Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Jumaat, 4 Disember 2009

KAHWIN

Awal Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Abang penat laaa..Ayang pergi sendiri laaa..naik lrt ke..drive
ke..teksi ke.."
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "apa shopping moping..?..aku kompang kang...."

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "OK..no problem.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "Awak tak boleh masak ke ?"
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "awak nikah je lah ngan mamak kedai tu..."

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang mengandung.."
Suami : "Abang tak sabar nak lihat anak kita.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Abang tolong buat susu anak.."
Suami : "Abang mengantuk laa..ayang buat laaa.."
Penghujung perkahwinan
Isteri : " Cuba awak tegur anak tu sikit.."
Suami : "Haiii..anak awak..memang ikut mak...gerenti bengong nyer..."

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "OK..no problem.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "Saya penat, awak ajelahh yang buat.."
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : " apa kata awak masak, awak kemas, awak buat sumer ...saya nak kuar ngan maid kita yg baru ni...."..

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Apa yang ayang inginkan.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Setiap tahun saya berikan...tak cukup lagi ke ?"
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "kompang nak ?"...

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "takpe, biar abang masak.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "masak jer la apa2 jer.."
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : " bakar je lar dapur tu..."...

8 ulasan:

Honeyz berkata...

salam dik~

"kajian" ni pun akak pernah terbaca sblm ni. sejauh mane kesahihannya, bergantungla pada pasangan tu sndiri. jadi xlehla nk generalize kan, rite?

cuma tula, kate kajian kan.. makanya dialog2 kat atas ni mmg sering terjadi. based on fact. kebanyakannye la. tp bukan semua psgn suami istri alami situasi tu.

apepun, dr dialog2 tu.. nmpk cm pempuan x berubah, and yg lakinya pulak berubah.. which one is better? itu pun x dpt dipastikan. sebabnya berubah adakalanya perlu juga, tp for sure demi kebaikan la.

contoh cam makan kat kedai, x pandai masak.. xkanla dari awal perkahwinan sampai ke penghujung perkahwinan masih nk kekalkan gitu? watla improvement.. xdela lakinya nk bising marah2,kan? hehe

p/s: akak x kahwin lg, jadi x pernahla alami situasi2 di atas.. harap maklum ye =D

NICK IRFAN berkata...

btol! bkn smua pasangan mcm ni.... yup! kajian jer.. tp rsanye mcm logik gak? 2 la pelik jer... pmpuan x berubah asyik tnye ayat sama laki jer lain2 jmpn dia... yup! xde perubahan lak ek? hehehe akak bila nk kwin??? nnt klu kwin jemput la sy k.... hehehe

NICK IRFAN berkata...

,jk,jk,jhj,mhjm

NICK IRFAN berkata...

jk,jk,jk,jk,bhj,tjtytc vtyj

ice juliette berkata...

wakakakakaakakaa.....
cam da ade pngalaman je.. huhuhu

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=hehehe ni ambik dr buku dik.. heehhehe

ice juliette berkata...

ahaha.. ngat kan dr pngalamn abg nick... huhuhu...

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=abg masih muda remaja mne boleh kwin lagi.... ehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster