Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Ahad, 6 September 2009

CINTA TERPENDAM

Fakhrul ada seorang secret admire yang bernama Alisa dia slalu usha Alisa di skolah,tetiba pada suatu hari fakhul melukis potret wajah Alisa.terkantoi plak dengan Udin rakan sekelasnya yang dari tadi melihatnya dari belakang

Udin berkata "meh sini kejab? hulaweh! sejibik macam Alisa kau syok kat dia? betol tak? hehehehe" lalu Fakhrul berkata "woi!! bagi balik la woi! kalau aku syok kat dia pun kau peduli apa!!" dan menolak Udin lalu Udin menjerit "woi! semua Fakhrol syok kat Alisa!!!"

Fakhrol mengamuk lalu nak menendang Udin tapi belum sempat dia bertindak kepalanya terhantuk sesuatu dia berkata "aduh! wei! kau ni mata letak kat lut..." blum sempat dia menghabiskan kata-katanya dia terkejut kerana orang itu ialah Alisa! tiba2 sepantas kilat Udin merampas lukisan fakhrul dan memberikan kepada Alisa,

Alisa melihat dan berkata "cantik potret ni tapi nampak macam....." dalam tersipu malu fakhrul berkata "itu bukan awak saya tak lukis awk" Alisa pun berkata "korang jangan bising duduk tempat masing-masing sebab lukisan ni korang bising jadi saya terpaksa rampas"

waktu pulang sekolah fakhrul berjumpa
Norman kerana Norman sekelas dengan Alisa dia pun berkata "Man kau kenal Alisa? ala..yang pengawas budak kelas kau? aku nak jumpa dia kejab" Norman berkata"kenapa kau syok kat dia?" Fakhrul menjawab "kau ni memandai jer! aku nak ambik balik lukisan aku? tadi dia rampas ni smua Udin punya pasal!"

Norman berkata "oh sebab tu ker? patut la Alisa ada cakap kat aku tadi? hmm... aku ingat sapa fakhrul rupanya kau ker?? haha tapi pandai juga kau lukis?" "Fakhrul berkata "eh! kau tengok ker??" Norman berkata "dah! jom pergi jumpa dia nanti lambat kang dia balik plak?" jadi mereka terus berjalan untuk berjumpa Alisa
tapi sampai di pagar skolah Alisa tak kelihatan.

Norman berkata "tak ada jodoh la kau dengan Alisa? haha" Fakhrul berkata "haha gelak la kat aku yela aku tak nsem kan? mana layak dengan Alisa
kan,lain la kau hensem awek banyak admire?" Norman berkata "hai...itu pun nak terasa? dah meh tumpang motor aku,aku bawak kau pergi rumah dia lagipun aku selalu ke rumah dia sebab kan kami pengawas jadi kalau ada apa-apa aku jumpa dia kebetulan hari ni aku kena nak jumpa dia"

Setelah mereka sampai Alisa sudah tunggu di depan pagar rumahnya seperti tahu kehadiran mereka.Norman pun berhentikan motornya dan menegur Alisa,Alisa hanya tersenyum tapi matanya melihat Fakhrul begitu juga Fakhrul melihat Alisa dan membalas dengan senyuman.

Norman terus meluru kepada Alisa dan berbual mesra sementara Norman rancak berbual dengan Alisa,Fakhrul hanya terdiam membisu.

Tetiba Norman bersuara yang membuatkan Fakhrul tersedar dari lamunan "wei! tadi kau yang nak sangat jumpa Alisa kan? sekarang cakap kat Alisa apa yang kau cakap kat aku tadi??" Fakhrul terdiam membisu Norman bersuara lagi dengan nada yang lebih tinggi "wei! mangkuk pekak ker!!"

Fakhrul terkejut dan berkata "ha? tak ada apa pun aku nak cakap kat dia korang berbual la" Fakhrull trus beredar......
Keesokan hari dan hari-hari seterusnya Fakhrul selalu pulang dengan Norman dengan menaiki motor tidak seperti sebelum ni dia berjalan kaki,lama kelamaan mereka bertiga menjadi kawan baik yang sangat rapat walaupun Fakhrul tak pernah bertegur sapa dengan Alisa.

Pada suatu hari sedang asyik berbual mereka berhenti di
pondok bacaan dan berbual bersama disana tetiba Norman bangun dan mahu beredar Fakhrul berkata "kau nak pergi mana?" Norman menjawab "aku nak buang air daa... takkan kau nak ikut? korang berbual la dulu" setelah Norman beredar mereka berdua diam membisu suasana pada pagi itu sunyi hinggakan bunyi desiran angin pun dapat di dengar.

Alisa hanya memandang sekeliling,berbeza dengan Fakhrul yang hanya memandang rumput hampir sejam mereka diam membisu Norman datang dan berkata "apa yang korang bualkan? aku tertinggal apa?" Fakhrul dan Alisa tetiba menjawab serentak "tak ada apa" Norman pun ketawa dan berkata "eh! korang ni macam berpakat plak? hmm...ada jodoh tu? hahaha" tapi mereka hanya tersenyum....


Setelah tamat sekolah mereka bertiga berjumpa semula dan bertanyakan tawaran yang diterima masing Norman mendapat tawaran sama dengan Alisa di UTM Perlis dalam bidang perakaunan tapi berbeza dengan Fakhrul mendapat tawaran melancutkn pelajaran di institusi pengajian awam dalam bidang seni lukis di KL dan akan bertolak esok jadi mereka membuat sepakat membuat parti perpisahan di rumah Norman kerana keluarga Norman pergi bercuti,pada hari itu smua pelajar sekolah hadir ke rumah Norman untuk berparti.

Norman berkata "mana Alisa? kau ada nampak tak Fakhrul kalau dia tak datang habislah?" Fakhrul berkata "aku pun tak nampak dia mungkin lambat kot?" tetiba Alisa sampai membawa bungkusan dan diberikan kepada Norman,Fakhrul melihat dan menganggap mungkin hadiah
Alisa pada Norman

Alisa berkata "sorry Man aku pergi beli hadiah tadi?" sambil matanya memandang Fakhrul.Fakhrul hanya tersenyum sambil mengunyah makanan,setelah parti tamat mereka sepakat untuk mengambil gambar kenang-kanangan bersama kerana hari itu hari terakhir Fakhrul.

Mereka berkumpul kebetulan pada hari itu Alisa bergambar bersebelahan dengan Fakhrul,selepas bergambar di tangkap semua diberi seorang 1 keping gambar sebagai kenangan.

Keesokan harinya Norman membawa Fakhrul ke stesen bas untuk ke KL tanpa sempat memberitahu Alisa tentang perasannya,setelah masuk dalam bas Fakhrul termenung melihat tingkap alangkah terkejutnya dia melihat Alisa ada jugak di perhentian itu tapi dia hanya mampu melambaikan tangan kepada Alisa tanda perpisahan.

Setelah Alisa pulang ke rumah di duduk di meja dia membuka lukisan potret yang dilukis oleh fakhrul sambil menitis air mata,begitu juga fakhrul yang terkejut apabila menyeluk poketnya dia merasakan ada sesuatu lalu dia mengeluarkan ia adalah bungkusan berisi cenderahati yang di bawa oleh Alisa pada parti itu baru dia sedar hadiah yang disangka itu untuk Norman sebenarnya untuknya dia terharu apabila di cendarahati itu
terukir In Memory Fakhrul&Lisa.........

PESANAN DARI NICK IRFAN JANGAN SIMPAN PERASAAN KAT SESEORANG LAMA SANGAT KANG MAKAN HATI BARU TAHU....

14 ulasan:

Hafiz berkata...

eh! ni cte psl ang kan??? btol x? yg jd norman 2 aku kn?? aik! tukar smua nama... jgn sedih la nick ellina 2 dh pindah kt johor la tah2 dia pun dh ada boy lain... baik ang ambik adik aku yg form5 comey pun comey mcm abg dia... mana tau ang bleh jd adik ipar aku ka... hahaha bunga bkn skuntum tp sejambak kumbang bkn seekor tp berekor-ekor... ingat 2...

Honeyz berkata...

nick, is it real story? pengalaman diri sndiri ke? biase kalau ngarang panjang2 melibatkan perasaan gini, rasenye mmg luahan perasaan dr pengalaman sndiri..

nk2 plak komen dr Hafiz kat atas ni yg dh kantoikan semuanya.. so btol la ek? ni cite sbnr pe nick alami ek? kalau ye, alahai.. cedihnye.. sayu je bace..

tp tula, cm pe hafiz katakan tu,bunga bkn sekuntum.. adik pmpuan akak de sorg umur 18 lbh, setahun bwh nick.. (promote adik sndiri la plak.hehe)

NICK IRFAN berkata...

honeyz=huh! ye... hhehehehe bdk tu pindah dh tp dia ada bg hadiah kt sy hafiz ni yg kasi lps sminggu bdk tu pindah... adoi sedih tol tp kak sampai skrg sy still simpan hadiah tu.. kenangan tu... tu la! geram tol hafiz ni! dia nidr form1 smpai form 3 1 klas dgn sy.. cis! dia pegi bocor rahsia! eh! akak ade adik pmpuan ker? huh! 18!!! wah! leh kenalan dgn dia x?? mne thu sy leh jd adik iapr akak? hhihihih ceh! gatal btol sy ni.... hehehehe sory gurau kak..

NICK IRFAN berkata...

hafiz=cis! agak2 la bai!! adoi kantoi dh kak hani dh baca! ni hang klu aku dapat mmg aku bogelkan hang tgh jalan!!!! cis!!!! adik hang yg mana? huh! stahu aku hang ada adik form1 jer?? eh! yg form5??? la... adik hang ka?? aku ingat kakak hang... adoi... pst!!! kim salam kat dia.. nnt msg aku bg no fon... hahahhaa

ice juliette berkata...

huhuh! cte sndri sumenye ye.. sgt sweet ^^ hati adalah satu teka teki yg ssh ntok di mngerti.. uhuks3..

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=alamak! abg ingatkan leh sorok kat tika cte ni? malu la... hehehe cte btol? no komen... hehehehhehehhehehe

ice juliette berkata...

hehehehehe...
da kantoii!!!!!!!
huhuhu.. xpe3, dia xde tp tika ade d cc oke.. ahaha.........

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=cte btol? xdelah si hafiz ni memandai jer... hehehheehhehehehehheehhehehehe

ice juliette berkata...

heheheheheheehe.....


yeke bkn cte btol???????


ade kesangsian di situ... uhuks3..

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=aiseh! jgn tnye cubit dia kang! heheheheh malulah... hehehheheheheehheehe tah la ice baca je la komen2 yg atas2 tu? hehehehehhehe

ice juliette berkata...

suke btol nk cubit owg ea... cubit dia gak t.. huhu! cian abg ncik.. sngaje je hafiz tuu... malu2 cam kura2 pule.. uhuks3...


xpe2, ice ade kucing umo bru 3 bulan (sune rekomen kan adik sndri tp tika xde adeq, tika rekomenkan kucing ajela...) ahahahaaha.. >,<

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=tka bg kucing je kt abg yg nsem lagi menawan ni? sob.. sob.. smpai ati tka... tp xpe tika yg bg abg terima seadanya... heheheheehe

ice juliette berkata...

yeah.. u r so nsem abg nick.. ahahah... oke ape.. krg2 xde la kene bg mas kawen ke or hantaran kan kan kan?? kucing tu chumell auw cam ice gak.. ahaks..

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=ok! x kisah pun asalkan dr tika abg trima jer... hehehehhehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster