Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Sabtu, 20 Februari 2010

SIAPAKAH DIA?

HA! NI CERITA SEPUPU AKU DIA KATA BERLAKU KAT DIRI DIA ALLAHWA'ALAM SEMALAM DIA HANTAR KAT E-MAIL AKU SURUH SIAR CERITA DIA NI HA! CERITA APA KORANG BACA JER... LAYAN....

Kash dan Mona dua sahabat karib sedang melepak di divider berbual rancak,tetiba mereka di sapa oleh seseorang suara yang amat mereka kenali tapi orang itu telah pergi ke luar Negara.

Mereka menoleh dan Kash berkata “Eh! Danish! Bukan kau ada kat luar Negara ker? Eh! Aku mimpi ker ni?" Mona mnyampuk ”yela…mesti kita mimpi ni?” Pemuda tu pun berkata “takkan korang mimpi sama plak? Ni aku Danish Hisyam? Kawan baik korang? takkan lupa?”Kash berkata “yela…tapi kan kau kat oversea? Macam mana…” belum sempat dia menghabiskan pertanyaannya..

Danish berkata “macam mana aku balik tak penting yang penting aku dah ada kat sini korang tak seronok ker? menarilah sikit untuk menyambut kepulangan aku?” Kash berkata “banyak la kau punya menari kalau kau nak? suruh Mona menari gelek! hahaha hey! marilah join kitorang lama lepak sini lama tak jumpa kau semenjak form5? Macam mana kat Australia? kau tak bawa balik kanggaroo ker? amacam kat sana best tak? 5tahun kau hilang tanpa khabar berita tetiba timbul? Magik btol”

Danish hanya tersenyum dan berkata “Australia? Bolehlah banyak kanggaro je kat sana? kalau kau nak nanti aku kirimkan nanti... haha hmm..Sebenarnya aku rindu kat korang so aku balik la eh! Banyak berubah tempat kita lepak dulu ek? Korang semua pun dah besau? Eh! Korang berdua ni sepanjang 5tahun aku tak ada korang kapel ker?”

Mona tergamam tapi Kash yang bersuara “Eh! Kitorang kawan je sama macam kita dalam kelas dulu,lagipun aku jaga Mona ni untuk kau jugak? Hahaha” Mona pun ketawa Danish pun bergitu suasana pada hari tu mnjadi riuh…

Mereka kini bertiga semula tetiba Mona bersuara setelah lama membisu “korang ingat tak masa kita mula kenal dulu?” Kash berkata “mahu tak ingat? Kenangan paling best dalam hidup aku tau” Danish hanya diam seperti sedang memikirkan sesuatu dalam kotak fikirannya.

Kash pun berkata “wei! Kau ni pekak ker? Atau sedang ingat perempuan kat Australia dlu? Ha…kau dah ada awek tak bagitahu kitorang pun? Ada lebih bagi kat aku 1” Danish tersedar dari lamunan dan berkata “hish! Kau ni tak ada la aku single and available la ha.. aku ingat kenangan kita mula kenal dulu masa tu aku budak baru dalam kelas masa tu tak ada sapa pun nak kawan dengan aku? cuma korang dua je yang nak kawan dengan aku terima kasih banyak”

Kash berkata “tak ada apa la lagipun kitorang suka cari kawan baru dan kitorang faham perasaan kau aku pun pernah jadi budak baru kat sekolah,aku tahu macam mana perasaan kita dok 1 tempat yang tak ada sorang pun kita kenal memang sunyi sangat dunia masa tu nak buat apa pun takut.jadi sebab tu kami ajak kau bergaul dengan kami sebab tengok kau asyik menyendiri je?”

Danish hanya tersenyum,tetiba Mona yang tadi diam bersuara “awak ni sama macam dulu asyik khayal jer? ada masalah ke? Cuba cerita kat kitorang mana tahu kitorang boleh tolong? Kita kan dah janji akan susah senang bersama” Danish berkata “tak ada apa aku ok korang jangan risau aku takkan tinggalkan korang punya” Mona berkata dengan nada yang agak keras “awak ni dari dulu sampai sekarang suka berahsia” Danish tersenyum lagi…..

Tetiba suasana menjadi bising kerana kedengaran lagu di henset Danish berbunyi Danish terus menutup hensetnya dan berkata “hmm…korang jangan bimbang kita akan tetap bersama selamanya” Mona berkata “awak ni selalu tak nak cakap apa yang awak tengah fikir? Eh! Selamanya? Apa maksud awak?”

Danish terus memegang tangan Mona dan berkata “pinjam jam tangan awak? Terus Danish membuka jam tangan mona dan berkata “kita berhentikan jam sekejab,Masa tak bergerak kan? jadi aku anggap yang kita lalui detik ni slama-lamanya! Berkekalan! tak ada masa yang dapat menghalang?” Mona berkata “baru saya faham.. jadi bagi balik jam tangan saya cepat!! Kash tengok Danish ni! Marah dia kejab! Belasah pun tak apa!”

Kash ketawa melihat gelagat kwnnya,tetiba Kash berkata “korang bual dulu aku ada kerja nak jadi wali kambing aku kahwin! haha Korang borak dulu” sambil mengeyitkan mata ke arah Danish seperti memberikan isyarat sesuatu supaya memikat Mona mungkin? Danish hanya tersenyum lagi…..

Mona melihat Kash dia berkata “eh! Korang ni bagi isyarat apa! Ha! Elok-elok la wei! Kita kan kawan baik takkan nak berahsia kot?” Danish berkata “tak ada apa la? Kash sakit mata jer... eh! Mona awk sekarang buat apa? Lepas form5?”

Mona berkata sekarang saya dan kash kerja sambilan? Saja kitorg nak cari pengalaman? Nape awak balik sini? Bagitahu la ni mesti ada sesuatu ni” Danish berkata “sorry Mona saya tak boleh bagitahu? Tapi saya doakan awk dan Kash akan tetap bersama selamanya” Mona terkejut dan berkata “kenapa?” Danish terus pergi meninggalkan mona di situ...

Keesokan harinya Kash dan Mona bertemu selepas pulang dari kerja dan mereka bercadang untuk berjumpa Danish di rumahnya tapi kedatangan mereka di sambut dengan ibu Danish mereka berkata “boleh kami jumpa Danish mak cik?” Ibu Danish terkejut dan berkata”Danish? Dia ada kat luar negara tapi dia ada kata hari ni dia nak balik? Tapi sampai sekarang tak dengar khabar berita pun? Kenapa korang tanya?”

Kash dan Mona berpandangan dan berkata “tak ada apa mak cik” mereka terus pulang ke rumah dan alangkah terkejutnya Mona apabila melihat berita yang di tonton ayahnya tajuk utama “kapal terbang boieng 747 terhempas 20 meninggal dunia,15cedera dan seorang hilang mangsa bernama Danish Hisyam”

Mona tergamam! Tetiba Kash menelefon Mona dia memberitahu kepada Mona mereka berdua kebinggungan siapa yang mereka berjumpa semalam? Semuanya menjadi tanda Tanya……


P/S=NI KISAH BENAR DARI SEPUPU AKU YANG KASH NI SEPUPU AKU? DIA LA YANG MENCERITAKAN CERITA NI... SERAM TAK? AKU PUN TAK PASTI SAPA YANG DORANG JUMPA TU? HEHE HA! APA-APAUN KALAU KORANG TERJUMPA KAWAN LAMA YANG DAH LAMA TERPISAH SELIDIK DULU DIA TU MANUSIA KER? ATAU... PIKIRLAH SENDIRI.... HEHE

38 ulasan:

hans berkata...

kalau jadi dkt aku memang seram

TotYati berkata...

salam,

i dah follow u juga :D

ish, cerita ni mmg seram. meremamg bulu roma i.

mas berkata...

seram lah...mlm ni sah2 x leh tidur bila tengok kot tingkap..dah la betol2 arah kubur...hwa hwa hwa..takut

nawal berkata...

pergh... rse mcm penah jdik kt diri sendiri

izzati4eva berkata...

seram mmg seram...tp cite nie sedih gak kan...hurm...

nuur atika berkata...

huhu!

tp da name pon kwn kan??

xkire la dia hantu ke pe, biaukan jelaa..

jnji xbuat pape yg buruk kat kte sudaa..

hahahaha...

ann frendly berkata...

dik.. akak tak berani bace sebab akak tinggal sowang kat umah ni..
mak ayah akak dah seminggu lebih balik kampung kat nibong tebal...

huhuh..
kak long akak pulak takde umah...
tak berani akak nak baca lagi..
tapi nanti akak mesti bace gak bile mak ayah akak dah balik...

NARDtheNERD berkata...

eh~..

cite betul eyk ni?..

huwuuwhuuuu..

sape la diorang jumpe tu en..ishhh..serammmm..=)

iyllienaz berkata...

lepas tu, xjumpa lgsg ke danish tu adik??

Iznie berkata...

ello...
awk...
org tak brani nak bce...sbb skang neyy da pukul 12.30 mlm...
org neyy mmg slalu imagine pelik2 sket...klu iklan citer hantu pun, org da tutup mata....tgk citer dye apatah lagi...huhu

nnti bila da pagi ker petang ker..org bce balik....
macam seram plak...huhu

mid0rie zizie berkata...

mcm dejavu la.. mcm da penah bace.. tp di mana ya.. papep0n still misteri.. bak kate pepatah' jgn biarkan hidup anda diselubungi misteri'..huhuhu~

sensei14 berkata...

best giler cite ni..nti leh kumpul cite2 n buat buku ek..

Mr.Z berkata...

perghh..seram siot..so misterious..

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

hurm.

seram tapi sedih :D

~iceq~ berkata...

roh kot..huhu
cam dalam komik ape ntah..tbe2 blk jmpe best friend yg dah lame x jmpe..skali,roh rupa2nya..sbb dah mati pada hari die g jumpa tu..huk2~~

~0~ berkata...

mungkin ada hikmah disebaliknya tue...

yna_kawaii berkata...

dui...mayb arwah tu teringin sangat jmpa bestfren dia..tp memg seram..huhu

NICK IRFAN berkata...

hans=tu la aku pun meremang bulu roma dgr cte spupu aku ni..

NICK IRFAN berkata...

totyati=seram kan? sape la danish yg semalam tu...

NICK IRFAN berkata...

mas=hehehe sory.. tp seram kan? eh! mas dok depan kubur ker? wah! seram tu....

NICK IRFAN berkata...

nawal=awk pnh melalui ker? cte r sikit....

NICK IRFAN berkata...

izztai4eva=seram dan sedih... sian kwn dia ni...

NICK IRFAN berkata...

nuur atika=klu awk jd mcm tu mcm mne? sy seram jgk la.... nk terima ke x?

NICK IRFAN berkata...

ann=oh..xpe2 lgpn cte ni mmg seram pun... hehehe eh! pi nibong tebal blk kmpung blah sape? mak ke ayah?

NICK IRFAN berkata...

nardnerd=tah la kak? sy rsa mngkin roh kot? seram la....

NICK IRFAN berkata...

iylienaz=xjmpe langsung dh... mayat dia pun polis x jmpe kira hilang mcm tu jer...

NICK IRFAN berkata...

iznie=ok2.. xpe2 nnt siang klu berani baca la... mmg seram pun cte ni.... hehehehe

NICK IRFAN berkata...

midorie=mcm pnh baca? tah sy pun spupu yg kasi....

NICK IRFAN berkata...

mr z=seram kan bro??

NICK IRFAN berkata...

sensei14-insyaallah.... thnkz! hehe

NICK IRFAN berkata...

miss lolly=yup! seram sedih kan? hmm..

NICK IRFAN berkata...

iceq=btol ker! wah! tp seram kan klu jmpe roh... yg kita sangka kwn kita...

NICK IRFAN berkata...

-0-=btol3... hehee

NICK IRFAN berkata...

yna kawai=btol ckp awk tu... seram plak sy dgr pndpt awk... heehhee

nand nasyari berkata...

mgkin danish balik sbb nk jmpe 2 org kwn dye tu..rindu sgt...
tp disebabkan xsempat smapi jd cmtu..tu yg roh dye dtg jumpa gak kwn2 dye.. eheheh..memandai je nand..ngahaha..tp agak scary la..

NICK IRFAN berkata...

nand=hmmbtol tu nand kdg2 org tu dh mati pun dia ade aura jgk semangat nk jmpe kwn baik dia tu.... mmg seram kan?

annfrendly berkata...

huhuh.. akak masih tak berani mau baca..
sungguh penakot...

Nibong tebal kampung ayah akak :)
Penang mai...

NICK IRFAN berkata...

ann=ni cte seram ni sy letak pun sbb ade blogger yg cabar sy letak cte seram btol2 jd nah! sy letak dia x komen pun? hehe ape nama dia? xpyh thu la... nape akak x ikut skali? klu akak dgn bro erieq ikut dtg penang sy belanja makan nasi kandaq! hehehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster