Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Sabtu, 14 November 2009

FADIL KETUA PEROMPAK

Fadil seorang ketua perompak yang amat digeruni dan ditakuti dikawasan gurun sahara itu,setelah berpuluh tahun dia merompak berbagai macam barang dagangan khalifah yang melentasi kawasan itu,dia menjadi kaya-raya,dan ingin bertaubat.


Pengikutnya seramai 40 orang itu tidak pernah membantah apa saja kata Fazil sebagai ketua mereka, Mereka hidup tidak mengenal erti kemanusiaan,setiap saudagar yang lalu mereka akan merompak dan membunuhnya.


Pada seuatu hari tiba-tiba datang seorang saudagar yang kaya-raya dan tidak dikenalinya telah menyerahkan segala harta dan wang ringgitnya kepada Fazil dengan harapan Fazil dapat menyimpannya daripada dirompak penyamun di situ.


Fazil dengan rasa hairan dan terkejut,Akulah perompak itu kenapa diserahkan segala harta dan wang ringgitnya kepada aku? Aku tak sepatutnya mengiananya saudagar itu,kata Fazil dalam hatinya.Selama ini aku terlalu jahat dan kejam.,Aku ingin bertaubat,Ya Allah Ampunkan dosa-dosaku selama ini.


Setelah Fazil berfikir panjang, Dia mengumpulkan semua penyamun di bawah arahan berkumpul,setelah diberinya bahagian daripada harta rompakan itu,dia menghistiharkan bersara dan bertaubatlah kamu semua supaya jangan merompak lagi.Aku akan tidan mahu jadi ketua perompak lagi.



DISUSUN SEMULA SECARA BEBAS
OLEH:NICK IRFAN

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster