Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Sabtu, 20 Februari 2010

NYANYIAN DARI SURGA

SEMALAM CERITA PERGORBANAN CINTA SEBELUM TU CERITA KELAKAR? HA! AMBIK KALI NI AKU NAK BAWA KORANG KE ALAM FANTASI PLAK! HEHE JOM! IKUTI KISAH NI..


Semenjak kematian ibunya Dasuki sudah tiada siapa lagi untuk membelainya ketika tidur dan menyanyikan lagu dari surga yang selalu di nyanyikan oleh ibunya kepada Dasuki.Bapanya pula tak berpengalaman untuk memberikan nyanyian dari surga semerdu ibunya jika bapanya menyanyikan lagu Dasuki takkan tidur mungkin suara bapanya tak semerdu ibunya

jika dia tidur mimpinya tak seindah semasa ibunya masih hidup segala-galanya berubah.kesian Dasuki hidupnya yang dulu penuh dengan fantasi kini hilang.sebelum tidur Dasuki akan menangis kesedihan teringatkan ibunya tetiba pada 1 malam semasa baru hendak melelapkan mata dia merasakan sesuatu berdiri di hadapan katilnya tapi atas sebab ketakutan dia hanya mendiamkan diri saja.tetiba kedengaran suara yang agak pelik?

Suara itu berkata “jangan bersedih dasuki ‘Methora Genie’ ada di sini untuk membantumu menghidupkan kembali nyanyian dari surga” tapi Dasuki hanya pura-pura tidur saja,Methora Genie juga tahu Dasuki hanya berpura-pura tidur dia dengan perlahan menghampiri Dasuki dan memegang bahu Dasuki alangkah terkejutnya Dasuki dan terkejut lagi kerana susuk tubuh Methora Genie sangat kecil hanya setinggi pinggangnya saja.

Dasuki menjerit ketakutan,Tapi di tenteramkan oleh Methora Genie dasuki pun terdiam seperti di pukau oleh Methora Genie.Methora Genie memberitahu dia di utuskan oleh kerajaan Lolutus disebalik awan untuk membantu Dasuki.

Methora Genie berkata “Dasuki? Jangan kamu takut hamba bukanlah hantu hamba hanya di utuskan ke bumi untuk menolong kamu mengembalikan nyanyian dari surga yang kamu impikan itu jadi silalah ikut hamba ke negeri hamba” Dasuki kebinggungan dan berkata “aku ni bermimpi ke? Gila macam mana nak ke bulan? saya bukan angkasawan?”

Methora Genie hanya tersenyum dan berkata “kamu salah? tunggu sebentar…” Methora Genie mengeluarkan sesuatu seperti batuan kecil tapi berkedip berwarna warni dan apabila diletak di tapak tangannya ia melayang-layang dan terapung.Dasuki berkata”apa ni? Kamu nak ajak saya main lampu kelip-kelip ke?” Methora Genie hanya tersenyum dan berkata “lihat saja apa hamba lakukan” dia melambungkan batuan kecil itu ke udara dan berubah menjadi burung yang kecil berterbangan di kamar Dasuki.

Methora Genie berkata “kamu pilih yang mana Cenderawasih yang kamu nak?” Dasuki berkata “macam mana saya nak naik atas dorang ni kecil sangat“ Methora Genie tersenyum lagi dan berkata “pilih saja nanti kamu akan tahu” Dasuki berkata “saya ambik ni sebab dia cantik” sambil tangannya menunjukkan burung yang berwarna kuning kehijauan“

Methora Genie berkata “Bisyagi Dasuki memilih kau untuk bawanya ke bulan? Jadi laksanakan perintahnya” dengan sepantas kilat burung itu terbang ke jendela biliknya dan terus menjadi besar.Dasuki terkejut dan Methora Genie berkata “jom ikut hamba kita naik di atas belakangnya”Dasuki tergamam dan terus menaiki belakang Bisyagi……

Bistagi tetiba berkata “pegang hamba dengan erat nanti terjatuh?” Dasuki terkejut dan berkata “wa! Burung boleh bercakap! Magik…. terima kasih Bisyagi” dan mereka bertiga terbang untuk ke negeri Lolutos.

Dengan sekelip mata Dasuki berada di Lolutos kerajaan di sebalik awan.umpama di kayangan kerana di sana sentiasa kedengaran penuh dengan nyanyian dari surga.tempat itu sangat tenang dan cantik kerana tumbuhan di sana semua berwarna-warni.

Tetiba Dasuki berkata “eh! Ada lalat! Tapi kenapa bercahaya” Methora Genie berkata “eh! Itu bukan lalat dasuki itu Voisra dia sentiasa mengusik tetamu yang datang berkunjung disini ia lebih kurang seperti pari-pari tapi bila dia terbang dia akan mengeluarkan cahaya berwarna keemasan Voisra pergi balik ke tempat kamu! Jangan kacau Dasuki! ”Voisra ketawa dan tebang ke kelompok Voisra yang lain mereka semua ketawa begitulah sikap mereka yang sentiasa ceria dan suka mngusik……

Mereka berjalan lagi tetiba mereka ternampak sekumpulan Voisra terbang beramai-ramai dan kedengaran lagu yang sangat merdu ia adalah nyanyian dari surga seperti yang disukai oleh Dasuki.Sedang asyik menghayati nyanyian tersebut Dasuki terkejut apabila dia di kejutkan dengan kehadiran sesorang rupanya seperti pari-pari tetapi dia besar dan berkepak tapi dia lelaki,dia berkata kepada Dasuki “sila ikut hamba wahai anak muda?”

Dasuki berkata “mana Methora Genie?” lelaki berkepak itu hanya tersenyum dan berkata hamba Hofolus penjaga Lolutus ni jadi hamba akan menjaga tetamu yang datang ke sini” Dasuki pun mengikuti Hofulus dia di tempatkan di sebuah kediaman yang sangat cantik dia berjalan-jalan mengelilingi tempat itu ia umpama surga

Tetiba datang seorang lelaki yang agak tua dia hanya tersenyum kepada Dasuki dan berkata “wahai anak muda jangan takut kami bukan orang jahat,kami cuma mahu menolong kamu,beta adalah raja di kerajaan ni nama beta Raja Girogus beta amat berbesar hati menerima kehadiran Dasuki ke negeri kami? Kami faham perasaan kamu yang telah hilang nyanyian dari surga jadi sebagai tetamu manusia yang pertama datang kami akan memberi kamu 1 permintaan,apa permintaanmu itu?”

Tetiba Methora Genie dan Hofulus tetiba muncul dan berdiri di sisinya dan Methora Genie berkata “pilih dengan hati yang ikhlas,dengar kata nalurimu,jangan ikut nafsu,permintaan ni hanya datang sekali saja bila kamu dah dewasa ia takkan berulang lagi malah kami terpanggil membawamu kerana berkat doa ibumu yang ingin nyanyian dari surga berkekalan”

Dasuki berkata “doa ibu saya? Hmm…jadi permintaan saya ialah tolong makbulkan doa ibu saya yang mahukan nyanyian dari surga akan kekal selamanya bukan hanya untuk saya seorang tapi kepada semua kanak-kanak di dunia semoga mereka sentiasa terukir senyuman walapun ketiadaan ibu disisi”

Raja Girogus berkata baiklah beta akan makbulkan permintaanmu” zapp!!!!........


20thn kemudian=nyanyian dari surga menjadi teladan kepada semua kanak-kanak.kali ni bukan kaum ibu saja yang mampu memberikan nyanyian dari surga demi kepentingan akan datang….Tetiba kedengaran nyanyian dari seorang ayah kepada anaknya tetiba anaknya bertanya “ayah!! Dasuki pulang tak ke bumi?” si ayah berkata “pulang Sofia kalau Dasuki tak pulang macam mana Sofia boleh tahu cerita ni? Lagipun dasuki kena pulang dia tak mahu ayahnya bimbangkan akan dirinya” Sofia bertanya lagi “nama ayah pun Dasuki? Ayah ke Dasuki tu? Cerita la Methora Genie tu macam mana? Hofulus? Bisyagi? Raja Girogus pulak” si ayah berkata “mereka makhluk kayangan yang sudah hidup beribu tahun dahulu sebelum kewujudan manusia eh! tak semestinya nama ayah Dasuki ayah budak tu tapi dengar kata Methora Genie dan Bisyagi akan datang lagi turun ke bumi 100thn akan datang?

Hmm…siapa agaknya budak bertuah itu??” si ayah hanya tersenyum…..


P/S=CERITA NI REKAAN SEMATA-MATA TAPI MANA TAHU 1 HARI KALAU JADI BETOL? INSYAALLAH TUHAN PUNYA KUASA TAPI WUJUD KE ORANG DARI KAYANGAN NI? HMMM..... (NYANYIAN DARI SURGA ADALAH NYANYIAN BILA IBU MENDODOIKAN ANAK DORANG NAK BAGI TIDO? MASA KECIK DULU AKU TAK PAKAI DODOI? AKU PANGGIL NYANYIAN DARI SURGA)

22 ulasan:

ann frendly berkata...

sedihnya kalau takde ibu :(
kreatif lah adik ni reka cerita..
dulu citer antu sekarang citer fantasi.. sume best2..

Dasuki yg bertuah..

errmm..nyanyian dari syurga..
suara yg lebih indah dari penyanyi pujaan..

dbah ^_^ berkata...

u noe what??
u're really2 talented in creating stry!!
hahaXD
ermm,,
share tips??
kdding:)

btw..
thx 4 fllowing my blog:)
sori r my blog boring sket,,
not like yours!!
hahaXD

p/s:jgn kmbg2 plk!

icejuliette berkata...

huhu!
ice kowt budaq yg bertuah tu nnt.. haha
1st time dengo owang panggil dodoi tu nyanyian surga.. dpt belajar sumthing aney.. cite nie besh, buat la ag ea.. ^^

khairiyah berkata...

cte ni nick yg buat eh?
rupa2nya nick lebih berbakat dari sy
keep it up yeah!
plik jugk 1st time dgr nyanyian dari syurga
name2 dlm cte nih pn pelik.huhu
best! ^_^

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

uishh citer fantasi jepun pulaks. AHAHHAHAHAHAHAH.

nice.

nand nasyari berkata...

nama watak2 ni da mcm cite hary potter pon ade..heheh
byk sgt gos2..cm sugus pon ade..muahaha :P

NICK IRFAN berkata...

ANN=SY YG GELARKAN mcm tu masa kecik2 dulu mak sy kata... sbb masa kecik dulu sy ske dgr suara mak sy dia nynyi merdu.. sbb tu la sy letak nynyian dr surga.....

NICK IRFAN berkata...

dbh=thnkz! xdelah pandai sgt pun sy ni biasa2 jer... ni pun tuhanyg bg pinjam klu dia ambik xdelah bakat dh? eh! blog awk best ape.. sy ade tgk dulu...

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=bukan org pggil sy yg gelarkan masa kecik2 dulu... sbb mak sy dodoikan sy dia nynyi merdu suara dia..

NICK IRFAN berkata...

khairiyah=thnkz! nynyian dr surga tu macam sy bgthu kat dbah dgn ice juliet.... hehe awk pun ape kurangnye cte awk pun best ape....!!!

NICK IRFAN berkata...

miss lolly=jepun? mne ade jepun la ni malaysia punyer.. ape2 pun thnkz! hehe

NICK IRFAN berkata...

nand=sj letak nama2 mcm ni bru nmpk fantasi sikit? heheh thnkz sbb sudi baca! :-D

mas berkata...

nick ni bnyak sungguh la idea nak wat cerita cam ni...jeles betol la....

NICK IRFAN berkata...

mas=huh! xde la biasa2 jer... idea pun allah bg pinjam jer... :D

ice juliette berkata...

ouh.. huhu.. tp best name nyanyian dr surga..

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=ni nenek sy sebelah mak yg bg gelaran? hehe dia kata x sedap pggl dodoi tukar jd nynyian dr surga sbb bila bdk2 kecik dgr msti tido pnye... hehe

ice juliette berkata...

hehe.. wah! nk denga gak la nyanyian dr syrga tuu.. ^^

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=nk dgr? nnt abg nynyi ops! hahahaha xnk2 abg pitcing lagi... nynyi x sedap... hehe

ice juliette berkata...

hahahaha! nk denga gak.. hihihi..

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=xnk! malu la.... hehehee

ice juliette berkata...

malu2 kucing konon.. nyanyi jela.. huu! nk denga jugak.. hehehehe

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=kejab nk test pitching dulu... hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster