Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Ahad, 31 Januari 2010

APA IMPIAN ANDA?

HA! KALAU MASUK BLOG AKU KORANG MESTI KETAWA JER KAN? KORANG JANGAN INGAT AKU TAU BUAT CERITA KELAKAR JE? KALI NI AKU NAK BAWA KORANG MENYELAMI ALAM GHAIB LAGI.. IKUTI KISAH NI.. HUH! NAPA KORANG SENYUM LAK? KALI NI CERITA SERAM.. HEHE


Ahmad Efained mengeluh dalam hati "aduh putus lagi! apasal dengan perjalanan cinta aku? susah sangat nak lekat,semua alasan ex-gf aku "mungkin perempuan macam saya tak sesuai dengan awk? kenapa baik sangat ker aku ni?" aduh..asal kapel putus-asal kapel putus kena mandi bunga aku ni... nanti aku nak confrim dengan mak aku suruh booking tok na hujung kampung sebab aku nak mandi bunga buang sial" berkata efained dalam hati.

tiba2 dia berlanggar seseorang dia berkata "eh! sory bang saya tak sengaja,minta maaf" tapi pemuda yang berlanggarnya terus berlalu tanpa menoleh kepadanya.

Efained berkata dalam hati "kenapa pelik bebenor abang tu? dressing macam black metal seram aku tengok" dia terkejut apabila di dalam poket bajunya ada kertas di tulis "Apa Impian Anda"

dia melihat dan berkata "aku nak sorang awek yang boleh terima aku? ko boleh bagi! hak ptuih!"

kemudian dia mengeluh semula dalam hati "aduh... tapi memang nasib aku la sejak sekolah menengah sampai sekarang,apa aku buat serba tak kena?"


Setelah sampai di rumah sewanya dia menyeluk poketnya untuk mengambil kunci dan dia berkata "boring balik umah pun takda orang" dan tetiba dia terbau wangi.

dia berkata "eh! kenapa wangi ni? bila masa plak aku pakai minyak wangi? takkan jiran sebelah rumah? pelik bebenor? ha! entah-entah ada pontianak ape dalam rumah aku? tapi kalau pontianak pun tak apa aku paku je tengkuk dia nanti dia jadi perempuan boleh aku ambik dia jadi aweks aku? hahahaha"

lalu dia membuka pintu alangkah terkejutnya dalam rumahnya ada sorang perempuan berwajah ayu dan manis bak bidadari!

Efained menjerit "wo!! sape punya aweks kat rumah aku ni! bila masa pulak aku kahwin! ni mesti aku berhalusinasi lalu dia terus ke bilik air membasuh muka" tapi perempuan itu berdiri belakangnya tersenyum manja.

dia mnjerit lagi "tidak! kau ni sapa! kau keluar sekarang! nanti tak pasal kita kena tangkap basah! kau keluar!" tapi perempuan itu hanya senyum....


Efained pening dia berkata aku mimpi lebih baik aku tidur mudah-mudahan bila bangun aweks itu hilang"

dia terus tidur beberapa jam dan terjaga dia ke ruang tamu alangkah terkejutnya dia perempuan itu masih lagi di rumahnya dan tersenyum dia segera menutup mata dan berkata "aku mimpi bila nak terjaga ni"

perempuan itu datang ke arahnya dan berkata "kan ini impian awk? awak tak suka ke perempuan yang cantik macam saya jadi gf awak"

efained terkejut dia berkata "macam mana kau tahu? kau mnghendap aku ker?"

pmpuan itu bersuara "awak tak ingat saya ker? "Efained berkata "kau pontianak kan? aku paku tengkuk kau ok? kau duduk sini kjab?"

perempuan itu terus memperkenalkan dirinya sebagai Sarah dan dia memperkenalkan dirinya Efained.Sarah bersuara "awak masih ingat saya tak? saya gf awak masa sekolah rendah dulu"

Efained berkata "awak Sarah Nor kan? oh kita 1 kelas dulu? awak ingat lagi eh! macam mana awak boleh masuk rumah saya? mana dapat kunci?"

Sarah hanya berkata "wah! Efained dah ada gf ek? ni yang Sarah jeles ni,nak merajuk la

"Efained berkata dalam hati "alamak! dia tengok gmbr aku dengan ex-gf aku pulak!" lalu dia bersuara "eh! itu gmbr aweks saya dulu tapi kami dah clash"

Sarah tetiba menangis "awak ni memang tau saya selalu teringat kat awak setiap hari walaupun badan saya kat USA hati saya tetap kat sini"

Efained berkata "kenapa awak tukar nombor handphone lepas pindah masa form3,masa itu saya ingat kita tak dapat jumpa dah?" Sarah diam membisu...


tetiba suasana dalam rumah menjadi sunyi tetiba Sarah bersuara "awak ingat tak masa kecil dulu awak selalu wish sesuatu kat kapal terbang kertas,lepas itu awak lepaskan kat tempat tinggi awak kata kalau buat macam itu wish kita akan sampai ke langit tapi awak tak pernah beritahu apa wish awak?"

Efained berkata "jumpa awak,buat saya teringat masa kita kecil dulu awak selalu bantu saya bila saya di buli,kelakar kan masa tu? hehe dan saya ingat kata2 terakhir awak sebelum awak pindah tunggu saya suatu hari nanti kita akan berjmpa saya ingat awak tipu"

Sarah pun ketawa,dan berkata "awak saya dah tak ada banyak masa jom kita ke 1 tempat?"

Efained berkata "kat mana? dah lewat malam ni" Sarah berkata "ala...tempat kita mula kenal dulu? kat taman permainan depan sana,jom la"


Efained pun menuruti Sarah bermain buaian di sana dia ketawa riang,Efained hanya tersenyum.

tetiba Sarah bersuara "saya dah cukup gembira hari ni sehari saya habiskan masa dengan awak tapi saya kena pergi?"

Efained berkata "awak nak pergi mana?" tetiba ada seseorang menepuknya dari belakang dia menoleh alangkah terkejutnya dia lelaki yang berlanggar dengannya semalam "lelaki itu berkata biarkan dia pergi kita tak boleh halang takdir?"

Efained terkejut dan berkata "sapa kau!" lelaki itu hanya tersenyum Efained terus menoleh kepada Sarah tapi Sarah tak kelihatan dan menoleh semula kepada lelaki itu pun tak kelihatan juga? dia kebinggungan.

lamunannya tersentak apabila ada seorang pemuda menyuluh touchlight kepada arah matanya pemuda itu berkata "adik buat apa kat sini dah pukul 3pagi ni? ya..Allah kau ni mengelamun ke"

Efained tergamam dan berkata "tadi saya jumpa kawan saya kat sini kat taman permainan ni tadi dia ada abang ada nampak tak?

pemuda itu berkata "wei! mangkuk sini kubur mana ada orang kat sini tengah malam tapi dulu memang sini taman permainan? tapi sekarang jadi kubur la kau ni gila ker?"


pemuda tu mengangkat Efained dan memimpin Efained yang kebinggungan pemuda tu berkata "meh abang hantar kau balik? kau mabuk ni?"

Efained berkata "eh! tadi kawan saya ade kat sini mana dia!!" pemuda tu berkata aku dah kerja sini 10thn sebagai penggali kubur tak pernah pulak aku tengok orang lepak sini malam-malam?"

Efained tetap berkeras dan berkata "tadi ada kawan saya nama Sarah?" pemuda tu terkejut dan berkata "Sarah Nor bt Nordin ke?"

Efained berkata "ha! betul la! abang ada nampak dia?"

pemuda tu mula gelisah dan ketakutan "Sarah tu dah meninggal abang sendiri yang kebumikan dia di kubur ni petang tadi,keluarga dia dari USA tapi dorang kata anak dorang nak dikebumikan di Malaysia? kenapa?"

Efained terkejut dan tergamam pada saat itu dia hanya terlihat Sarah dari jauh di
sebalik semak dengan wajah yang tersenyum memandangnya pada ketika itu Efained mengalir air mata.

Setelah pulang dari rumah dan tido keesokan harinya dia mengeluarkan kertas dalam poketnya pagi semalam tapi ia telah bertukar kepada "Impianmu Telah Tercapai"



P/S=KALAU KORANG DAPAT KERTAS "APA IMPIAN ANDA?" KORANG NAK APA PULAK?? PIKIR BETOL-BETOL SEBELUM JAWAB TAU... JANGAN JADI MACAM EFAINED NI... HEHE

30 ulasan:

Amirah Rashid berkata...

nk kahwin dgn Frank Lampard
tp sy tau tu mmg mustahil
soo
insyaallah xkn terjadi mcm cite ni
heee :D

seri berkata...

nak lagi 100 impian

pastu tiap2 satu tu nak lagi seratus impian

pastu lagi seratus impian
lagi dan lagi

pastu leh mintak banyak2

-teringin gak nak kapel ngan abang yang langgar effained(betul ke eja ni.mn la dapat nma cani nick?)heh3-

shafiqah omar berkata...

Ya Allah siap ada background lagu 'seram' plak tu!

jap. tu lagu final fantasy, eh? LOL

master teddy berkata...

ngee~~kalu dpt sms tanye pe impian anda plak? =P

icejuliette berkata...

mule2 cte die nie cam penah bace kat komik gempakstarz..
tp ade ubah2 byk laa..
pe impian ea??
takot nk berimpian..
impian tu ade tp biaula dri sndri je tau..
haha!

well..
ice da jwb da tag abg nick tuu..
tp yg ag 1 xtau camne..

NICK IRFAN berkata...

AMIRAH RASHID=huh! frank lampard? nick lampard xnk ker??? hehehhee

NICK IRFAN berkata...

seri=efained tu nama spupu sy.. heheh pelik kan nama dia? sj pinjam nama dia jab sbb unik.. nape nk kapel abg yg langgar efained???

NICK IRFAN berkata...

shafikah omar=hehehe lagu final fantasy je banyak..

NICK IRFAN berkata...

master teddy=sms?? hehehehe harap nnt xde kdt nk rply.. hehe

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=mcm mne thu??? yup! seriusly sy ambik dlm tu tp!! x sama kan??? hehehe

ann frendly berkata...

touchingnye citer ni... suke..

err.. kalau ann dapat kertas tu ann nak impikan errr rahsia... eh.. tak.. tak.. sebenarnya tak taw.. taut tersalah wat impian..

iyllienaz berkata...

adek..hmm..kadang2 impian tetap tinggal impian..walaupun dah usaha, tapi Tuhan yg akan tetukan smua..

NICK IRFAN berkata...

ann frendly=ambik je impian nk jd gf nick irfan? hahahaha ops! gurau jer jgn marah...

NICK IRFAN berkata...

iylienaz=btol tu kak sy sokong.. thnkz!

icejuliette berkata...

yup mmh xsame...
sbb sy pon bace komik tu gak..
hahahahaha......
best kan komik tuu??

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=heheh best! sy ade koleksi gempak kat umah dlm beratus jgk la.. hehehe sy obses sikit komik2 ni...

mas berkata...

apa impian mas erk????tak tahu la,banyak sangat..


yg mas tahu,bila mati nanti nak masuk syurga.hahahhaha

NICK IRFAN berkata...

mas=huh! tu impian mas ker? sy pun nk macam tu.. harap2 kita masuk surga nnt.. amin...

sya ar berkata...

sme mcm mas! :D

haha..plagiat :D

NICK IRFAN berkata...

syar_ar=oh.. sama macam impian mas la? hehe

Iznie berkata...

impian????


ada la...

impian iznie macam doa...tak leyh citer...nnti kang tak makbul....hehe
(padahal budak nie malas nak gitau + pikir)


p/s : actually, mle2 kan..iznie tanak bce entry nie...sbb takot citer seram...hehe
tapi......hik3

NICK IRFAN berkata...

iznie=huh! xleh kasi thu ker? msti nk jd gf sy ni aiseh! sory gurau.... ape2 pun sy doakan impian iznie tercapai ape2 pun pikir dlu sebelum mebuat impian... hehehe ha! tapi kenapa???

ice juliette berkata...

abg nick............
kte serupe la...
tika pon byk komik dr ben, kaoru, zint n yg alih bhse... huhuhu... obses la gak tp skang da krg cket...

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=eh! tika minat komik gak ker? mangga anime ek?

ice juliette berkata...

yup mnat sgt... suke karya dr ben sgt3.. cuz lukisan die mmg santek n cte die mmg besh!.. mannga anime nie camne je?? yg ade cte kat DVD n dlm bntuk mangga skali ea??

NICK IRFAN berkata...

ice juliet-ha! yup! yg ada cd tu.. eh! tka ske komik mangga kan? hmmm... abg dh thu nnt nk kasi ape kat tika kalau tika top commentor kt blog abg? hehehee

ice juliette berkata...

huuh! tika mmg suke sume bnde tu kdg2 gase cam otaku pulak... hahaha... erk!! tu pon lw tika jadik top commentor la.. huhu..

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=xleh kasi thu tika... kasi suspen sikit klu tika top commentor? hadiah dia..... hehehehehe syhh... rahsia...

ice juliette berkata...

ouh, erm.. xpe2.. hihi..

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster