Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Khamis, 1 Oktober 2009

TRAGEDI MISTERI

Aaron adalah seorang mahasiswa di satu pusat pengajian tinggi tapi pada satu hari dia bercuti selama beberapa minggu setelah pulang dia di sambut mesra oleh keluarganya tapi selepas itu dia terus tidur mungkin kepenatan keesokan paginya Aaron masih tidur hingga ke malam ibunya datang ke biliknya dia memanggil

“Aaron bangun makan malam ni mak dh siapkan makanan kegemaran Aaron ni? Marilah makan? Lama Aaron tidur letih yer” Aaron menjawab “ibu hari ni Aaron kurang sihat tapi dah janji dengan kawan kolej nak pergi camping kat hutan lipur?”

ibunya berkata “eh! Kan Aaron tak sihat rehat tak payah pergi,aaron kena jaga kesihatan tu jangan dipaksa kalau tak sihat rehat tau? Ibu bimbang la kalau sesuatu terjadi?”

Aaron berkata “tapi mak camping ni amat bermakna bagi Aaron? Lagipun dah janji dengan kawan kami akan pergi bersama walau apa pun terjadi?”

ibunya hairan dan bertanya “apa maksud Aaron? Aaron rehat la dah merepek dah ibu lihat Aaron bercakap? Nanti ibu ambilkan ubat dan nanti ibu telefon kawan Aaron dan bagitahu Aaron tak sihat mereka mesti paham” Aaron hanya tersenyum…..


ibunya keluar dari bilik dan terus ke telefon untuk menelefon kawan Aaron tapi dia baru sedar dia tak mempunyai no tel kawan-kawan Aaron dia menjerit

“Aaron! Apa no tel kawan Aaron!” Aaron menjawab “ambil tel saya tengok nama Kamarul dia room mate saya”

ibunya menelefon kamarul “halo” ni Kamarul kawan Aaron ker? Ni mak cik mak Aaron dia tak dapat pergi ikut kamarul dan rakan-rakan yang lain ker hutan lipur dia tak sihat?”

Kamarul menjawab “eh! Apa dah jadi dengan dia? Dia demam ker?” ibunya menjawab “ye..dia tak sihat dia kata lemah badan? Dia suruh sampaikan salam kepada semua dia tak dapat ikut korang sekali” minta maaf yer?”

Kamarul “tak pa makcik kami paham” selepas letak tel ibu Aaron terlena keletihan…..


Sementara itu di sana Kamarul memberitahu kepada rakan-rakan yang lain mereka semua terkejut salah sorang dari mereka berkata

“apa kata kita pergi melawat Aaron nak?” Kamarul berkata “tu la kesian dia? Dia bersemangat nak ikut kita pergi camping tak sangka plak dia demam? Adui… tapi tak best plak kita pergi tanpa Aaron? Kita singgah rumah dia dulu? Amacam geng?”

semua bersepakat dan bersetuju untuk melawat Aaron.sedang nyenyak tidur ibunya terjaga dan berkata

“eh! Bunyi en kereta sapa pulak malam buta ni? Skrg pukul 11 malam? Sapa pulak datang?” ibunya keluar utk melihat ha! Sapa pulak ramai-ramai ni?

Kamarul yang berdiri di pintu pagar berkata “makcik kami kawan kolej Aaron kami datang nak melawat Aaron?”

ibunya berkatda “oh…kawan Aaron? Jemput la masuk” sambil membuka pintu pagar"

Aaron? Ni kawan-kawan datang ibu ingat sapa tadi?”

mereka bertanya “Aaron kau tak apa-apa ker? Kau okey ker?”

Aaron terjaga dari tidur dan melihat rakan-rakan dia berkata “oh..korang rupanya? terima kasih sebab datang melawat aku?”

Kamarul berkata kepada Aaron “kitorang nak jenguk kau sebelum bertolak? Tapi tak best la kau tak ikut sekali?”aarom menjawab "sebenarnya aku memang nak ikut korangtapi aku tak sihat la?"

tetiba salah sorang kawan Aaron perempuan berkata “makcik? Boleh Aaron ikut kami? kami akan jaga dia selamanya?

Makcik jangan risau percaya la cakap kami?” ibunya terkejut dan berkata “jaga Aaron baik2 ya? Janji dengan makcik?”

mereka menjawab “terima kasih makcik!” mereka bersiap membantu Aaron…


Tetiba selepas berada di hadapan rumah Aaron memandang ibunya dan memeluk ibunya dan berkata

“minta maaf ibu halalkan makan minum Aaron? Aaron nak minta maaf banyak-banyak selamat tinggal ibu”

ibu yang terkejut belum sempat berkata Aaron terus pergi kearah kawan-kawannya dan melambaikan tangan kepada ibunya dan menjerit

“ibu! Aaron sayang ibu! Nanti Aaron sampaikan salam ibu pada ayah!”

ibunya terkejut kerana suaminya telah lama meninggal dan menjerit “Aaron!” dan terjaga ibunya berkata

“aku mimpi rupanya eh! Bila masa pulak TV terpasang?”

Berita satu kemalangan telah berlaku pada pukul 11mlm.telah mengorbankan semua penumpang iaitu 14orang semua pelajar tersebut menyertai perkhemahan di hutan lipur…. Belum sempat berita tersebut tamat ibunya menutup Tv dan dalam keadaan tekejut dia berkata

“apa ni? Eh! Aaron!” dia bergegas ke bilik Aaron dan menjerit

“Aaron! Fuh! Aaron masih tidur rupanya mesti mimpi jer tadi?”

dia lalu mengejutkan Aaron “Aaron bangun nak? Aaron! Aaron! Bangun nak! Aaron! Bangun cepat tengok muka ibu ni! Aaron! Tidak!”

ketika itu baru ibunya sedari anaknya telah pergi………….



PESANAN DARI NICK IRFAN
JANGAN BIARKAN ORANG YANG TERSAYANG KORANG PERGI WALAUPUN DALAM MIMPI MUNGKIN MEREKA PERGI TAK KEMBALI LAGI....

12 ulasan:

ice juliette berkata...

menakut jew..
abg nick jgn pegi auw..
adeqmu ni x izinkan..
ngeee~~~~~

NICK IRFAN berkata...

ice=cte pun lagi seram kan? hehhe eh! klu tika tak izinkan abg x pegi pun...

ice juliette berkata...

mmg seram pon.. huhu.. di iringi lagu2 kat blog nie.. huhuhu... tp suke lagu2 kat cni gak.. >,<



tika xkan izinkan... hahahahahah

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=mmg seram kan? hehe eh! jgn risau klu tika tak izin abg x pegi pnye.... hehehe lagu2 kat sini seram2 ker? yg mne? ape2 pun yg paling seram x-files la...

ice juliette berkata...

huhu! xkan sesekali tika izinkan.. ahahaha... xde la seram sgt.. tp ade 1 jela.. tp tika suke gak.. huhu...

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=thnkz! syg jgk tika kt abg ni yer? ops! alamak! terlebih suda.. hahhaha eh! ade 1 je takut ape???

ice juliette berkata...

wlcome... ahaks.. mst la syg (kontroversi nnt) ahahaha... xtahu la takut pe.. >,<

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=ingatkan takut kt abg ker? hahahahaha ape2 pun thnkz! syg tka jgk! hrp2 xde kontrolbesi.. hehee

ice juliette berkata...

erk!! hahaa.. gase xde kontrolbesi kot.. diam2 suda.. huhuhu...

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=btol3... syhh.... hehe

ice juliette berkata...

hihihi.. syhhhhhhh.... =D

NICK IRFAN berkata...

ice juliet=hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster