain issac=thnkz! hehehe cte ni mmg diadaptasi cte ghost whistperer... hehehe

khairiyah berkata...

mana awk dpt cte ni nick?
awk buat sndri ke?
kalu sy diberi pluang nk jugak..
nk2 lg roh yg sy jmpe 2 hnsem...heheh

NICK IRFAN berkata...

kahiriyah=yup! cte sendiri xde tiru mne2... hehehe tu la best klu nmpk roh kn?? hehehee

mas berkata...

seday la...cam citer 9 nyawa la plak...da ckit la....

family blah ayah sy da keistimewaan,Tuhan kasi kebolehan nmpak bnda2 yg manusia besa tak bleh nmpak dgn mata kasar n depa leh berubat org gak...

adek sy pon nmpk coz dya kan knak2 autisme

NICK IRFAN berkata...

mas=huh! cte 9 nyawa? cte ape tu? indon ek?? ha! dorg nmpk ape org lain x nmpk??? wow! menyeramkan... maksud awk roh ker? hantu? atau jin? atau bunian??? adik awk pun ade kebolehan!!! wa!!! eh! austisme tu ape???

mas berkata...

9 nyawa tu novel la cek abang oi.x lyn la indon2 ni..sume nya kot leh nmpk....autisme erk????tak tau nak habaq cam na la...cari kat pokcik goole...msti dya tau punya laa

NICK IRFAN berkata...

mas=9nyawa?? cte psl hantu ker?? wah! smua sekali!!! hebat.. mngkin dia ada pancaindera ke-6 kot? ok2... nnt sy cari kt google eh! pak cik??? sy bru 20 la pggl la abg.. hehehehe

Honeyz berkata...

now jam 5.26am.. nasibla sket waktu lg dh nk subuh.. kalau bace time kul 3-4 pg, jd takut2 gak ni nk pandang keliling. hehe.

ntahla.. mgkn pd sesetengah org, cm best klu leh nmpk. tp akak pernah bc pengakuan org yg de kelebihan leh nmpk ni, die sndiri ngaku kdg2 rase seram n takut. apepun, adalah hikmahnya nape Allah x jadikan semua org leh nmpk..

p/s: x silap akak, mas mksdkan "pakcik google", pakcik tu panggilan utk google, bkn utk nick.. cz sblm ni pernah gk dgr kawan sbt "cik google".hehe

NICK IRFAN berkata...

honeyz=heheh ni pun cte pengajaran ka.. sbb tulis sendiri tp ambil idea ni dr ghost whisperer.. hehehe sy sbnrnya x ske bleh nmpk mcm2 ni sj je kat dorg mcm tu.. nk tgk ape komen dorg?? hehehe la.. biar btol kak? ingatkan dia kata kt sy pak cik.. adoi.. minta maaf mas...

ice juliette berkata...

nnt ice nk derma gak la jntung kat abg nick aje la..

cuz nnt leyh kacau abg nick ari2...

ahahahaha..>,<

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=huh! mcm tu plak? x kisah pun.... hehehehee

ice juliette berkata...

yup.. mcm tu la.. hihihihi

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=klu dpt jntung tika hari2 dpt jmpe tika bestnye!! hehehee

ice juliette berkata...

hehe! jmpe tika ari2 cmpai abg nick jadik miong.. hahahaha... >,<

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=hahaha x kisah pun asal dpt jmpe tika pun dh best dh... hehehe

ice juliette berkata...

nnt kita jmpe kat tnjong ea..

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=yup! nnt jmpe kat sana tau! hehe

ice juliette berkata...

huhu! ok2.. kat tanjong rambutan.. ngee~~

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=tnjung rambutan pun xkisah asal dpt jmpa tka pun dh cukup! hehehheeehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster