Thankz kepada semua yang follow aku nanti aku follow korang balik..

Selasa, 8 September 2009

DEKAT YANG TERLALU JAUH

Khusaizy dalam kelas duduk bersebelahan Miya,Miya begitu tertarik kepada Khusaizy baginya Khusaizy sangat istimewa walaupun mereka tak pernah bercakap antara 1 sama lain.tak kira masa rehat atau tak ada cikgu Miya tetap duduk di tempatnya supaya dia dapat berada dekat dengan Khusaizy lagipun Khusaizy jarang meninggalkan tempat duduknya.mereka ni tak pernah bertegur sapa walaupun duduk bersebelahan dan tiada apa yang special antara dorang walaupun duduk dengan jarak yang dekat tapi 1 hari Khusaizy tak hadir ke sekolah sejak hari tu Miya merasakan dorang menjadi sangat jauh masa tau juga Miya merasakan mereka takkan bertemu lagi..

Setahun lepas tu Miya pergi ke hospital untuk melawat mak saudaranya dan tetiba Khusaizy terpandang Miya dan menjerit "Miya kawanku" dan terus memeluk Miya "Miya pun bersuara lepaskan saya,saya tercekik ni".

mereka terus berbual Khusaizy berkata "Miya ingat saya lagi tak? saya duduk di sebelah kanan awak? masa form4/form5"

mulai hari tu Miya selalu melawat Khusaizy dan Khusaizy bersikap periang dan peramah jauh berbeza dengan perwatakannya sebelum ni mungkin sebab lama tak berjumpa mereka sekarang macam kawan yang dah lama rapat

Khusaizy memberitahu dia menghidap penyakit serius sehingga dia terpaksa tinggal di hospital yang lain Miya tak pernah tanya,Miya sering ceritakan hal yang belaku di skolah dulu untuk Khusaizy.Miya dapat merasakan sesuatu apabila duduk bersebelahan Khusaizy kadang-kadang nampak wajah Khusaizy muram seolah-olah kesunyian masa tu Miya merasakan dia berada jauh dari Khusaizy.

Miya bersuara "boring la asyik cerita pasal kat sekolah jer? cerita pasal awak pulak? eh! awak kena penyakit apa yang serius sangat sampai kena masuk hospital dan tak pergi sekolah?"

Khusaizy hanya tersenyum dan berkata "jantung saya boleh berhenti bila-bila masa sebab jantung saya lemah mak saya juga meninggal sebab penyakit ni "Miya berkata "maknanya awak boleh mati pada bila-bila masa?' Khusaizy bersuara "jangan nangis awak jeles ker saya dapat jumpa bidadari yang jauh lebih cantik dari awk?"

Miya pun berkata "awak ni boleh bergurau pulak!! mesti la saya sedih kan..." belum sempat dia menghabiskan kata-katanya mulutnya telah di tutup oleh Khusaizy dan berkata "syhh... ni kat hospital la jangan bising.." Miya ketawa dan berkata "pandai la awak ni nak tukar topik la tu?" Khusaizy pun turut sama ketawa...

Pada malam itu Khusaizy memberitahu penyakitnya tak seteruk yang di sangka tapi pada malam itu juga Khusaizy nampak letih Miya mula bimbang tapi Khusaizy mengatakan hanyalah perkara biasa dan melarang Miya untuk memberitahu doktor pada malam itu Khusaizy berkata "awak nak tau sehari sebelum mak saya meninggal dia kata orang mati rohnya akan menjadi bintang Miya boleh teman saya ke 1 tempat?"

Miya menahan air mata dan menuruti kehendak Khusaizy.bila sampai ke tempat itu Miya bersuara "kita nak buat apa kat sini?" Khusaizy bekata "tadi saya tengok ramalan kaji cuaca berkata malam ni banyak bintang"

Miya mula berasa gelisah dan berkata "awak tipu la mana ada ramalan kaji cuaca kata bintang banyak?" Khusaizy bersuara lagi dia berkata "lepas mak saya meninggal saya masuk hospital ni,saya pernah mimpi mak saya dia kata nak jumpa saya di sini"

Miya mula terasa seolah-olah Khusaizy semakin jauh padanya,Khusaizy tetiba bersuara "mana mak tadi kata nak datang" Miya terus mengalirkan air mata Khusaizy berkata "eh! nangis apa ni macam budak kecik!" dia tetiba rebah di pangkuan Miya dan menahan Miya untuk bergerak berjumpa doktor dia berkata "jangan tinggalkan saya teman saya nak luangkan masa sedikit lagi dengan awak,awak tak payah buat apa hanya teman saya" dan dia menutup mata Miya untuk mengelak Miya nampak dia batuk berdarah tetiba dia terkulai di riba Miya.

Miya menjerit "Khus bangun!! jangan tido lagi! saya nak beritahu saya sukakan awak selama ni! bangun khus bangun!!" ketika itu Khusaizy tidur buat selamanya tak mungkin terjaga saat itu Miya merasakan ia merupakan jarak paling dekat di antara dia dan Khusaizy dan juga paling jauh buat selamanya.....


PESANAN DARI NICK IRFAN
HARGAILAH ORANG YANG ADA DEKAT DENGAN KITA KALAU DIA DAH JAUH NANTI? PIKIRLAH SENDIRI......

20 ulasan:

Unknown berkata...

test

.millalara. berkata...

heeee.. testing juga~~

*buleh sudaaa =)

bidadari cinta berkata...

salam..nick irfan..
nama awk sgt menarik..
yg ni cerita pendek yg awk maksudkn tu kn..?
just nk bgtau sikit la..
klu dikurgkn penggunaan ayat sms dlm citer..pembaca akn mudah membacanya..cubaan yg baik..hope awk akn rajin menulis lg,ok?
blh la sy membaca..
smile always.. :)

Unknown berkata...

oh... trima ksih nnt sy akn cuba btolkn ayat2 dlm crita sy 2.. tima ksih sbb bgthu...

Honeyz berkata...

cedihnye bace cite ni (T_T)

Unknown berkata...

honeyz=hehehee ni cerita tah la imagine jer.. sy reka2 jer... hehehe x sangke cte ni ramai gak ske...

Unknown berkata...

test..

Unknown berkata...

alo.. alo...

Ice Juliette berkata...

uhuks3..
sdeyh je cte nye..
tp cte yg menarik

Unknown berkata...

ice juliet=sedih kan? hmm...

Ice Juliette berkata...

mmg sdeyh.. pndai abg nick uat cte.. ^^

Unknown berkata...

ice juliet=lagi sedih bila baca ade background musik yg mendayu2 tu? heeheh

Ice Juliette berkata...

mmg mendayu2.. kdg2 lw mlm2 bce blog abg nick.. gase nantok je n tetido kat dpn pc.. ahahaha...

Unknown berkata...

ice juliet=hehehe thnkz! mmg abg letak lagu2 ni utk semua org tdo... hehehe

Ice Juliette berkata...

huhu! nyanyian dr surga dr blog abg nick yg menidokan sume followers abg nick.. ahaks...

Unknown berkata...

ice juliet=eh! btol ker? hehehe thnkz! patutlah asal dorang dtg msti mengntuk..

Ice Juliette berkata...

huhu! wlcome.. sgt2 xleyh tdo, g la kat blog abg nick.. ahahaha >,<

Unknown berkata...

ice juliet=oh.. xpe klu xleh tdo dtg sin tau! hehee

Ice Juliette berkata...

huhu! ok2..

Unknown berkata...

ice juliet=hehehe :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Magical Template" designed by Blogger Buster