Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Selasa, 2 Februari 2010

PENDIAM

KALI NI AKU NAK LETAK CERITA ALAM GHAIB LAGI! APA PLAK KALI NI? JOM! IKUTI KISAH NI....


Damien adalah seorang pelajar di SMK damak sutra di sekolahnya dia seorang yang pendiam dan tak mempunyai kawan di manapun dia akan berseorangan.

Pada suatu hari di kelas selepas guru kelasnya keluar dan tiada guru yang masuk selepas itu kemudian dia mula tidur itulah rutin dia setiap hari,jika tiada guru yang masuk dia akan melelapkan diri seketika beberapa jam kerana tiada seorang pun di dalam kelasnya yang mahu berbual dengannya ketika guru tiada dan menganggap dia seorang yang pelik dan misteri dia juga jarang bersuara dia hanya mendiamkan diri saja.

ketika dia tidur pada hari itu dia bermimpi dia didatangi oleh seorang gadis yang cantik gadis itu budak baru di kelasnya kebetulan pulak gadis itu di tempatkan bersebelahan dengannya dia pun terpikat dengan kecantikan gadis belum sempat dia hendak bersuara kepada gadis itu tetiba kedengaran satu suara menjerit memanggil namanya dia terkejut dan menjerit!

“ah! Hantu! Eh! La…cikgu saiful? Aku mimpi rupanya?” tetiba 1 kelas ketawa.

cikgu saiful yang berdiri dihadapannya mengukir senyuman dan berkata “syhh…diam! Damien pergi basuh muka” Damien menjawab “baik cikgu?” dan dia keluar.

Dia mula melangkah dengan muka yang malu selepas keluar dari kelas dia berkata dalam hatinya

“aduh! Macam mana boleh bermimpi plak aku ni? Cadang nak tidur sekejab jer? Adoi.. malu betol?” dan terus menuju ke tandas untuk membasuh muka tetiba dia berselisih dengan seorang perempuan,perempuan yang sama dalam mimpinya?

Dia hairan dan berkata “eh! Tu bukan perempuan yang aku mimpi ker? Macam mana boleh jumpa plak?” perempuan itu hanya senyum kepadanya dia pun membalas kembali senyuman perempuan itu.

kemudian setelah sampai di tandas dia basuh muka dan keluar alangkah terkejutnya perempuan yang dilihatnya tadi dan dalam mimpi ada di depan tandas laki

Damien berkata “eh! Ni tandas laki? Awk tersilap ni?”

perempuan tadi hanya senyum dan berkata “awak nampak saya ker?” Damien menjawab “yup! Kenapa pulak?”

perempuan itu menjawab “wah! Ada juga orang boleh nampak saya?”

Damien pun menjawab “sama macam saya kat kelas mana ada orang anggap saya wujud semua macam tak nampak saya jer?”

perempuan itu ketawa dan memperkenalkan dirinya sebagai Ezlina Syaifura ketika itu mereka berdua berbual bersama di pondok bacaan….

Tetiba ada 1 suara menegur Damien suara itu ialah Firdaus dia kawan Damien tapi firdaus tidak sama kelas dengan Damien.

Firdaus berkata “woi! Damien kau cakap dengan sapa? Siap gelak sakan aku tengok?”

Damien terkejut dan menjawab “ni aku sembang dengan kawan aku nama dia Ezlina Syaizura”

Firdaus terkejut dan berkata “oh.. ok la aku masuk kelas dulu kau jangan lupa masuk kelas juga ok?” dan terus berlalu Damien hairan dan berkata dalam hatinya “eh! Kenapa pucat semacam muka Firdaus? Hmm..lantaklah!”

kemudian dia hendak berbual semula dengan Ezlina tiada? Damien berkata “eh! Mana Ezlina pergi tadi ada?”

tetiba Ezlina muncul dengan tersengih dia berkata “sory wak? Tadi kawan saya panggil? Eh! Awak nanti kita jumpa lagi ha! Dalam mimpi ok? Hehe”

Damien tersenyum dan berkata “ok.. awak duduk kelas mana? No fon? Aduh tak sempat pulak?” ketika itu Ezlina telah berlalu pergi…

Di kembali ke kelas pada dan belajar seperti biasa selepas itu ketika pulang dia di tegur lagi oleh Ezlina mereka berbual bersama pada ketika itu semua orang memerhati mereka dengan wajah yang pelik?

Damien tidak memperdulikannya dan mereka terus berbual sampai ke satu pokok tempat dimana Damien menunggu ayahnya kemudian di tegur lagi oleh kawanya kelasnya Suzanna

“Damien? Awak ni ok ker?” Damien menoleh dan berkata “oh..Su kenapa pulak? Aku ok la? Ha! Lupa pulak nak kenalkan kawan baru aku Ezlina”

Su hairan dan berkata “mana tak de pun? Awak ni biar betol? Patutlah ramai orang kata awak giler?”

Damien hanya tersenyum dan berkata “sini la kau ni buta ker?” Suzanna berkata “tak apa la awak nanti kita jumpa lagi bas saya dah datang dah”

Damien hairan dan memandang Ezlina dan Ezlina hanya tersenyum dan berkata “Dia jelous la awak kawan dengan saya lepas tu buat tak nampak saya pulak?” Damien ketawa.

tetiba ayahnya datang menjemputnya setelah masuk dalam kereta ayahya mula bertanya “kamu bual dengan sapa?”

Damien berkata “kawan” dan melambaikan tangan kepada Ezlina….

Setelah seminggu dia mengenali Ezlina tak ada seorang pun yang mahu berkawan dengannya langsung termasuk baiknya sendiri Firdaus semua bagai mahu mejauhkan diri dengannya tapi Damien tak berasa pelik kerana sebelum ni dia juga tak ramai kawan mungkin sebab dia pendiam.

sedang asyik berbual dengan Silivia di pondok bacaan kedengaran suara mengejeknya suara itu ialah kawannya Firdaus dan Suzanna

mereka berkata “Damien kami tahu la awak tak ramai kawan tapi takkan la sampai jadi gila cakap sorang2”

Firdaus menyambung “aku ingat kau kawan baik aku tp tak sangka kau dah gila?”

Damien seperti biasa dia tek terasa dengan kata-kata tu dah membalas dengan lembut “korang jelous la aku dapat kawan yang cantik dan comel,aku ajak korang berbual dengan Ezlina korang tak nak” kemudian di terus beredar dari situ bersama Ezlina.

Ezlinaa berkata “kesian awak sebab kawan dengan saya awak hilang kawan-kawan awak? Saya minta maaf la? Tak patut saya kawan dengan awak? Damien menjawab “hish Tak ada la dorang tu saja nak menyakat?”

Ezlina berkata “awak nak tak pergi tempat yang tak sape anggap awk gila? Saya boleh bawa awak? Damien hairan dan berkata “kat mana? Boleh jugak!

Ezlina berkata “bye jumpa dalam mimpi!” Damien hairan tapi dia juga tetap tersenyum…

Kemudian Damien berkata “kali ni biar saya hantar awak ke kelas?” Ezlina berkata “eh! Tak payah! Nanti budak kelas saya kutuk awak lagi?”

Damien bertanya “Awk kelas mana?” Ezlina berkata “er..er...1 kelas dengan firdaus dia tu suka kacau saya?” Damien berkata “dia memang macam tu ok la awak nanti kita jumpa lagi”

dalam perjalanan ke kelasnya dia berselisih dengan Firdaus dan dia berkata “Kau nak kata aku gila? Kat kelas pun kau suka kacau Ezlina? Haha”

Firdaus terkejut “apa kau cakap ni? Kat kelas aku mana ada budak nama Ezlina?”

Damien menjawab “dah la wei! Tak payah berlakon? ok la aku nak blk kelas?” dan berlalu pergi meninggalkan Firdaus yang kebingungan

setelah sampai di kelas Suzanna menegurnya “Damien saya minta maaf tapi kenapa awak suka cakap sorang-sorang?”

Damien berkata “awak ni pun sama dengan Firdaus korang tak percayakan aku pun aku tak kisah la?”

dia terus masuk ke kelas dan cikgu Saiful berkata “mana kawan awak tu? Mari ajak di masuk sekali?” tetiba 1 kelas ketawa Damien hanya tersenyum saja.

setelah cikgu Saiful keluar Damien mula bosan dia teringatkan kembali kata Ezlina jumpa dalam mimpi,dia terus melelapkan matanya

kemudian dia bermimpi Ezlina dari jauh memanggilnya “Damien mari la saya bawa awak ke tempat tu nanti tak ada sapa kata awak gila lagi?”

Damien memegang tangan Ezlina mereka ke 1 tempat yang amat cantik seperti di alam kayangan.Damien berkata “wah! Cantiknya! Best la tempat ni! Rasa macam tak mau balik pulak?”

Ezlina berkata “awak tinggal la sini dengan saya? Saya boring tak ada kawan? Lagipun kat sini kita dua jer takda sapa kacau”

Damien menjawab boleh ker! Wah! Saya nak duduk sini la! Terima kasih awak!”

Di alam realiti Pada ketika itu cikgu Maznah datang masuk ke kelas dan dia hairan melihat Damien yang masih tidur dan berkata “Suzanna tolong kejutkan Damien” kerana Suzanna duduk di depan Damien.

kemudian dia mengetuk meja dan berkata “Damien bangun! Cikgu dah datang” tapi Damien tak juga bangun kemudian cikgu Maznah menjerit “Damien! Bangun! Jangan nak mengada-ngada! kelas dan nak mula ni jangan buat-buat tidur!”

tapi Damien masih juga tak bangun? 1 kelas mulai panic mereka beramai-ramai mengejutkan Damien ada yang baling buku? Ada yang menjerit ke telinganya? tapi masih sama Damien tetap tak bangun kemudian ketua tingkatan Hassan mula mengesyaki sesuatu dan mengangkat kepala Damien dan memeriksa nadi ternyata pada ketika itu Damien sudah tiada lagi….



P/S=JANGAN JADI PENDIAM DAN BAIK SANGAT SEBAB"BENDA" TU MEMANG SUKA PADA SESIAPA YANG SUKA MENYENDIRI! BERCAMPURLAH DENGAN ORANG OK? HA! APA DIA? SAPA EZLINA? HMM.. TAH LA AGAK-AGAK KORANG SAPA DIA TU?? (HA! SYA_AR BILA NAK BAGI ALAMAT ANDA KALAU LEPAS 3.2.2010 HADIAH TAKDE TAU)

38 ulasan:

baginda® berkata...

huhu macam engok wayang... sekali ada suara latar... i support u!

Dak Wan berkata...

Best citer nie. Macam pernah kena jewr?

ann frendly berkata...

auuwww.. seram.. bc pulak tengah2 malam...
tapi best citer ni..memang best.

so dik jgn jadi pendiam lg taw.. meh kite pok pek pok pek bebanyak... hihihiik...

Ietams berkata...

seram pun ade gak rase..
sedih pun ade gak..

artdeep berkata...

hehe ..hmm so org yg diam2 berisi tuh bahaye la yer?;p ehee ..neway nice posting cik

=]

Tendou Sani berkata...

haha...bes2

Putera Damien berkata...

mmg menyentuh hati... jd kepada semu jgn dipinggirkan org pendiam ni.. pengajaran la cte ni...

Abul Hassan berkata...

mulai ari ni aku nak bergaul la dgn member aku yg pendiam sian dorg ni...

icejuliette berkata...

huhuhu..
best cte awk abg nick..
mulai ari nie nk jadik pendiam laa..
sume xnk jadik pendiam.. biau ice je jadik pendiam.. hahaha.. nnt leyh kwn ngan owh nsem yee?? hik3.. >,<

NICK IRFAN berkata...

baginda=thnkz! sory la x xtau nk komen blog ko...

NICK IRFAN berkata...

dak wan=hehehehe no komen... eh! bro dak wan sory la x komen blog bro aku x thu la mcm mne nk komen...

NICK IRFAN berkata...

ann=btol tu kak! selalulah bergaul dengan smua org... hehe ok! kak jom sembang... hehe

NICK IRFAN berkata...

latams=hehehe mcm2 emosikan? hehe

NICK IRFAN berkata...

artdeep=yup! ape2 pun kena bergaul adgn org pendiam ni sian dorg aku tau tau sbb au pun mcm ni jgk...

NICK IRFAN berkata...

tendou sani=thnk bro!

NICK IRFAN berkata...

putera damien=btol! aku sokong ko....

NICK IRFAN berkata...

abul hassan=btol tu abul! jgn dipinggirkan org mcm ni...

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=thnkz! hehe huh! nak jd pendiam plak? sbb nak bf nsem ker? hehehe xpe asalkan awk bahagia... hehehe

mas berkata...

mas lebih suka kawan ngn org yg pendiam ni coz slalu la kan yg jenis pendiam ni baek orgnya...so,kita tak yah risau kwn kita tu sisihkan kita...tul ark???
just my opinion jer

nand nasyari berkata...

scary ouh... hmm...tp btolke mnda cmni pnh jadi irfan?

NICK IRFAN berkata...

mas=yup! btol tu mas pendiam mmg baik giler!!! hehehehhehehehehe hmm...klu kwn sisihkan kita mmg memilukan la.... ape2 pun thnkz mas sbb bg pendapat!

NICK IRFAN berkata...

nand nasyari=hmm.. tah la pnh kot? tah la no komen... tp sy ambik cerita ni dari pengalaman sy sepanjang jd pendiam... hhehehehe

icejuliette berkata...

ank laa..
maen2 jee..
lw nsem sgt t gamai yg nk kebas..
xmao laa..

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=jd awk yg nsem la? jd ambik la saya lgpn sy pun muka tak siap ni... hehehe

Iznie berkata...

woooo...
mmg ada mood seram...bce la pagi2 buta camni.... pastu siap ada bckgroud music lg...woo..


sorry, nick... iznie bce langkau2 jer...sbb i kan penakot....hahaha

org pendiam mmg slaloo nmpk macam tersisih kn..lepas nie kena kawan ngan diorang la...spya diorang ske ckp byk2 macam iznie..hehe

NICK IRFAN berkata...

iznie=yup! mmg seram kan? ni berdasarkan pengalaman ni.. hehehe ape2 pun jgn jd pndiam... hehehe

ice juliette berkata...

tika amek abg jela ek... ok gak tuu... hihihi...

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=abg pendiam dik x takut ker? hohoho

ice juliette berkata...

nk takut pe bndenye.. tika mulot becok.. hahaha.. xgeti nk diam pon... huhu

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=huh! tika ni jenis yg ceria la? wah! best! abg mmg ske kwn dgn pmpuan yg byk ckp... best! hehehe hrp2 dpt jmpe tika amin.... hehe

ice juliette berkata...

erk!! haha.. best?? xpenat ke nk lyn.. hhaha.. hrp dpt jmpe abg nick gak.. amin. . .


tp klemahan tika lw kene berdri kat dpn2 owg gamai, tika mmg xde sore tros.. haha.. kwn2 suke kenekan, dowg ckp, kau ble cegu xde menjerit sane cni mulot riuh tp ble cegu soh p dpn uat perbntangan lgsg xde sore ea.. hahaha... ciotnye kwn.. cicici..

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=amin... hehe la..mcm tu ke? nnt klu jmpe tika sma2 jd patung? hehehee

ice juliette berkata...

nick irfan >

hihi! xtahu la cmne t.. neok jela.. huhu!

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=ape2 pun kita tunggu je masa yg menentukan? hehehe

ice juliette berkata...

yup.. biarkan mase yg menentukan.. ^^

NICK IRFAN berkata...

ice=hehehe btol3....

MissXYZ berkata...

akk tak pendiam... pengkecoh...
ni br dpt sambung balik bace cite irfan

NICK IRFAN berkata...

miss xyz=btol ker? hehe eh! thnkz kak! baca cte sy balik! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster