Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Isnin, 7 September 2009

SEHARI YG PANJANG

1. PAGI=ketika aku berjalan sorang diri kita berlanggar dan kau minta maaf dan aku hanya tersenyum lepas itu kita berdua berkenalan lalu berjalan bersama-sama dan berbual tapi aku asyik melihat matamu yang bersinar dibawah cahaya matahari….

2. TENGAH HARI=kita terus berjalan melihat persekitaran alam dan gelagat manusia kau tertawa melihat gelagat manusia yang bermcm ragam? Tapi aku seperti biasa hanya tersenyum melihatmu….

3. PETANG=kita pergi di depan laut yang kebiruan langit terbentang memutih sambil mnghirup udara bayu,waktu aku dapat melihat kepuasan dimatamu….

4. SENJA=tetiba raut wajah kau berubah seperti sedang memikirkan sesuatu? Dan kau pun menghampiriku,kau memandangku dan memberitahu sesuatu yang agak pelik? Tapi aku tak endah bagiku kau hanya bergurau sebab aku tahu sikapmu yang ceria dan periang….

Pada hari itu aku berasa bertuah kerana dapat mengenali gadis yang periang,comel dan cukup menceriakan hatiku,pada waktu malam aku tak sabar menanti hari esok! Pada keesokan hari aku pergi ke rumahmu kerana pada akhir pertemuan kita kau memberikan aku alamatmu? Jadi aku mengambil kesempatan untuk bertemumu sekali lagi tapi setelah tiba di rumahmu kau tiada? Dan aku ditegur oleh jiran sebelah meraka memberitahu semua keluargamu ke hospital? Aku terkejut lalu selepas meminta alamat hospital itu aku terus ke sana.sampai disana aku memperkenalkan diriku kepada keluargamu dan aku diberitahu kau telah pergi kerana menghidap barah.aku tergamam dan terkelu lidahku tak sangka begitu awal perkenalan kita kau telah tiada.saat itu aku masih terbayang raut wajahmu yang tenang dan ku teringatkan kata-kata terakhirmu pada hari itu ‘esok mungkin saya akn ke surga? Macam mana keadaan disana?’ sekarang baru aku sedari bahawa kau akan pergi buat selamanya...





PESANAN DARI NICK IRFAN
HARI YANG PANJANG BAGIKU TAPI SEKEJAB BAGIMU....

14 ulasan:

Khalaisha berkata...

sy plg ske cte ni susah nk dpt laki yg sanggup buat apa sj pd pmpuan... thnkz! nick awk mmg hebat!!!!

Honeyz berkata...

alahai.. cedihnyela bace...

"hari yang panjang bagiku, tapi sekejap bagimu" (T_T)

NICK IRFAN berkata...

honeyz=sedihkan tjuk dia? ni cerita sepupu sy cte benar ni.. dia cerita kat sy pasal dia dn arwah gd dia...

NICK IRFAN berkata...

khalaisha=ape susahnye laki tu sy la... hahaha

ice juliette berkata...

erm...
wlaupon mase perkenalan pendek tp ingatan tntg owg tersebut akn sntiase berada di ingatan...

nice story...

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=yup! btol3! hehehe thnkz sudi komen!!! :)

ice juliette berkata...

tika nga xde keje.. tika lepakla kat blog abg nick.. ahaha.. trimas gak kat abg nick cuz komen blog tika.. huhu.. amir tuu kwn tika yg knl kat alam maya nie je.. kwn baek nan tika n shah iskandar.. dia da meninggal da pon abg nick...

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=oh... ingatkan sape td? amir tu meninggal??? biar btol??? sebab ape? abg confius jgk sekejab excident sekejab kanser tulang???

ice juliette berkata...

sbb xciden la.. tp xtahu la sgt.. tahu2 gitu je..

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=oh.. sian tika jgn sedih2 ok? amir xde abg kan ade? aiceh! hahaha

ice juliette berkata...

maceh ^^ abg ade, tika xcdeyh ag pon... hehe

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=ape2 pun always smile ok! :)

ice juliette berkata...

u too.. ^^

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=hehehe yup! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster