Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Rabu, 8 Jun 2011

FILEM BAKAL DI TAYANGKAN 2011 NI "part 1"

Salam.. kali ni aku nak buat entry pasal filem plak? sebab tadi aku try info cari pasal filem-filem melayu yang bakal di tayangkan 2011 ni? agak menarik jugak filem-filem tahun ni dan aku nak kongsi la sikit korang antaranya ialah..


FILEM 321 CINTA
Apakah akan terjadi apabila nisbah perempuan lebih tinggi berbanding lelaki? Siti Aishah ataupun Sam (diana Amir) merupakan seorang perempuan yang berpewatakan kasar, tinggal bersama ayah dan adik tirinya selepas kematian ibu bapanya. Selepas beberapa kali bertukar universiti, Sam akhirnya memilih untuk melanjutkan pelajarannya bersama rakan baiknya Ayam (Pierre Andre). Di sana, Ayam memomokkan Sam dengan artikel tesisnya iaitu 'perempuan 37:1 lelaki, menyebabkan Sam rasa tak senang duduk dan mula mencari jalan unyuk mencari teman lelaki segera sebelum menjadi andartu. Sam secara tidak sengaja terlihat lelaki idaman remaja, Nazril (Farid Kamil) dan memutuskan utk memikat beliau. Malangnya Nazril tak berminat langsung dengan Sam dan rakannya, Ayam sendiri tidak menyokong usahanya itu. Namun ianya tidak mematahkan semangat Sam. Adakah Sam, seorang perempuan kasar dapat memikat hati Nazril? Nantikan filem 3, 2, 1 Cinta di pawagam berhampiran anda.


trailer

=========================================

FILEM SONGLAP
Berlatarkan bandar metropolitan Kuala Lumpur, SONGLAP mengikuti kisah dua adik-beradik – AM (Shaheizy Sam) dan AD (Syafie Naswip) yang melibatkan diri dalam sindiket penjualan bayi yang diuruskan oleh seorang wanita bergelar MAMA.

Kehidupan dua adik-beradik ini jauh berbeza; AM mengambil kesempatan dengan menggunakan business MAMA sebagai jalan pintas mendapatkan wang untuk kegiatan judinya, sementara AD mengimpikan kehidupan yang lebih baik dengan menyertai pertandingan tarian B-Boy.

AD mula menyedari impiannya mungkin tidak tercapai setelah kehilangan kawan karibnya RAZAK kepada kancah dadah dan melihat dengan matanya sendiri nasib gadis-gadis muda yang dijual kepada sindiket pemerdagangan manusia.

Apabila adik RAZAK, HAWA (Sara Ali), yang sedang hamil terjebak dengan sindiket ini, AD tidak boleh menutup mata kepada situasi ini lagi dan terpaksa berlumba dengan masa untuk menyelamatkan HAWA tanpa menyedari bapa Hawa, PAK DIN juga sedang mencari anaknya yang telah hilang. Akan tetapi, niat baik AD untuk menolong HAWA telah menggoyahkan hubungannya dengan AM, dan pergelutan mereka akhirnya mencecah tebing maut.

Berdepan dengan godaan dan pengkhianatan, dan dihambat samseng ganas di jalanraya, siapakah yang akan menang dalam pertaruhan nyawa antara dua saudara ini?


trailer



P/S=menarik tak filem ni? ha! ikut baru sikit nanti aku letak lagi filem-filem yang lain plak...

11 ulasan:

Cik SHiNJU berkata...

Akak nunggu heri poter jek ni...
Tiket free nuffnang bg tu pun belum guna lg...heheh

MyeAqma berkata...

menarik.. yang songlap tu mcm best je... nak tengok ah nnti!

ain akasyah berkata...

ni yg xsabau2 nak g tgk cite ni..ada farid kamil tu

Unknown berkata...

Wah, ada review filem. Nak tonton 321 Cinta tu.

baincardin berkata...

thank you for sharing. :)

kiwi berkata...

kalau kiwi, filem melayu ni.. +_+

Raji and Yeen berkata...

ak rasa kau ni org dalam pengeluaran movie nih weh.. hahaha
btw ni aku yg comment, Raji.

iem berkata...

macam nk tiru cite hndustan jerk yang 321 cnta 2..

iema xsabar nk tgk trnsfomers..
huuh

NARDtheNERD berkata...

songlap cam best jek..
:)

Tanpa Nama berkata...

nak tengok yang songlap tuh la.
macam best je
:)

::FAIZ:: berkata...

nice

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster