Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Isnin, 16 November 2009

KEGAGALAN MEMBAWA KEJAYAAN

Johnson seorang pemuda Inggeris yang tidak begitu hendsame,tetapi mempunyai seorang kekasih yang sangat jelita, sebab terlalu sayang Johnson kepada kekasihnya, dia sangup membuat apa saja demi kekasihnya


Setiap hujung minggu Johnson selalu bersiar-siar di sebuah tasik, dihujung bandar tempat mereka tinggal, Sewaktu itu ada seorang penjual aiskerim di seberang tasik.Kekasihnya meminta Johnson membelinya,Johnson segera mencari se buah perahu, kebetulan di tasik itu ada sebuah perahu kecil bersama pengayuhnya,tidak berlengah lagi Johnson terus berdayung sehingga ke seberang tasik.


Setelah Johnson membeli dua batang aiskerim dia berkayuh kembali,setibanya di tebing tasik aiskrimnya habis cair,kekasih Johnson terus menangis,Johnson memujuknya dan sekali lagi dia berkayuh ke seberang tasik, untuk membeli aiskerim itu tetapi apabila dia kembali aiskrimnya cair.


Kekasih Johnson terus merajuk dan melarikan diri daripadanya.Johnson amat kecewa,Dia kembali kerumahnya,dengan perasaan sedih,Di rumahnya dia berfikir bagaimana untuk menjadikan perahu itu lebih laju, Di ternampak enjin mesin rumput ayahnya yang telah rosak,Dia bercadang untuk memperbaikinya.mengubah suai menjadi sebuah enjin perahu.


Setelah Jonhson berjaya mencipta enjin bots,berita tersebut telah tersebar kepada orang ramai, Nama Jonhson disebut-sebut, ramai pula yang mencuba bot berenjin ciptaan Jonhson,Akhirnya ada sebuah syarikat yang mahu membeli enjin ciptaan Johnson dengan kerjasama untuk dikeluarkan.


Selepas lima tahun akhirnya Johnson menjadi jutawan produaknya mendapat sambutan hangat oleh pera nelayan dan pemancit ikan. Sehinggalah ke hari inienjin bots Ciptaannya Diberi nama JOHNSON



DISUSUN SEMULA SECARA BEBAS
OLEH:NICK IRFAN

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster